  • 1. Data: 2007-04-08 19:24:02
    Temat: PIT 36 - konieczność złożenia korekty za 2005 rok
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Witam!
    W zeznaniu podatkowym PIT 36 (DG+etat+umowy o dzieło) za 2005 roku
    popełniłem dwa błędy, które dziś zauważyłem. Jednym z nich jest niewpisanie
    składek zdrowotnych odprowadzonych z tytułu prowadzenia DG (wpisałem jedynie
    te przekazane przez pracodawcę). Drugi błąd to nieujęcie kwot z jednej umowy
    o dzieło. Teraz moje pytanie czy wystarczy złożyć korektę do zeznania za
    2005 rok? Czy musze się jakoś pisemnie tłumaczyć? Nie ukrywam, że po
    skorygowaniu wyjdzie mi dosyć wysoka kwota zwrotu przez US. Czy mogę się w
    takim wypadku spodziewać rychłej kontroli?
    Za odpowiedzi z góry dziękuję.

    Kow

  • 2. Data: 2007-04-08 19:40:33
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > 2005 rok? Czy musze się jako? pisemnie tłumaczyć? Nie ukrywam, że po
    > skorygowaniu wyjdzie mi dosyć wysoka kwota zwrotu przez US. Czy mogę się w
    > takim wypadku spodziewać rychłej kontroli?

    US ma na kontrolę 5 lat od konca roku podatkowego, wiec nie musi to być
    rychła kontrola ... Ja np. budujac dom odpisywałem przez 3 lata calosc
    podatku i jakos do dzis nie mam kontroli, chociaz na 100% byłem pewien
    ze bedą mi to robic co roku. Byc moze my szaraczki jestesmy niewarci
    zachodu ... ale kto wie, moze zrobią mi kontrolę w ostatnim roku i
    dowalą odsetki za cokolwiek. Taki kraj ... słuzby skarbowe u nas mogą
    więcej niz policja, ABW, CBA razem wziete. Powinienes pisemnie dołączyc
    wyjasnienie, jakis tam "czynny żal" (co za idiotyczna nazwa, hehe).
    Kontroli mozesz sie spodziewac. Kropka.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-04-08 20:30:24
    Temat: Re: PIT 36 - konieczno?ae z?o?enia korekty za 2005 rok

    Dnia 08-04-2007 o 21:40:33 KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):

    > Powinienes pisemnie dołączyc wyjasnienie,

    Zgoda

    > jakis tam "czynny żal" (co za idiotyczna nazwa, hehe).

    A to już niekoniecznie - skuteczna korekta też chroni

    > Kontroli mozesz sie spodziewac. Kropka.

    :)