  • 11. Data: 2007-02-19 22:06:52
    Temat: Re: PIT5L - korekta zaliczczki na ubezp. zdrowotne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    >> Wylosować:
    >> http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kalkulator+podat
    kowy

    > raczej:
    >
    > +odsetek zamiast +podatkowy ;-)

    Sprawdź, "gugiel daje radę" ;) - szczególnie jak się uwzględni że
    odmiana słowa "podatki" musi tu i ówdzie wystąpić z okazji "stawki
    specjalnej".

    > odsetki od 1% od podstawy ca 1900 to tak pi razy oko 20 PLN

    Ale przecież nie chodzi o błąd dotyczący *całej* kwoty zdrowotnego,
    lecz różnicy typu procent wte lub wewte.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-02-19 22:20:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w

    > Ale przecież nie chodzi o błąd dotyczący *całej* kwoty zdrowotnego,
    > lecz różnicy typu procent wte lub wewte.

    Przecież napisałem w tym ^^^^^ :) Reszta wyliczanek we wcześniejszych
    wiadomościach.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2007-02-19 22:39:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Feb 2007, 'Tom N' wrote:

    > Przecież napisałem w tym ^^^^^ :)

    Ups! Rzeczywiście, mea culpa.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-02-20 08:50:44
    Od: Marras <m...@g...pl>

    :

    > znaczy sie jak to mialoby wygladac??
    > zaniose wszystkie PITy jeszcze raz i co potem??
    > jeden przelew??
    > jak wysokie sa odsetki i jak je policzyc??
    wlasnie rozmawialem z Pania w US.
    To co nalezy w tej sytuacji zrobic to zlozyc od nowa PITy, napisac pismo
    wyjasniajace i zaplacic roznice uwzgledniajac powstale odsetki.

    dziekuje wszystkim za porady i pomoc.
    Marras

  • 15. Data: 2007-02-25 12:01:58
    Od: "Piotr" <c...@m...cl>

    Ja mam podobną sytuację tylko w drugą stronę - pomyliłem się w składkach na
    ubezpieczenie zdrowotne w PIT-5 na moją niekorzyść (w jednym miesiącu
    policzyłem 7,75% od złej podstawy, znaczy niższej z poprzedniego miesiąca).
    Zauważyłem to dopiero teraz, gdy zacząłem obliczać PIT-36 za zeszły rok.
    Różnica nie jest duża, wynosi ~10zł. Co teraz powinienem zrobić? Myślałem o
    następujących rozwiązaniach:
    - przepisać do PIT-36 błędną sumę składek z ostatniego PIT-5 (wtedy na
    papierze by się obliczenia zgadzały)
    - do PIT-36 wpisać prawidłową sumę składek i liczyć na to że nikt się nie
    przyczepi
    - złożyć korekty PIT-5 i do PIT-36 wpisać prawidłową sumę składek.
    Która z tych opcji jest Waszym zdaniem najlepsza? Nie zależy mi na tych 10zł
    tylko chcę mieć święty spokój od skarbowego. Jeśli ma to jakieś znaczenie to
    działalność zamknąłem z końcem kwietnia 2006 roku, zaliczek na podatek nie
    płaciłem (składka na zdrowotne przewyższała podatek).

    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2007-02-26 07:28:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 25 Feb 2007 13:01:58 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > Różnica nie jest duża, wynosi ~10zł. Co teraz powinienem zrobić? Myślałem o

    Odliczenie w PIT-5 *całej* kwoty jest twoim prawem a nie obowiązkiem.
    Nieskorzystanie z tego odliczenia nie pozbawia cię prawa do odliczenia
    na PIT-36

    > - do PIT-36 wpisać prawidłową sumę
    > składek i liczyć na to że nikt się nie przyczepi

    Tylko tak