  • 1. Data: 2005-01-19 09:25:40
    Temat: PŁATNIK Ja nie chcę hasła
    Od: ANIOŁ <a...@n...pl>

    Kochani !

    Pytanie o program Platnik ZUS.
    To chyba grupa raczej nie informatyczna
    w zasadniczym aspekcie ale tu jedynie
    chyba sie przwija temat tego programu.

    W jaki sposob pozbyc sie tego cholernego
    pytania o haslo na poczatku, ktore do tego
    trzeba co jakis czas zmieniac.

    Macie jakis sposob. Szlak mnie trafia bo
    deklaracje robie szt.1 w miesiacu i nikt mi
    inny do kompa nie zagląda wiec haslo jest w moim przypadku
    zbedny. Tym bardziej ze ostatnio zapominam
    juz na jakie kolejne zmienialem i siedze
    jak przed zamknietym skarbcem.

    Zoltych karteczek tez mam dosyc w kolo.

    --
    Aniol

  • 2. Data: 2005-01-19 10:17:34
    Temat: Re: PŁATNIK Ja nie chcę hasła
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > W jaki sposob pozbyc sie tego cholernego
    > pytania o haslo na poczatku, ktore do tego
    > trzeba co jakis czas zmieniac.
    jak sie calkowicie pozbyc to nie wiem, ale mozna zrobic cos zeby kazal
    zmieniac haslo np raz na dwa lata
    uruchamiasz program regedit (menu start - uruchom)
    potem wybierasz HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Prokom Software\Płatnik\6.03
    (lub 6.02 jesli jeszcze nie masz nowej wersji)
    potem musisz tam poszukac galezi "Parametry". Nie pamietam czy to bylo w
    "Baza" czy glebiej.
    Bedzie tam wartosc ciagu 30. To ilosc dni po ktorych program nakazuje zmiane
    hasla.
    Zmieniasz to na 365 i dopiero za rok bedziesz mial pytanie o nowe haslo
    Pzdrw
    szauek

  • 3. Data: 2005-01-19 10:40:18
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Zmieniasz to na 365 i dopiero za rok bedziesz mial pytanie o nowe haslo

    a jak 3650 to masz spokoj na 10 cholernych lat

    a wchodząc tutaj:
    http://platnik.fork.pl/

    masz szansę być szczęśliwym eksploatorem najgłupszego progamu przez lata
    następne
    Daj szczęściu szanse :)))

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2005-01-19 10:53:31
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "ANIOŁ" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    > W jaki sposob pozbyc sie tego cholernego
    > pytania o haslo na poczatku, ktore do tego
    > trzeba co jakis czas zmieniac.

    Ustaw datę na "za 20 lat"
    Uruchom Placznika
    Zmień hasło
    Zamknij Placznika
    Przywróć włąściwą datę.

    To samo radzę zrobić z hasłem administratora

  • 5. Data: 2005-01-21 01:24:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005, ANIOŁ wrote:
    [...]
    > + W jaki sposob pozbyc sie tego cholernego
    > + pytania o haslo na poczatku

    ...zdaje się że ZUS celowo uniemożliwił pominięcie.
    O ile pamiętam ktoś podawał iż powodem była ustawa o ochronie
    danych osobowych - w bazie są (mogą być) dane pracowników więc
    (zdaniem ZUS) baza MUSI być chroniona.
    Nie bić, to nie mój koncept :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-22 08:17:57
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

> [...]
    > O ile pamiętam ktoś podawał iż powodem była ustawa o ochronie
    > danych osobowych - w bazie są (mogą być) dane pracowników więc
    Poza tym było wiele zarzutów pod adresem twórców, że nie zastosowano
    żadnych mechanizmów autoryzacji.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 7. Data: 2005-01-23 09:58:01
    Od: ANIOŁ <a...@n...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2005 09:17:57 +0100, pisarz <q...@q...co> napisał:

    > Poza tym było wiele zarzutów pod adresem twórców, że nie zastosowano
    > żadnych mechanizmów autoryzacji.
    > Pozdrawiam
    > Darek

    Nooo ! autoryzacja w Płatniku jest oczywiście potrzebna, ale w wielu
    przypadkach tylko przeszkadza. Powinna więc być wyraźną opcją do wyboru
    po instalacji.

    Ponieważ to grupa o prawie i podatkach, niniejszym dziękuję i zamykam
    temat.

    END
    --
    Aniol

  • 8. Data: 2005-01-24 11:20:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    ANIOŁ wrote:

    > Nooo ! autoryzacja w Płatniku jest oczywiście potrzebna, ale w wielu
    > przypadkach tylko przeszkadza. Powinna więc być wyraźną opcją do
    > wyboru po instalacji.

    I w całej tej dyskusji najlepiej widać polskie podejście do ochrony
    danych osobowych. Może i ta ustawa nie jest najlepsza, ale jednak były
    jakieś powody do jej wprowadzenia. Tymczasem wszyscy tu zastanawiają
    się tylko jak się do ustawy nie stosować.

  • 9. Data: 2005-01-24 11:27:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

> [...]
    > jakieś powody do jej wprowadzenia. Tymczasem wszyscy tu zastanawiają
    > się tylko jak się do ustawy nie stosować.

    Pogromu Płatnika (C) by Me, używają jednak w większości jednoosobowe
    firemki, w których danych osobowych właściciela nie ma przed kim
    chronić. Wymuszona autoryzacja jest tylko zbędną upierdliwością.
    W dużych firmach dane zawarte w Pogromie Płatnika są dostępne również
    w innych miejscach w formie papierowej i ochrona danych osobowych
    zapewniana jest metodami organizacyjnymi a nie duperelnymi hasłami.
    Na dokładkę metody obejścia hasła w Pogromie Płatnika są powszechnie
    znane i dla kogoś, kto _zechce_ uzyskać dostęp do tych danych hasło
    nie jest przeszkodą.
    I w taki prosty sposób okazuje się, że ta 'autoryzacja' jest tylko
    nikomu niepotrzebnym utrudnieniem życia.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2005-01-24 11:50:45
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl>

    RoMan Mandziejewicz <s...@p...pl> w wiadomości
    news:72024839.20050124122744@pik-net.pl napisał(a):
    [...]
> [...]
    > Na dokładkę metody obejścia hasła w Pogromie Płatnika są powszechnie
    > znane i dla kogoś, kto _zechce_ uzyskać dostęp do tych danych hasło
    [...]

    To nie ma nic do rzeczy. Ustawa jest ustawa (+rozporządzenia),
    dzięki czemu np. każdy komputer z którego jest dostęp do danych
    osobowych musi być zabezpieczony tak, żeby osoby niepowołane
    (nieuprawnione do oglądania danych) nie miały dostępu. W szczególności
    powinny być tam zastosowane wygaszacze ekranu z hasłem... Wiem -
    bzdury, ale inspektorzy GIODO w znajomej firmie, gdy nie mieli się
    do czego przyczepić, to przyczepili się do programu służącego do
    obsługi przelewów (dostarczanego przez bank) - można było dane
    pracowników obejrzeć bez konieczności podawania hasła (do przelewów
    oczywiście było 8-) ). Kilka tygodni wyjaśnień, papierków i spotkań
    z panami z banku, którzy w końcu uznali, że trzeba tę pierdułkę pt.
    "autoryzacja dostępu do danych osobowych" zrobić.
    I tak mamy kolejny przepis, który rozbudowuje biurokrację, utrudnia
    życie, a nie daje nic w zamian (uodo de facto zezwala na model
    opt-out...).

    --
    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl