    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POMOCY
    Date: Sat, 11 Jan 2003 18:49:06 +0100

    On Mon, 6 Jan 2003, marcin wrote:
    [...]
    >+ fizyczną. Rachunki z tego lokalu (telefon, enenrgia, czynsz dla spółdzielni)
    >+ są wystawiane ne mnie jako właściciela. Mam podpisaną umowę najmu i zgodnie
    >+ z nią ja wynajmującemu wystawiam rachunek na wszystko (czynsz najmu, czynsz
    >+ do spółdzielni, racunek za telefon, energia) i sam to kontroluję i płacę. W
    >+ 2002 roku będę się rozliczał razem z żoną na zasadach ogólnych. Od 2003 roku
    >+ jest możliwość opodatkowania w formie ryczałtu (8,5% do 16000 zł i 20%
    >+ powyżej). Czy ja będę musiał płacić ryczałt od całości kwoty na fakturze ?

    AFAIK tak.

    >+ Czy jeśli ja będę dostawał od wynajmującego tylko czynsz najemny, rachunki
    >+ dalej będą wystawiane na mnie ale płacił będzie je wynajmujący, to czy w
    >+ takim przypadku cos się zmieni tzn czy zapłacę ryczałt tylko od czynszu
    >+ najemnego, czy też od pozostałych rachunków? Pani w urzędzie skarbowym
    >+ powiedziała mi, że dopiero po przepisaniu rachunków na wynajmującego będę
    >+ płacił ryczałt tylko od czynszu najemnego.

    Wg tego co czytałem (GP ? Rzepa ?) to tu jest pułapka: kosztów
    bezpośrednio związanych z mieszkaniem *nie można* wyłączyć
    z przychodów !
    Krótko mówiąc: nie wiem jak z telefonem i prądem, ale nawet jeśli
    czynsz podnajemca[1] będzie płacił sobie sam to musisz go doliczyć
    do przychodów z wynajmu... !

    pzdr, Gotfryd
    [1] Skoro *ty* płacisz czynsz to właścicielem nie jesteś, co najwyżej
    za zgodą spółdzielni wynajmujesz jako posiadacz. Inna sprawa że
    coś podejrzanie iż spółdzielnia się zgodziła...