  • 11. Data: 2004-12-13 05:18:37
    Temat: Re: POMÓŻCIE-U.Skarb. upomniał się o długi za mojego ex
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 12 gru o godzinie 22:03, na pl.soc.prawo.podatki, gosc napisał(a):

    > Czy pracuje legalnie? Jesli tak to zupelnie nie rozumiem dlaczego komornik
    > nie wszedl na jego pensje?

    Jeżeli "nielegalnie" pracuje, to bym zebrał dowody na to i uderzył wprost
    do jego .... hmmm pracodawcy? ;) - i wyjaśnił mu że popełnił on
    *przestępstwo* ponieważ nie zawarł umowy o prace i nie zgłosił do
    ubezpieczeń społecznych oraz nie odprowadza podatków. Potem zasugerował by
    jednak ex-mężowi potrącał raty na komornika.
    Chociaż po takim "myku" to albo zrezygnuje z tego pracownika, albo tez
    zatrudni go legalnie ;)

    > Warto by to wyjasnic. Oby sie nie okazalo, ze np. komornik dostal w lape
    > od Twojego meza, albo tez jest jego jakims znajomym.

    Ile by mógł dać w "łapę" ex?
    Skoro wiemy że dług wraz z odsetkami wynosi circa 10tys. ?
    Daj spokój - ten komornik by musiał na głowę upaść by na takie cos pójść ;)

    > Jesli zas nielegalnie, to w zasadzie dochod jest dochodem i tym gorzej dla
    > niego.

    No tak, tylko że dochód jest jeżeli jest udokumentowany ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2004-12-13 11:03:46
    Temat: Re: POMÓ?CIE-U.Skarb. upomnia? si? o d?ugi za mojego ex
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 13 gru o godzinie 01:19, na pl.soc.prawo.podatki, Terran2145
    napisał(a):

    > 5/ zloz do sadu podanie (nie wiem jak to sie robi) o zwiekszenie
    > alimentow tak, by byly w stanie pokryc dlug. Jesli da sie to zrobic,
    > to chyba bedzie najskuteczniejsze. wysokosc alimentow jest okreslana
    > wysokoscia potrzeb - tu oczywiscie dramatycznie sie zwiekszaja.

    A co mają alimenty do zadłużenia?
    Przecież alimentowane są _dzieci_ z ich związku a nie Aleksandra - przecież
    ona pracuje i uzyskuje dochody na swoje utrzymanie.
    Jak Ty sobie wyobrażasz to 'podniesienie alimentów' - to jakaś bzdura co
    napisałeś!

    --
    Herbi
    13-12-2004 12:03:43

  • 13. Data: 2004-12-13 11:36:38
    Od: t...@i...pl (Terran2145)

    Herbi <x...@a...pl> wrote:

    > Dnia 13 gru o godzinie 01:19, na pl.soc.prawo.podatki, Terran2145
    > napisa?(a):

    > A co maj? alimenty do zad?u?enia?
    > Przecie? alimentowane s? _dzieci_ z ich zwi?zku a nie Aleksandra - przecie?
    > ona pracuje i uzyskuje dochody na swoje utrzymanie.
    > Jak Ty sobie wyobra?asz to 'podniesienie alimentów' - to jaka? bzdura co
    > napisa?e?!

    Byc moze bzdura. Natomiast spadek dochodow matki wobec
    stalych potrzeb dzieci oznacza, ze byc moze ojciec
    bedzie musial na nie lozyc wiecej.

    Poza tym, nie napisalem ze to zadziala - ale ze mozna sprobowac
    od tej strony. Tak,zeby mezowi odebrac wrazenie,ze dlugi zdejmie mu
    z glowy jego ex.

    Pozdrawiam
    T2145

  • 14. Data: 2004-12-13 17:11:16
    Od: "Aleksandra" <a...@W...gazeta.pl>

    Dziękuję za te wypowiedzi.Nie potrafię na razie określić, czy będę mogła
    któryś z pomysłów wykorzystać.Czekam w napięciu na odpowiedź z urzędu.
    Też zastanawiałam się,dlaczego komornik nie ściąga długu z pensji byłego
    męża.Przypuszczam, że jest legalnie zatrudniony (choć być może oficjalna
    stawka jest zaniżona),jeździ samochodem służbowym(przedstawiciel handlowy) i
    właśnie z samochodu znam namiary na jego firmę.Ale zastanowiło mnie jedno
    zdanie, które od niego usłyszałam,mianowicie, że komornik jest jego
    znajomym.Ponadto exmąż ma, również znajomego, prawnika czy doradcę
    podatkowego,który pomaga mu się migać z długami.

  • 15. Data: 2004-12-13 22:22:12
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > zdanie, które od niego usłyszałam,mianowicie, że komornik jest jego
    > znajomym.Ponadto exmąż ma, również znajomego, prawnika czy doradcę
    > podatkowego,który pomaga mu się migać z długami.

    hmm to wiadomo co to sugeruje

    chyba musisz niestety wydac na prawnika, tylko najpierw warto znalezc
    takiego a) co sie specjalizuje w danej dziedzinie b) jest przez kogos
    polecony

    ja bym drazyl temat dlaczego komornik nie moze sciagnac dlugu z pensji, a
    jesli maz ma lewe dochody to dlaczego nie moze z tych dochodow (plus znow w
    gre wchodzi podatek od tych lewych dochodow ale tu skoro nie jestescie juz
    malzenstwem to spoko)

  • 16. Data: 2004-12-14 08:36:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gosc" <s...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > ja bym drazyl temat dlaczego komornik nie moze sciagnac dlugu z pensji, a
    > jesli maz ma lewe dochody to dlaczego nie moze z tych dochodow

    Chyba jednak to jest krążenie w kółko.
    Przede wszystkim za dług powstały podczas trwania współnoty majątkowej
    małżonkowie odpowiadają solidarnie, tzn. komornik wcale nie ma obowiązku
    ściągać (albo nawet próbować ściągać) czegokolwiek od męża. Jeśli uzna że
    tak mu wygodniej ma prawo ściągnąć nawet całość z żony, zwłaszcza jeśłi jest
    z czego.

    I jak to zrobi - to wtedy żona może ew. próbować odzyskać coś od męża, ale
    też nie bardzo wiadomo na jakiej zasadzie?
    Ten dług jest w końcu tak samo jej jak i męża, podobnie jak jej były
    przychody z tej działalności.

  • 17. Data: 2004-12-14 22:35:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Dec 2004, Terran2145 wrote:
    [...]
    >+ informacje,ze pracuje. najlepiej tez gdzie i za ile. TYLKO NIE CYFROWY
    >+ :)

    Ekhm... można wiedzieć dlaczego ? ;)
    Sugeruję iż na .prawo takie SUGESTIE się pojawiały, ale ARGUMENTÓW
    jakoś nie widziałem... (bardzo proszę o nie wskazywanie że "cyfrowe
    można podrobić" - analogowe TEŻ można podrobić, najprościej cyfrowo,
    tylko trzymając się poniżej poziomu progu szumów analogowych i szumów
    kwantyzacji oraz próbkowania...).

    >+ umow sie w urzedzie i kiedy wspomna o niesciagalnosci dlugu pusc im ta
    >+ tasme.licz na to,ze beda wniebowzieci mogac dolozyc komus 75% podatku od
    >+ nieujawnionych dochodow

    To się nie nazywa czasem "samobójczy gol" ?
    A co jak US *najpierw* ściągnie 75% podatku "od nieujawnionych" ?
    A resztę zostawi "na deser" ??
    Przypomnę iż ktoś tu wskazywał w jakiej kolejności US zalicza
    ew. napłaty i nadwyżki jeśli podatnik ma kilka zaległości
    - zostawiając te z którymi jest najlepszy "bat" (czyli
    np. PIT-4) na koniec... co jest racjonalne z p. widzenia US.
    No a do "75%" będzie miał tylko jednego płatnika, zaś do "zaległego
    ryczałtu" nadal dwu :[ - więc...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2004-12-14 22:38:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Dec 2004, Cavallino wrote:
    [...]
    >+ tak mu wygodniej ma prawo ściągnąć nawet całość z żony, zwłaszcza jeśłi jest
    >+ z czego.

    Ano...

    >+ I jak to zrobi - to wtedy żona może ew. próbować odzyskać coś od męża, ale
    >+ też nie bardzo wiadomo na jakiej zasadzie?

    ...proces cywilny !
    Przecież przy rozwodzie doszło do podziału majątku.
    Długi dzieli się w tym samym stosunku, stanowią składnik
    majątku !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2004-12-15 08:35:57
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > ...proces cywilny !

    Oczywiście.

    > Przecież przy rozwodzie doszło do podziału majątku.
    > Długi dzieli się w tym samym stosunku, stanowią składnik
    > majątku !!

    Ano właśnie pytanie - czy na pewno ten dług został ujawniony/podzielony?

  • 20. Data: 2004-12-15 17:58:17
    Od: "Aleksandra Zoch" <a...@W...gazeta.pl>

    Nie mieliśmy z mężem przy rozwodzie podziału majątku( nie było takiej
    potrzeby), więc teraz nie mam się do czego odnieść.
    Nie wyobrażam też sobie siebie w roli detektywa.Raczej się nie
    nadaję.Kwiestie,jakiego sprzętu użyć do tego już w zupełności mnie
    przerastają.Ale jestem pełna podziwu dla znajomości tematu i jego
    zawiłości.Pozdrawiam.