  • 1. Data: 2005-02-13 13:06:06
    Temat: PODATEK SAMOCHODOWY
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Czy moze ktos ma jakies informacje (przypuszczenia) co to bedzie podatek
    samocodowy, ktorym "zastapiona bedzie" akcyza na samochody?

    Pozdrawiam
    Wiechu

  • 2. Data: 2005-02-13 15:21:36
    Temat: Re: PODATEK SAMOCHODOWY
    Od: "krzaku" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy moze ktos ma jakies informacje (przypuszczenia) co to bedzie podatek
    > samocodowy, ktorym "zastapiona bedzie" akcyza na samochody?
    >
    > Pozdrawiam
    > Wiechu

    Hej wedlug mnie - bedzie to wprowadzony podatek od pojemnosci sprowadzonego
    auta - czyli 4 euro x pojemnosc silnika....
    Troche tego bedzie - mysle ze to idiotyzm naszego PANSTWA....
    Mam nadzieje ze to nie wejdzie.

  • 3. Data: 2005-02-13 19:47:37
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Feb 2005 16:21:36 +0100, krzaku napisał(a):

> [...]
    > auta - czyli 4 euro x pojemnosc silnika....
    > Troche tego bedzie - mysle ze to idiotyzm naszego PANSTWA....

    Nie jestem takim optymista. Boje sie ze to moze byc roczny podatek placony
    od rocznika samochodu.Taki podatek jest np. w Niemczech. Pod pretekstem
    dopasowywania sie do Uni Europejskiej mozna bedzie zmusic ludzi do
    sprzedania starych samochodow i kupienia nowych.

    Pozdrawiam
    Wiechu

  • 4. Data: 2005-02-14 19:25:56
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Wiesław napisał(a):
    > Czy moze ktos ma jakies informacje (przypuszczenia) co to bedzie podatek
    > samocodowy, ktorym "zastapiona bedzie" akcyza na samochody?
    >
    > Pozdrawiam
    > Wiechu
    Odpowiednio od pojemnosci oplata za 1cm3 od 1zl do 4zl w zaleznosci od
    spelnienia norm emisji spalin
    pozdrawiam
    rajusan

  • 5. Data: 2005-02-15 17:38:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Feb 2005, krzaku wrote:

    >+ Uzytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisal
    [...]
> [...]
    >+ Hej wedlug mnie - bedzie to wprowadzony podatek od pojemnosci
    >+ sprowadzonego auta - czyli 4 euro x pojemnosc silnika....
    ^^^^^^^^^^^^^

    ...otóż właśnie to zaskarżano.

    Nie może być różnicy w "sprowadzaniu lub nie" (z UE) - nie
    wolno stosować "preferencji lokalnych".
    Podatek będzie *musiał* dotyczyć albo wszystkich *sprzedawanych*
    albo wszystkich *używanych*, nabytych w Polsce lub innym kraju UE
    (bez różnicy !!) samochodów.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-02-15 22:21:56
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Podatek będzie *musiał* dotyczyć albo wszystkich *sprzedawanych*
    > albo wszystkich *używanych*, nabytych w Polsce lub innym kraju UE
    > (bez różnicy !!) samochodów.

    Się zdadza, ale smuci coś innego: rozmowy na ten temat przestają
    negować zasadność wprowadzenia kolejnego podatku samochodowego - w
    sposób naturalny przekształciły się w uznanie tego faktu i
    rozważanie "jak" :(

  • 7. Data: 2005-02-16 01:01:37
    Od: "karrool" <t...@w...pl>

> [...]
    > negować zasadność wprowadzenia kolejnego podatku samochodowego - w
    > sposób naturalny przekształciły się w uznanie tego faktu i

    genialny przykład jak można ludziom namącic w głowach
    już nikt nie wnika za co pacjenta lać, tylko czym, bo że lać to oczywiste
    :(((((((((

  • 8. Data: 2005-02-16 07:57:16
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > ...otóż właśnie to zaskarżano.
    >
    > Nie może być różnicy w "sprowadzaniu lub nie" (z UE) - nie
    > wolno stosować "preferencji lokalnych".

    Bo nie będzie od sprowadzanego, tylko od wszystkich nowo rejestrowanych.

  • 9. Data: 2005-02-16 10:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Feb 2005, Jan Kowalski wrote:

    >+ Się zdadza, ale smuci coś innego: rozmowy na ten temat przestają
    >+ negować zasadność wprowadzenia kolejnego podatku samochodowego

    A nie nie.
    Neguję "nieuzasadnione" podatki - akurat ten podatek wzbudza
    moje wątpliwości: załóżmy iż ma to być podatek "na złomowanie".
    Zgoda, niech będzie.
    Pod jednym warunkiem: zostanie wpłacony na komercyjne konto
    (corocznie konkurs ofert lub przetarg z warunkiem iż musi być
    to kilka - najmniej 3 czy 4 - kont w różnych bankach) i *TE*
    pieniądze zostaną przeznaczone na złomowanie TEGO samochodu.
    Oczywiście w razie wywiezienia samochodu za granicę - zwrot
    kwoty właścicielowi.
    Odsetki ... do dyskusji.
    Ale *NIE* "podatek gdzieś do wora".

    Tak BTW: media nagłaśniają wejście w życie protokołów z Kyoto.
    Zapominając nagłośnić iż wyjdziemy na tym jak Zabłocki na mydle:
    przecież nie podpisały ich USA !!
    A już tekst (w 1 PR) jakiejś panienki z organizacji "zielonopodobnej"
    mnie powalił: apelowała o "wyłączanie światła jak się z łazienki
    wychodzi".
    Szanowna pani zapomniała o tym iż moc potrzebna choćby do ogrzania
    przeciętnego mieszkania to kilkanaście kW i w tej skali z p. widzenia
    ilości ciepła odprowadzanego do środowiska (tudzież ilości tlenków
    węgla do atmosfery) można sobie wyłączać....
    Do FAKTYCZNEGO oszczędzania enegrii to trzeba kwoty po kilkadziesiąt
    tysięcy wyłożyć na izolację[1], najlepiej w ramach budowania nowego
    mieszkania.
    Pomijam taki drobny szczegół iż z energiami wyzwalanymi w ramach
    NATURALNYCH zdarzeń (ile to dni pyły po wybuchu Karakatau były
    obserwowalne nad *całą Ziemią* ??) to długo nie będzie można tych
    paru kW na mieszkańca porównywać.
    Ech, naprawdę, umiejętność choćby *szacowania* liczb rzeczą
    trudną jest. I na maturze niepotrzebną :>
    [1] mam na myśli "dobrą izolację" czyli umieszczoną WEWNĄTRZ warstw
    muru, tudzież trudną dla już istniejących izolację stropów
    a nie załatanie "po wierzchu". Na wszelki wypadek wyjaśniam
    iż 'moja' mała wspólnota planuje "załatanie po wierzchu" - i grupa
    wie czemu :>
    A tu mi ekolog w radiu z "żarówką" wyjeżdza. Wrr.... !

    >+ - w sposób naturalny przekształciły się w uznanie
    >+ tego faktu i rozważanie "jak" :(

    No masz rację... ale sporo postów musiałoby się zaczynać wstępem
    "nie zgadzając się z ideą tego podatku"....

    OT, NTG i co tam jeszcze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-02-16 19:07:13
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > A nie nie.

    Sorry - czasem lubię "podpalić" i dostaje się nawet porządnym
    ludziskom ;)