  • Data: 2005-01-24 11:50:45
    Temat: Re: PŁATNIK Ja nie chcę hasła
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz <s...@p...pl> w wiadomości
    news:72024839.20050124122744@pik-net.pl napisał(a):
    [...]
    > W dużych firmach dane zawarte w Pogromie Płatnika są dostępne również
    > w innych miejscach w formie papierowej i ochrona danych osobowych
    > zapewniana jest metodami organizacyjnymi a nie duperelnymi hasłami.
    > Na dokładkę metody obejścia hasła w Pogromie Płatnika są powszechnie
    > znane i dla kogoś, kto _zechce_ uzyskać dostęp do tych danych hasło
    > nie jest przeszkodą.
    [...]

    To nie ma nic do rzeczy. Ustawa jest ustawa (+rozporządzenia),
    dzięki czemu np. każdy komputer z którego jest dostęp do danych
    osobowych musi być zabezpieczony tak, żeby osoby niepowołane
    (nieuprawnione do oglądania danych) nie miały dostępu. W szczególności
    powinny być tam zastosowane wygaszacze ekranu z hasłem... Wiem -
    bzdury, ale inspektorzy GIODO w znajomej firmie, gdy nie mieli się
    do czego przyczepić, to przyczepili się do programu służącego do
    obsługi przelewów (dostarczanego przez bank) - można było dane
    pracowników obejrzeć bez konieczności podawania hasła (do przelewów
    oczywiście było 8-) ). Kilka tygodni wyjaśnień, papierków i spotkań
    z panami z banku, którzy w końcu uznali, że trzeba tę pierdułkę pt.
    "autoryzacja dostępu do danych osobowych" zrobić.
    I tak mamy kolejny przepis, który rozbudowuje biurokrację, utrudnia
    życie, a nie daje nic w zamian (uodo de facto zezwala na model
    opt-out...).

    --
    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl