  • 1. Data: 2005-04-27 17:08:30
    Temat: PIT-37 dopłata
    Od: "Krzysiek" <r...@i...pl>

    W 2004 roku moim jedynym źródłem przychodów było wynagrodzenie z umowy o
    pracę. Sporządziłem dziś PIT-37 w oparciu o PIT-11 i wyszło mi że musze
    dopłacić fiskusowi 248 zł. Zadzwoniłem do personalnej z pytaniem dlaczego na
    co ona odpowiedziała że osiągnąłem w listopadzie 2004 kolejny próg podatkowy
    tyle że ona mi nalicza podatek 30 % w dopiero grudniu a za listopad mam
    starą stawkę 19 % - zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych. Czy rzeczywiście to jest zgodne z prawem że z własnej kieszeni
    tę dopłatę? Może jestem naiwny ale myślałem że skoro płatnik płaci moje
    podatki a ja nie mam żadnych innych źródeł zwiększających moje należności
    fiskusowi i nie korzystam z ulg powinienem wyjść na zero. Prosze o rozwianie
    mych wątpliwości
    Pozdrawiam
    Krzysztof Goździk

  • 2. Data: 2005-04-27 17:11:03
    Temat: Re: PIT-37 dopłata
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:
> [...]
    > fiskusowi i nie korzystam z ulg powinienem wyjść na zero. Prosze o rozwianie

    Nie dopłacasz z własnej kieszeni tylko oddajesz to co w listopadzie nie
    powinieneś dostać. Przez miesiąc zarobiłeś na odsetkach. Jesteś do przodu.

  • 3. Data: 2005-04-27 17:27:17
    Od: "Krzysiek" <r...@i...pl>

    > Nie dopłacasz z własnej kieszeni tylko oddajesz to co w listopadzie nie
    > powinieneś dostać. Przez miesiąc zarobiłeś na odsetkach. Jesteś do przodu.

    Ale w tym rzecz że ja w listopadzie nie dostałem netto więcej! Dostałem tyle
    co zwykle. O jakich odsetkach więc mowa??

  • 4. Data: 2005-04-27 18:11:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Może jestem naiwny ale myślałem że skoro płatnik płaci moje
    > podatki

    Jesteś bardzo naiwmy.
    Chociaż nie - to płatnik płaci Twoje podatki, ale ..... Twoimi pieniędzmi.
    Więc się ciesz że mogłeś mieć tą kasę przy sobie przez pół roku.

  • 5. Data: 2005-04-27 18:12:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Ale w tym rzecz że ja w listopadzie nie dostałem netto więcej! Dostałem
    > tyle
    > co zwykle.

    A powinieneś mniej.
    Chyba że na umowie o pracę masz stawkę netto.

  • 6. Data: 2005-04-27 18:50:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysiek wrote:

    > Ale w tym rzecz że ja w listopadzie nie dostałem netto więcej! Dostałem tyle
    > co zwykle. O jakich odsetkach więc mowa??

    dostałeś więcej, bo powinieneś normalnie dostać mniej bo wpadłeś już w
    30% próg, więc powinni cię potrącić więcej.
    Z racji jakichś tam przepisów ci nie potrącili, dopiero w grudniu
    zapewne dostałeś już mniej.
    teraz po prostu musisz oddać coś co ci się nienależało.

  • 7. Data: 2005-04-27 18:51:18
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Chyba że na umowie o pracę masz stawkę netto.

    nie ma czegoś takiego

  • 8. Data: 2005-04-27 20:12:35
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    personalna, ksiegowa, jak zwal, tak zwal, ma racje
    musisz doplacic podatek, wszystko poczynione zgodnie z przepisami
    nikt nie zrobil bledu...
    na przyszlosc polecam zone i rozliczenie wspolne....
    --
    pozdrawiam
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 9. Data: 2005-04-27 20:49:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > nie ma czegoś takiego

    Ty nie masz.
    Co nie znaczy że to niemożliwe.

  • 10. Data: 2005-04-27 21:06:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:d4omv6$ajh$3@inews.gazeta.pl...

    > Ty nie masz.
    > Co nie znaczy że to niemożliwe.

    dogadywać to się mozna na każdą kwotą nawet netto +50% wypłąty kolegi.
    Podstawą i tak będzie kwota brutto.