  • 1. Data: 2005-03-02 18:46:34
    Temat: PIT-8C: Co z tym zrobic?
    Od: samh <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zona dostala PIT-8C (rodzaj przychodu - nagroda). Rozliczamy sie
    wspolnie i nie wiem co z tym zrobic? Czy da sie to podciagnac pod inne
    zrodla w PIT-37 czy tego w ten sposob nie rozlicze? Macie moze jakies
    pomysly co z tym "fantem" zrobic?

    pozdraiwam
    samh

  • 2. Data: 2005-03-02 19:32:08
    Temat: Re: PIT-8C: Co z tym zrobic?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "samh" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i nie wiem co z tym zrobic? Czy da sie to podciagnac pod inne zrodla w
    > PIT-37 czy tego w ten sposob nie rozlicze? Macie moze jakies pomysly co z

    Witam :)

    Tak, to inne zrodla. Wpisac w PIT-37. Niewpisanie to ukrycie zrodla
    przychodow :). Otrzymanie PIT-8C oznacza, ze nie zostala odprowadzona zadna
    zaliczka na podatek, czyli wpisujesz tam zero. Jesli nie masz dostatecznej
    ilosci odliczen, standardowo powinno to spowodowac, ze bedzie doplata
    podatku (do 2 maja).

    pozdrawiam, marekz

  • 3. Data: 2005-03-02 23:51:37
    Od: "TIC:TAC" <t...@i...pl>

> [...]
    > zadna zaliczka na podatek, czyli wpisujesz tam zero. Jesli nie masz
    > dostatecznej ilosci odliczen, standardowo powinno to spowodowac, ze bedzie

    Jesli PIT-8C to juz PIT-36 w pozycji "inne". W PIT-37 w pozycji "inne"
    wpisuje sie m.in. PIT-8S ale niestety PIT-8C juz nie.

    mih

  • 4. Data: 2005-03-05 08:16:37
    Od: samh <s...@p...onet.pl>

    TIC:TAC wrote:

    > Jesli PIT-8C to juz PIT-36 w pozycji "inne". W PIT-37 w pozycji "inne"
    > wpisuje sie m.in. PIT-8S ale niestety PIT-8C juz nie.

    Zgadza sie! Dokladnie tak jest napisane w broszurkach do zeznania. W
    toku weryfikacji informacji na ten temat okazalo sie, ze oczywiscie
    "moj" US dopuszcza wpisanie tego w pozycjii inne PIT-37, jesli to jest
    nagroda na stoparedziesiat zl. Wazne zeby podatek odprowadzic. Na pismie
    tego nie dali...

    samh

  • 5. Data: 2005-03-05 16:22:51
    Od: "Daniel Piłat" <dpilat@bez_spamu_op.pl>

> [...]
    > "moj" US dopuszcza wpisanie tego w pozycjii inne PIT-37, jesli to jest
    > nagroda na stoparedziesiat zl. Wazne zeby podatek odprowadzic. Na pismie

    Ja rozlicze to na PIT-38 bo chyba taki PIT do tego służy ??
    Ale mam pytanie czy jak oboje z żoną rozliczaliśmy PIT 37 wspólnie a z domu
    maklerskiego otrzymalismy dwa PIT-y 8C ale oddzielne jeden dla zony
    przyszedł a drugi dla mnie mimo iż oba są na te same kwoty (a mieslismy
    wspólny rachunek w domu maklerskim) Czy mamy obohe złożyć oddzielne zeznanie
    PIT 38 ?

    Daniel