  • 1. Data: 2004-01-29 22:47:37
    Temat: Re: PIT roczny a dochody za granica
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <D6gSb.721$rb.52814@news.indigo.ie>, GreG wrote:
> [...]
    > polozonych za granica, do których zgodnie z postanowieniami umów o
    > zapobiezeniu podwójnemu opodatkowaniu ma zastosowanie metoda wylaczenia z
    > progresja (dochody zwolnione od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 33 i
    > 66 ustawy).
    >
    > Tymczasem na podstawie Dz.U.2003 r. Nr 202, poz. 1956 oba punkty 33 i 66
    > uchylone !!!
    >
    > Nie bardzo wiem co to oznacza w praktyce, a przede wszystkim, czy przy
    > wypelnianiu PIT za rok 2003
    > ma zastosowanie Dz.U.2003 r. Nr 202, poz. 1956 obowiazujacy od 01.01.2004.

    Nie ma, dochód za rok 2003 rozliczasz według prawa obowiązującego w 2003
    roku.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 2. Data: 2004-01-29 22:51:20
    Temat: PIT roczny a dochody za granica
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Witam.

[...]

    Prosze o wyjasnienie.

    GreG

  • 3. Data: 2004-01-29 23:02:15
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Nie ma, dochód za rok 2003 rozliczasz według prawa obowiązującego w 2003
    > roku.

    Pocieszajace. Co zas z tymi, ktorzy beda rozliczac sie w roku przyszlym?
    Czym skutkuje usuniecie tych dwoch podpunktow?

    GreG

  • 4. Data: 2004-01-30 00:21:38
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Pocieszajace. Co zas z tymi, ktorzy beda rozliczac sie w roku przyszlym?
    > Czym skutkuje usuniecie tych dwoch podpunktow?

    Dokładnie tym, że zabulisz podatek jak za zboże.
    Do tej pory kwota zwolniona od podatku była dosyć spora.
    Teraz jest prawie zerowa, a dokładnie 12 razy mniejsza.
    Efekt. Od wszystkiego co zarobisz w krajach o przyzwoitej stopie życiowej
    zabulisz 40% podatku.
    Ja już się nie dziwię, że szara strefa istnieje.
    W 2004 roku grzecznie przemilczę zarobki z zagranicy i będzie spokój.

  • 5. Data: 2004-01-30 00:45:11
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]
    > Ja już się nie dziwię, że szara strefa istnieje.
    > W 2004 roku grzecznie przemilczę zarobki z zagranicy i będzie spokój.

    Pieknie. Jakos malo sie o tym mowi, a tu nie chodzi o groszowe sprawy.
    Czy mozna sie jakosc odciac od tego naszego fiskusa w przyszlosci?
    Mozna sie wymeldowac na amen? Czy wystarczy przebywac wieksza czesc
    czasu poza granicami i nie miec dochodow w PL, zeby zapomniec o polskim
    fiskusie?

    GreG

  • 6. Data: 2004-01-30 02:21:54
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > Mozna sie wymeldowac na amen? Czy wystarczy przebywac wieksza czesc
    > czasu poza granicami i nie miec dochodow w PL, zeby zapomniec o polskim

    Mało nie wychodzi, bo wcięło diety, które np. w przypadku USA dawały 2400
    dolarów miesięcznie zarobku bez podatków.
    Teraz od tego już grzecznie płaci się podatek.
    Co z niepłaceniem podatków to nie wiem.
    Ja się profilaktycznie wymeldowałem i nie zamierzam nawet składać pit za
    2004 rok. Mam to w nosie.
    zapłacę niezłę sumkę prawnikowi, który mi napisz jak legalnie nie zapłacić
    podatku.