    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PODATEK SAMOCHODOWY
    Date: Wed, 16 Feb 2005 11:13:08 +0100

    On Tue, 15 Feb 2005, Jan Kowalski wrote:

    >+ Się zdadza, ale smuci coś innego: rozmowy na ten temat przestają
    >+ negować zasadność wprowadzenia kolejnego podatku samochodowego

    A nie nie.
    Neguję "nieuzasadnione" podatki - akurat ten podatek wzbudza
    moje wątpliwości: załóżmy iż ma to być podatek "na złomowanie".
    Zgoda, niech będzie.
    Pod jednym warunkiem: zostanie wpłacony na komercyjne konto
    (corocznie konkurs ofert lub przetarg z warunkiem iż musi być
    to kilka - najmniej 3 czy 4 - kont w różnych bankach) i *TE*
    pieniądze zostaną przeznaczone na złomowanie TEGO samochodu.
    Oczywiście w razie wywiezienia samochodu za granicę - zwrot
    kwoty właścicielowi.
    Odsetki ... do dyskusji.
    Ale *NIE* "podatek gdzieś do wora".

    Tak BTW: media nagłaśniają wejście w życie protokołów z Kyoto.
    Zapominając nagłośnić iż wyjdziemy na tym jak Zabłocki na mydle:
    przecież nie podpisały ich USA !!
    A już tekst (w 1 PR) jakiejś panienki z organizacji "zielonopodobnej"
    mnie powalił: apelowała o "wyłączanie światła jak się z łazienki
    wychodzi".
    Szanowna pani zapomniała o tym iż moc potrzebna choćby do ogrzania
    przeciętnego mieszkania to kilkanaście kW i w tej skali z p. widzenia
    ilości ciepła odprowadzanego do środowiska (tudzież ilości tlenków
    węgla do atmosfery) można sobie wyłączać....
    Do FAKTYCZNEGO oszczędzania enegrii to trzeba kwoty po kilkadziesiąt
    tysięcy wyłożyć na izolację[1], najlepiej w ramach budowania nowego
    mieszkania.
    Pomijam taki drobny szczegół iż z energiami wyzwalanymi w ramach
    NATURALNYCH zdarzeń (ile to dni pyły po wybuchu Karakatau były
    obserwowalne nad *całą Ziemią* ??) to długo nie będzie można tych
    paru kW na mieszkańca porównywać.
    Ech, naprawdę, umiejętność choćby *szacowania* liczb rzeczą
    trudną jest. I na maturze niepotrzebną :>
    [1] mam na myśli "dobrą izolację" czyli umieszczoną WEWNĄTRZ warstw
    muru, tudzież trudną dla już istniejących izolację stropów
    a nie załatanie "po wierzchu". Na wszelki wypadek wyjaśniam
    iż 'moja' mała wspólnota planuje "załatanie po wierzchu" - i grupa
    wie czemu :>
    A tu mi ekolog w radiu z "żarówką" wyjeżdza. Wrr.... !

    >+ - w sposób naturalny przekształciły się w uznanie
    >+ tego faktu i rozważanie "jak" :(

    No masz rację... ale sporo postów musiałoby się zaczynać wstępem
    "nie zgadzając się z ideą tego podatku"....

    OT, NTG i co tam jeszcze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)