  • 1. Data: 2005-03-02 14:51:02
    Temat: Wynajem mieszkania i VAT
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Wynajmuje od kogos (lege artis) mieszkanie na cele mieszkaniowe. Teraz
    postanowilam rozpoczac dzialalnosc gospodarcza i jako adres mam zamiar podac
    ten sam adres (DG ma charakter nieuciazliwy pod zadnym wzgledem, chodzi
    wylacznie o adres). Zajrzalam do ustawy o podatku VAT i zauwazylam, ze
    wynajem lokali na cele biurowe oblozony jest VATem.

    Czy to oznacza, ze jesli chce tu zarejestrowac dzialalnosc to musze spisac
    inna umowe z wlascicielem?
    Czy fakt ten oznacza, ze wlasciciel w takiej sytuacji bedzie musial zaczac
    placic VAT?

  • 2. Data: 2005-03-03 06:50:35
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i VAT
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "parrot" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > inna umowe z wlascicielem?
    > Czy fakt ten oznacza, ze wlasciciel w takiej sytuacji bedzie musial zaczac

    IMO umowa może zostać ta sama - wynajmujesz jako osoba fizyczna lokal
    mieszkalny.

    Jeżeli CAŁY lokal byłby przeznaczony na firmę - wyjnajmuący *podpada* pod
    VAT (oczywiście po przekroczeniu limitu - domyślnie/proporcjonalnie 10.000
    EUR).

    Oczywiście w urzędzie skarbowym musisz okazać umowę najmu lokalu i
    ewentualnie (?) poproszą Cię o okazanie zgody właściciela na działalność w
    tym miejscu.

    Jeżeli, tak jak napisałaś, chodzi wyłącznie o adres, to rozumiem, iż nie
    będą w DG uwzględniane żadne koszty związane z lokalem - bo tak faktycznie
    działalność tam prowadzona nie będzie, więc chyba nie powinno być
    wątpliwości, iż lokal nie jest na cele biurowe...
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-03-03 07:56:13
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > VAT (oczywiście po przekroczeniu limitu - domyślnie/proporcjonalnie 10.000

    Uffff, bo juz sie zastanawialam, czy nie wycofac wniosku. Wtedy znowu by
    powstało pytanie, czy i jak mozna to zrobic.

    > Oczywiście w urzędzie skarbowym musisz okazać umowę najmu lokalu i
    > ewentualnie (?) poproszą Cię o okazanie zgody właściciela na działalność w
    > tym miejscu.

    Mam umowe najmu, ale zezwolenia na prowadzenie dzialalnosci nie mam. W
    przepisach nic takiego nie znalazlam, ale jakby co, to zalatwie.

> [...]
    > działalność tam prowadzona nie będzie, więc chyba nie powinno być
    > wątpliwości, iż lokal nie jest na cele biurowe...

    Wylacznie. Wlasnie pomyslalam, ze jesli nie bede odliczac kwoty najmu, to
    nie powinni sie go czepiac. Troche szkoda, bo to sporo kasy, ale nie chce
    wlasciciela wpedzac w koszta. Poza tym zamierzam skorzystac z podatku
    liniowego, wiec i tak nie moglabym nic sobie odliczac.

    Dziekuje i pozdrawiam. Bardzo mi pomogles.

    parrot

  • 4. Data: 2005-03-03 10:07:53
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > liniowego, wiec i tak nie moglabym nic sobie odliczac.
    >
    > Dziekuje i pozdrawiam. Bardzo mi pomogles.

    Hola, hola....

    > zamierzam skorzystac z podatku
    > liniowego, wiec i tak nie moglabym nic sobie odliczac

    coś chyba nie tak
    :-)
    co innego odliczanie ULG PODATKOWYCH od podatku liniowego W ROZLICZENIU
    ROCZNYM
    a co innego odliczanie BIEŻĄCYCH KOSZTÓW działalności gospodarczej...

    Liniowy - koszty tak,
    ryczałt - koszty nie,

    ale chyba nie masz na myśli ryczałtu, bo z tego co piszesz trochę w
    przepisach poszperałaś...

    Jeżeli natomiast chodzi o liniowy to proponuję jeszcze raz to przejrzeć...

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-03-03 10:13:59
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    > przepisach poszperałaś...
    >
    > Jeżeli natomiast chodzi o liniowy to proponuję jeszcze raz to przejrzeć...

    No prosze... Co nagle, to po diable. Oczywiscie nie zastanowilam sie ani
    chwili i potraktowalam ULGI=Biezace koszty działalnosci, co oczywiscie jest
    bzdura.

    Teraz to juz lepiej wyglada :)

    Gapa ze mnie. Dzieki raz jeszcze.

    Pozdrawiam