  • 1. Data: 2007-02-19 09:37:52
    Temat: PIT5L - korekta zaliczczki na ubezp. zdrowotne
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witam

    Wlasnie sie zorientowalem, ze w 2006 odliczalem cala zaliczke na
    ubezpieczenie zdrowotne, zamiast dozwolonych x,xx %.
    W jaki sposob moge to teraz skorygowac - moge poprostu nadplacic, czy
    tez musze przygotowac wszystkie PITy na nowo?

    pozdrawiam,
    Marras

  • 2. Data: 2007-02-19 09:50:43
    Temat: Re: PIT5L - korekta zaliczczki na ubezp. zdrowotne
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.02.2007 Marras <m...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > W jaki sposob moge to teraz skorygowac - moge poprostu nadplacic, czy
    > tez musze przygotowac wszystkie PITy na nowo?

    W teorii wypadałoby jednak wszystkie PITy na nowo :(
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-02-19 12:50:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> w
    :

    > W teorii wypadałoby jednak wszystkie PITy na nowo :(

    I o odsetkach nie zapomnieć

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-02-19 13:14:41
    Od: Marras <m...@g...pl>

    'Tom N' wrote:
    > Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> w
    :

    > I o odsetkach nie zapomnieć

    znaczy sie jak to mialoby wygladac??
    zaniose wszystkie PITy jeszcze raz i co potem??
    jeden przelew??
    jak wysokie sa odsetki i jak je policzyc??

  • 5. Data: 2007-02-19 15:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, Marras wrote:

    > znaczy sie jak to mialoby wygladac??
    > zaniose wszystkie PITy jeszcze raz

    ...opisane "korekta"...

    > i co potem??
    > jeden przelew??

    Ja bym zrobil jeden.

    > jak wysokie sa odsetki i jak je policzyc??

    Wylosować:
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kalkulator+podat
    kowy
    ...i sprawdzić innym egzemplarzem (niektóre mają drobne
    błędy).
    Małych kwot odsetek (a podejrzewam że odsetki od samego
    ubezpieniczeni 1. osoby są na tapecie) nie trzeba płacić.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-02-19 16:12:13
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Wylosować:
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kalkulator+podat
    kowy

    raczej:

    +odsetek zamiast +podatkowy ;-)

    > Małych kwot odsetek (a podejrzewam że odsetki od samego
    > ubezpieniczeni 1. osoby są na tapecie) nie trzeba płacić.

    odsetki od 1% od podstawy ca 1900 to tak pi razy oko 20 PLN -- trzeba
    płacić, choć zawsze można poczekać na kwit z US za 8,50, na którym wyliczą
    dokładnie :-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-02-19 17:03:18
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    Liczyłem sobie ile tracimy na zdrowotnym
    artykuł w wersji roboczej:
    http://asen.wikidot.com/czarna-wdowa-systemu-podatko
    wego

    ale dzięki temu mam dane o obliczeń
    Nie wiem jak tam zaokrąglenia wpadną, ale:

    159,1 - 145,06 - (-14,04)
    163,78 - 145,06 - (-18,72)
    163,78 - 145,06 - (-18,72)
    175,25 - 155,22 - (-20,02)
    175,25 - 155,22 - (-20,02)
    175,25 - 155,22 - (-20,02)
    166,66 - 147,61 - (-19,05)
    166,66 - 147,61 - (-19,05)
    166,66 - 147,61 - (-19,05)
    169,47 - 150,1 - (-19,37)
    169,47 - 150,1 - (-19,37)
    169,47 - 150,1 - (-19,37)

    o ile podatek wychodził :

    odsetki na 20.02.2007
    20.01.2006 - 14 zł - 396 dni ---> 1,68 zł
    i to zamykałoby temat, bo odsetek nie nalicza sie bodajże do 6,60 zł

    No, ale jak pierwszy podatek wyszedł w maju, czy później, to
    jednorazowo się mogło skumulować i odsetki bedą.
    Ja uzywam bezpłatnego kalkulatora ze strony : http://www.certus.nw.pl/
    ; link w dział Demo.
    link bezpośredni : http://www.certus.nw.pl/programy/odsetki.exe

  • 8. Data: 2007-02-19 17:43:45
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Asen <a...@g...com> w
    ps.com>:

    > ale dzięki temu mam dane o obliczeń
    > Nie wiem jak tam zaokrąglenia wpadną, ale:

    > 159,1 - 145,06 - (-14,04)

    Ja bym jednak liczył 7,75% od podstawy ;-)

    > odsetki na 20.02.2007
    > 20.01.2006 - 14 zł - 396 dni ---> 1,68 zł
    > i to zamykałoby temat, bo odsetek nie nalicza sie bodajże do 6,60 zł

    Ale on odliczał całość UZ przez wszystkie miesiące 2006 roku a nie tylko za
    styczeń

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2007-02-19 20:44:09
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    On 19 Lut, 18:43, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Ale on odliczał całość UZ przez wszystkie miesiące 2006 roku a nie tylko za
    > styczeń

    To się nie kumuluje
    kolega za zaległość 14 zł za styczeń (20.02.2006)
    19 zł za luty, 19 zł za marzec, 20 zł za kwiecień itd.

  • 10. Data: 2007-02-19 21:10:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Asen <a...@g...com> w
    ps.com>:

    > To się nie kumuluje

    Co się nie kumuluje? Mówisz, że skoro za styczeń odsetki były mniejsze niż
    6,60 to "wzieny i znikły" po kolejnym miesiącu, mimo, że dopiero po 12
    miesiącach się zorientował?

    > kolega za zaległość 14 zł za styczeń (20.02.2006)

    1,50

    > 19 zł za luty,

    1,90

    > 19 zł za marzec,

    1,70

    > 20 zł za kwiecień itd.

    1,70

    I właśnie 6,60 zostało przekroczone, a gdzie 1,40 za maj, 1,20 za czerwiec
    itd.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]