    From: "Pawel Kalafior" <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT gdzie?
    Date: Fri, 20 Feb 2004 11:59:46 +0000 (UTC)

    poilkj <l...@d...invalid> napisał(a):

    > Teoretycznie to 10 miesieczy temu powinno być tak.
    > Zameldowujesz sie w A, wysyłasz do A formularz NIP-3, a teraz rozliczasz PIT
    > w A, a dla swietego spokoju wysylasz do B list, ze rozliczyłeś się w A, bo
    > tam mieszkasz i tam złożyłeś NIP-3. Zresztą oni powinni to już wiedzieć.
    >
    > Jak się nie zameldowałeś, to teoretycznie nikt nie wie, że mieszkasz w A.
    > Jeżeli wszytkie pity masz na B, to rozlicz się w B. Ja tak robię już od 6
    > lat.

    I tak też zrobię. Dzięki za podpowiedz.

    > Jak się przemeldujesz, to powiadom pracodawcę, że mieszkasz w A, co by
    > następny pit był na A.
    > NIP-3 do A, PIT do A.

    Właściciel mieszkania nie wyraża zgody na zameldowanie - w tym właśnie tkwi
    problem. Poszukałem nieco i coś znalazłem. Przepisy podatkowe nie zawierają
    definicji "miejsca zamieszkania" (adres zamieszkania w ostatnim dniu roku
    podatkowego w PIT-cie), zatem definicji należy szukać w Kodeksie Cywilnym,
    art. 25. Defincja ta w zasadzie pozwala dość swobodą interpretację: miejscem
    zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z
    zamiarem pobytu stałego. A to co zamierzam, wiem chyba ja najlepiej. Zresztą
    Lewiatan powinien być zadowolony - koszty uzyskania przychodu policzono mi wg
    najniższej stawki; gdybym mieszkał w B i tam składał PIT, pracując przytym w
    A, kup z dojazdami byłyby wyższe;-)

    Paweł K