  • 1. Data: 2006-07-12 19:38:56
    Temat: PIT 36 + M + D PROBLEM Z URZĘDEM
    Od: "Marcin Bezegłów" <bezy@w(spam)b.pl>

    Witam
    Mamy taki maly problem moja mama sama wychowuje mojego 17 letniego brata
    (ojciec nie żyje) - osoba która rozliczała mamę wysłała pod zły adres PIT
    tj odbiorca był prawidłowy ale ulica sie nie zgadzała wiec poczta jakimś
    cudem (choć odbiorcą był urząd skarbowy) dostarczyła do domu a że to było po
    terminie to mama dostarczyla pit osobiście i wszystko bylo ok az do przed
    wczoraj. Urząd skarbowy kazał mamie zrobić korekte - wczesniej mama złożyła
    PIT 36 + M + D i zaznaczyła w polu nr 6 opcje osoba samotna wychowująca
    dziecko (brat dostaje rente po ojcu z ZUSu) i dołączyła PIT M i D - w
    zeznaniu wyszło żę jest nadpłaty 85 zł . Ale pani w urzędzie każe w polu 6
    zaznaczyć indywidualnie i rozliczyć się indywidualnie ale wpisać dochód
    również brata (z renty - dochód małoletniego - tgam gdzie sie wpisuje dane z
    PITU M) a PIT M dostaryczyć osobno. Teraz w picie wychodzi niedopłaty 1800

    Mam wielką proźbe o odpowiedz czy pani w Urzędzie ma racje bo wydaje mi się
    że jezeli ktoś się rozlicza indywidualnie to nie należy wpisywać dochodu
    osób trzecich w tym wypadku renty brata. A druga moja interpretacja to że
    mama się musi chyba rozliczać jako osoba samotnie wychowujaca dziecko ?

    Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz i pomoc

    Marcin

  • 2. Data: 2006-07-12 22:41:46
    Temat: Re: PIT 36 + M + D PROBLEM Z URZĘDEM
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marcin Bezegłów wrote:
> [...]
    > mama się musi chyba rozliczać jako osoba samotnie wychowujaca dziecko ?
    >
    > Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz i pomoc

    Niestety urzędniczka ma rację, a to przez fakt, że pit został
    dostarczony poi terminie.

    Rozliczyć się można jako samotnie wychowujący tylko i wyłącznie jeśli
    taki pit został wysłany do US przed ostatecznym terminie.
    A w waszym przypadku pit błądził, a mama zaniosła go do US już po 2 maja
    i tym samym bezpowrotnie straciła możliwość rozliczenia się wspólnie.

    Z drugiej strony dochody małoletnich dzieci dolicza się do dochodów
    rodziców, więc musi to niestety dodać do swojego pit i w tej chwili
    pewnie dopłacić różnicę wraz z odsetkami od 2 maja.
    I pewnie wyjdzie całkiem sporo.

    Pretenesje kierować do osoby, która spieprzyła adres na kopercie.

  • 3. Data: 2006-07-13 06:52:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> w

    > Niestety urzędniczka ma rację, a to przez fakt, że pit został
    > dostarczony poi terminie.

    Ale chyba "nadany" w terminie?

    > Rozliczyć się można jako samotnie wychowujący tylko i wyłącznie jeśli
    > taki pit został wysłany do US przed ostatecznym terminie.

    O właśnie :)

    > A w waszym przypadku pit błądził, a mama zaniosła go do US już po 2 maja
    > i tym samym bezpowrotnie straciła możliwość rozliczenia się wspólnie.

    Błądził, bo PP nie mogła ustalić prawidłowego adresu US? Ale adres
    zamieszkania podatnika potrafiła ustalić?
    Ileż tych USów jest średnio w mieście (pomijając DC) ;-)

    > Pretenesje kierować do osoby, która spieprzyła adres na kopercie.

    Niech pokaże dowód nadania, może są szanse... (Ja jak wysyłam to mam tam US
    w XXXXXX -- bez adresu ;>)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-07-13 12:31:40
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    'Tom N' wrote:
    > Ale chyba "nadany" w terminie?

    Ale nie doszedł. Został przyniesiony w ręce po terminie i taka jest data
    przyjęcia w US.
    Gdyby doszedł tam pocztą nawet po miesiącu ale data była sprzed byłoby ok.
    Niestety ta koperta ze stempelkiem poczty jest w domu, a nie US.

    > Błądził, bo PP nie mogła ustalić prawidłowego adresu US?

    Zadaniem poczty nie jest ustalanie prawidłowego adresu US.
    To należy do wysyłającego.

    > Niech pokaże dowód nadania, może są szanse... (Ja jak wysyłam to mam tam US
    > w XXXXXX -- bez adresu ;>)

    Bez szans. US wam pokaże dowód w postaci osobistego przyjęcia po terminie.
    Po za tym polecony o takim numerze nie został w US zarejestrowany w
    korespondencji przychodzącej, więc jak ruszycie tą sprawę, to US zaraz
    od poczty dostanie informację co się z takim poleconym działo i
    dostaniecie w tyłek za próbę oszustwa.

  • 5. Data: 2006-07-13 12:58:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Bez szans. US wam pokaże dowód w postaci osobistego przyjęcia po terminie.

    Bez znaczenia IMHO ponieważ...

    > Po za tym polecony o takim numerze nie został w US zarejestrowany w
    > korespondencji przychodzącej,

    Ordynacja nic nie wspomina o konieczności otrzymania przesyłki przez US

    > więc jak ruszycie tą sprawę, to US zaraz
    > od poczty dostanie informację co się z takim poleconym działo i
    > dostaniecie w tyłek za próbę oszustwa.

    Dlaczego oszustwa? Czyzby nieprawdą było, że przesyłkę nadano?

    ...ponieważ:
    § 6. Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało:
    [...]
    2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo złożone w
    polskim urzędzie konsularnym;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2006-07-13 13:10:00
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Ordynacja nic nie wspomina o konieczności otrzymania przesyłki przez US

    No bez jaj. To nie jest piaskownica, gdzie można sobie bajki wymyślać.

    > Dlaczego oszustwa? Czyzby nieprawdą było, że przesyłkę nadano?

    Oszustwo będzie polegało nie na stwierdzeniu, że przesyłkę nadano, tylko
    na stwierdzeniu, że nic się nie wie, że przesyłka wróciła i z jakiego
    powodu.

> [...]
    > [...]
    > 2) nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego albo złożone w

    wiesz na czym w Polsce polega problem?
    Że ludzie nie szanują prawa, które obowiązuje i próbują odwracać kota
    ogonem zamiast samemu sobie sobie powiedzieć, że się zawaliło.

  • 7. Data: 2006-07-13 17:00:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > No bez jaj. To nie jest piaskownica, gdzie można sobie bajki wymyślać.

    Doczytałeś do końca... I dalej twierdzisz, że to piaskownica i bajki?

    > Oszustwo będzie polegało nie na stwierdzeniu, że przesyłkę nadano, tylko
    > na stwierdzeniu, że nic się nie wie, że przesyłka wróciła i z jakiego
    > powodu.

    Poniżej masz cytat z Ordynacji Podatkowej, do której podatnik jak i urząd
    powinny sie do niej stosować.
    Zauważ, że nie jest istotne co się z przesyłka stało po drodze od PP do US,
    pamiętaj, że PP nie gwarantuje dostarczenia.

    > wiesz na czym w Polsce polega problem?
    > Że ludzie nie szanują prawa, które obowiązuje i próbują odwracać kota
    > ogonem zamiast samemu sobie sobie powiedzieć, że się zawaliło.

    Nie uważasz, że takie zachowanie (czytaj poszukiwanie kociego ogona, za
    który można odwrócić) jest skutkiem takiego, a nie innego stosunku urzędu do
    petenta?

    Co ta samotnie wychowująca zawaliła (czy tez wysyłający w jej imieniu)? To,
    że zły adres US wpisała (już sie pytałem ilez to US jest średnio w mieście).
    I to ma być powód, dla którego urzędnik kwestionuje zasadność wspólnego
    rozliczania (wróć, on o tym nie wie, bo nikt mu chyba nie powiedział,
    możliwe, że uznałby, że termin został dotrzymany).

    Wiesz, idąc Twoim tokiem myślenia, to właściwie należałoby
    zlikwidować/zmienić zapis -- dopiero jak US otrzyma i potwierdzi (sam sie
    podatniku pofatyguj i zapytaj) to masz prawo odliczyć, właściwie to wysyłasz
    zeznanie pro-forma.

    Już tu kiedys opisywałem moją wizytę w ZUS na wezwanie -- nie było DRA i co
    nam pan zrobisz? Ooooo...!? Zoska, potwierdzenie nadania poleconego jest...
    Zmiana podejścia o 180 :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-07-13 22:13:47
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > Doczytałeś do końca... I dalej twierdzisz, że to piaskownica i bajki?
    tak.

    > Nie uważasz, że takie zachowanie (czytaj poszukiwanie kociego ogona, za
    > który można odwrócić) jest skutkiem takiego, a nie innego stosunku urzędu do
    > petenta?

    Nie.

> [...]
    > rozliczania (wróć, on o tym nie wie, bo nikt mu chyba nie powiedział,
    > możliwe, że uznałby, że termin został dotrzymany).

    Urzędnik niczego nie kwestionuje. Prawo wspólnego rozliczenia się
    wygasło z dniem 2 maja.
    Na temat przesyłek adresowanych na księzyć zamiast do US dyskutował nie
    będę.,

  • 9. Data: 2006-07-14 10:19:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    > Na temat przesyłek adresowanych na księzyć zamiast do US dyskutował nie
    > będę.,

    A na temat średniej ilości Urzędów Skarbowych w mieście oraz zasad
    współżycia kontra suche prawo?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2006-07-14 13:19:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    'Tom N' wrote:

    > A na temat średniej ilości Urzędów Skarbowych w mieście oraz zasad
    > współżycia kontra suche prawo?

    Za własne gapiostwo zwykle się płaci.