  • 1. Data: 2007-02-19 10:05:39
    Temat: Wydatki na działalność klubów sportowych (?)
    Od: p...@g...com

    Witam Wszystkich grupowiczów,
    mam pytanie dotyczące odliczenia od dochodu wydatków na działalność
    klubów sportowych. Przeglądałem grupę pod kątem tego tematu i
    znalazłem to:

    "Takiego prezentu chyba nikt się nie spodziewał. Z 2006 rokiem w
    ustawie o
    podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) pojawiła się nowa ulga
    podatkowa. Daje podatnikom prawo do odliczenia wydatków "na
    działalność
    klubów sportowych mających osobowość prawną i licencję sportową,
    skupiających co najmniej 50 zawodników, w tym 30 juniorów". "

    "(...)
    Oznacza to, że podatnik ma prawo odliczyć sobie wydatki np. na swoje
    zajęcia
    sportowe w klubie (który "skupia co najmniej 50 zawodników, w tym 30
    juniorów"): wynajęcie sali gimnastycznej, kortu. W grę wchodzą także
    karnety
    na klubowy basen czy mecze ulubionej drużyny piłkarskiej."

    W związku z powyższym mam pytanie, czy w zakres ulgi wchodzą także
    BILETY (nie są imienne), na mecze?
    Byłem pytać o to w US, ale nie udzielono mi jednoznacznej odpowiedzi.

    Bardzo proszę o pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-19 18:47:33
    Temat: Re: Wydatki na działalność klubów sportowych (?)
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    W związku z powyższym mam pytanie, czy w zakres ulgi wchodzą także
    BILETY (nie są imienne), na mecze?

    Ustawa nic nie mówi o tym, że te bilety mają być imienne. Więc jeśli ten
    klub sportowy ma osobowość prawną i licencję sportową i skupia co najmniej
    50 zawodników w tym 30 juniorów, to myślę że możesz sobie ten wydatek
    odpisać. Pieniądze z biletów raczej na pewno idą na działalność klubu. Aha
    możesz odpisać wydatki w wysokości nieprzekraczającej 10% Twojego dochodu

    Szymon
    www.hehehe.oz.pl --->Jacek Gmoch na wesoło i nietylko

  • 3. Data: 2007-02-19 19:54:22
    Od: p...@g...com

    Wszystkie dodatkowe warunki (wymagania co do klubu są spełnione).
    Dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam
    Paweł