    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT od pracodawcy
    Date: Mon, 7 Apr 2003 22:21:40 +0200

    Użytkownik "AR" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:b6s6gu$crh$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    > Zbliża się moment rozliczenia z Wielkim Bratem (podatki) i okazało się, że
    > mój były pracodawca z którym nie rozstałem się w miłej atmosferze jeszcze
    > nie przesłał mi PIT-u za ubiegły rok w związku z czym mam kilka pytań:
    > Czy pracodawca ma obowiązek przesłać swojemu pracownikowi PIT za ubiegły
    rok
    > pracy?
    > Do jakiego terminu pracodawca musi przesłać pracownikowi PIT?
    >
    > Od momentu gdy zmieniłem pracę zmieniłem także adres do korespondencji,
    > adres zameldowania się nie zmienił.
> [...]

    adres do korespondencji jest adresem, na ktory wysyla sie korespondencje.
    wiec nie jest to wykrecanie sie sianem, ale Twoje niedbalstwo, bo zmieniajac
    go powinienes powiadomic bylego pracodawce lub przed odejsciem uregulowac
    kwestje, np. skreslajac w aktach adres korespondencyjny na rzecz adresu
    zameldowania.

    termin minal zdaje sie 15 marca, ale reki uciac nie dam.
    tak, pracodawca ma obowiazek wyslania 2 kopii, jednej dla Ciebie
    i jednej dla US.

    jak wyliczysz "na oko" to radze wyliczyc nie za malo.