  • 1. Data: 2005-03-02 16:09:25
    Temat: kilometrowka a samozatrudnienie
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    witam,

    jak podejsc do problemu ewidencji przejazdow przy tzw "kilometrowce"

    zalozylem dzialalnosc (jako tzw samozatrudniony)
    siedziba - moje mieszkanie miejsce (A)
    dzialalnosc na terenie calego kraju, ale glownie w siedzibie firmy (B) ,
    ktorej wystawiam faktury (5 km od A)

    i jak to rozliczyc
    zalozmy, ze zjawiam sie tam 2 razy dziennie
    moge w ewidencji zapisac

    data 02.03 trasa A-B-A-B-A 20 km

    a co jak jeszcze w miedzyczasie bede chcial pojechac do klienta firmy B

    moze byc wtedy np A-B-A-B-C-B-A ?

    czy nikt mi nic nie zarzuci jak bede to tak rozliczal?
    pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2005-03-02 22:40:56
    Temat: Re: kilometrowka a samozatrudnienie
    Od: "opix" <s...@b...pl>

    Użytkownik "jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > moze byc wtedy np A-B-A-B-C-B-A ?
    >
    > czy nikt mi nic nie zarzuci jak bede to tak rozliczal?

    nie ma żadnego limitu w DG w zakresie rozliczenia kilometrówki -nie ma
    też obowiązku dowodowego w jakim celu używasz samochodu jak i
    przypisania kosztów eksploatacji do warunku uzyskania dochodu w czasie
    związanym z jego wykorzystaniem .-wpisujesz dojazd do klienta i po
    sprawie i nikt nie ma prawa cię zapytać czy coś w związku z przejazdem
    coś od klienta kupiłeś lub klientowi sprzedałeś. możesz nawet wypić z
    nim herbatkę -to też wchodzi w zakres działalności
    ważne jest aby :
    1-faktura na koszty posiadała numer rejestracyjny pojazdu do którego
    liczysz kilometrówkę
    2-było pokrycie w przeliczniku za kilometr w stosunku do kosztów
    3-jeżeli poniosłeś wyższe koszty wynikające z nabycia paliwa i
    pozostałych związanych z eksploatacją a kilometrówka wykazuje mniejszą
    kwotę to różnicę z tego wynikającą naliczyć masz prawo w następnym
    miesiącu ponieważ koszt ryczałtu wynikający z kilometrówki nalicza się
    ujmują w księdze miesięcznie do wyczerpania limitu sumy wydatków na
    dowodach zakupu .....ale w skali roku podatkowego

    przykład koszt w fakturach wynosi 1000 zł , z kilometrówki wynika że
    wychodzi ci 750 to wpisujesz jako koszt w miesiącu 750 a 250 przechodzi
    na kolejny miesiąc jako nadwyżka z rozliczenia z poprzedniego i tak do
    wyczerpania -warunek tylko w jednym roku podatkowym.

    --