  • 1. Data: 2004-02-19 15:33:44
    Temat: PIT gdzie?
    Od: "Pawel K" <p...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Jak w temacie; czytalem archiwum grupy, ale nie znalazlem zadowalajacej i
    prostej odpowiedzi. Rowniez wizyta na stronie MinFin nie pomogla, krotko
    mówiąc; od 10 mies. mieszkam i pracuje w A, zameldowany jestem w B. Gdzie
    złozyc PIT (w przypadku gdy jest to US-A, czy muszę informować US-B?)i gdzie
    szukac jakiejkolwiek podstawy prawnej?.

    TIA,
    Paweł

  • 2. Data: 2004-02-19 17:03:49
    Temat: Re: PIT gdzie?
    Od: "Pawel K" <p...@N...gazeta.pl>

    Pawel K <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > złozyc PIT (w przypadku gdy jest to US-A, czy muszę informować US-B?)i gdzie

    Wg tego, co przeczytalem w archiwum wlasciwym US jest ten zamieszkania. Jednak
    pracodawca w PIT-11, w rubryce A (US, to którego adresowana jest
    informacja)podal US zameldowania.

    Paweł

  • 3. Data: 2004-02-19 17:37:29
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Pawel K" <p...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > mówiąc; od 10 mies. mieszkam i pracuje w A, zameldowany jestem w B. Gdzie
    > złozyc PIT (w przypadku gdy jest to US-A, czy muszę informować US-B?)i

    Teoretycznie to 10 miesieczy temu powinno być tak.
    Zameldowujesz sie w A, wysyłasz do A formularz NIP-3, a teraz rozliczasz PIT
    w A, a dla swietego spokoju wysylasz do B list, ze rozliczyłeś się w A, bo
    tam mieszkasz i tam złożyłeś NIP-3. Zresztą oni powinni to już wiedzieć.

    Jak się nie zameldowałeś, to teoretycznie nikt nie wie, że mieszkasz w A.
    Jeżeli wszytkie pity masz na B, to rozlicz się w B. Ja tak robię już od 6
    lat.
    Jak się przemeldujesz, to powiadom pracodawcę, że mieszkasz w A, co by
    następny pit był na A.
    NIP-3 do A, PIT do A.

  • 4. Data: 2004-02-20 11:59:46
    Od: "Pawel Kalafior" <p...@N...gazeta.pl>

    poilkj <l...@d...invalid> napisał(a):

> [...]
    > Jeżeli wszytkie pity masz na B, to rozlicz się w B. Ja tak robię już od 6

    I tak też zrobię. Dzięki za podpowiedz.

    > Jak się przemeldujesz, to powiadom pracodawcę, że mieszkasz w A, co by
    > następny pit był na A.
    > NIP-3 do A, PIT do A.

    Właściciel mieszkania nie wyraża zgody na zameldowanie - w tym właśnie tkwi
    problem. Poszukałem nieco i coś znalazłem. Przepisy podatkowe nie zawierają
    definicji "miejsca zamieszkania" (adres zamieszkania w ostatnim dniu roku
    podatkowego w PIT-cie), zatem definicji należy szukać w Kodeksie Cywilnym,
    art. 25. Defincja ta w zasadzie pozwala dość swobodą interpretację: miejscem
    zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość, w której osoba ta przebywa z
    zamiarem pobytu stałego. A to co zamierzam, wiem chyba ja najlepiej. Zresztą
    Lewiatan powinien być zadowolony - koszty uzyskania przychodu policzono mi wg
    najniższej stawki; gdybym mieszkał w B i tam składał PIT, pracując przytym w
    A, kup z dojazdami byłyby wyższe;-)

    Paweł K

  • 5. Data: 2004-02-20 20:43:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Pawel Kalafior wrote:
    [...]
    >+ Właściciel mieszkania nie wyraża zgody na zameldowanie - w tym właśnie tkwi
    >+ problem.

    Prawdę mówiąc... nie ma nic do gadania :]
    Stan jest taki że po wyroku TK sprawa jest określona jednoznacznie:
    zameldowanie ma być odwzorowaniem pobytu a nie prawa do korzystania
    z lokalu. Ponieważ istniało rozp. które *wymagało* zgody właściciela,
    to po wyroku urzędy miast opracowały technologie jak tę żabę zjeść :)
    i na .prawo znajdziesz kilka wątków (byłem zamieszany, co może pomóc
    w ich odszukaniu) gdzie są m.in. linki do takich stron.
    Sporo ludzi ma nawyki "zameldowanie <=> ma prawo tam być".
    Nieprawda. Inna rzecz, że policjant "na podstawie przesłanek[1]" :>
    też może tak zareagować :]
    [1] Maddy zdaje się zeznawała że bardzo lubi "przesłanki" maści różnej :)

> [...]
    >+ podatkowego w PIT-cie), zatem definicji należy szukać w Kodeksie Cywilnym,
    >+ art. 25. Defincja ta w zasadzie pozwala dość swobodą interpretację

    ...i widziane na .podatki oraz .prawo posty do tego się sprowadzały :)
    Abstrahując od kwestii że nieprawidłowe zameldowanie jest wykroczeniem,
    to z p. widzenia "podatkologii" właśnie adres zamieszkania oraz adres
    do korespondencji są istotne: określają twoją "przynależność terenową"
    oraz skuteczność doręczenia wezwań itp. ze strony urzędu.

    pozdrowienia, Gotfryd