    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POMOCY wniesienie komputera do firmy
    Date: Sat, 4 Sep 2004 23:25:52 +0200

    On Sat, 4 Sep 2004, ZeN wrote:

    >+ Uzytkownik "pio" <p...@i...pl> napisal
    >+ > Szukalem odpowiedzi w archiwum - ale tam nie ma nic jednoznacznego

    Niemożliwe :)

    >+ > Mam wlasny komputer kupiony przed rozpoczeciem DG o wartosci 2500 zl
    >+ > (rok temu).
    >+
    >+ to chyba srodek trwaly (pow. 1000 zl),

    No, pewnie masz na myśli że *przymusowo* ST ?
    Chyba masz nieaktualną wersję ustawy :), dawno temu próg został
    podniesiony bodajże na 1500 - a teraz wynosi 3500 zł !

    >+ a jego okres amortyzacji (o ile sie
    >+ nic nie zmienilo) powinien wyniesc 4 lata

    IMHO - korzystając z "podlegających szybkiemu postępowi" czy
    jak tam jest (*2) oraz 30% z klasyfikacji - wychodziłoby 60%
    rocznie; półtorej roku :)

    >+ wiec wedlug mnie jego obecna wartosc powinna wynosic ok. 1800 zl

    Możesz objaśnić ?
    Czy dobrze zrozumiałem że chcesz naliczać amortyzację w czasie kiedy
    ST *nie jest wykorzystywany w DG* ?
    Owszem, jest zgryz: literalnie ST powinien być wpisany "w wartości
    nabycia" (!) - ale ponieważ US może "krzywo patrzeć" są poglądy
    że powinna to być wartość "wyznaczona przez podatnika", a więc
    rynkowa.
    Zastrzegam iż sam tak zrobiłem na początku :] zaniżając wartość
    ST, ale.... ale IMHO było to *również* nieprawidłowo :[

    Natomiast z jednym się zgadzam: mianowicie że komputer to nie
    zawadzi wprowadzić do ST, nawet jeśli mógłby być "tylko wyposażeniem" !
    I niemożliwe żeby google tego poglądu nie znał (to do autora
    wątku :)) - z powodu "ulepszania" właśnie... A niech ktoś wpadnie
    na koncept dołożenia sobie monitora LCD 21" :> !

    >+ > 1.Jak go wprowadzic to DG po wykonaniu wlasnej wyceny na dzien dzisejszy
    >+ > tj. wart. ok 1500 zl.
    >+ > Czy mam go wprowadzic do Ewidencji ST jako jednorazowy odpis i czy moge
    >+ > go w tym samym m-cu wykazac jako koszt w KPiR
    >+
    >+ wciagnac w ewidencje srodków trwalych...

    IMHO tak.

    >+ i robic odpisy amortyzacyjne.

    IMHO tak, z jednym zastrzeżeniem: amortyzacji *jednorazowej* ! :)
    Co do WP już pisałem - no to trudno mi się wydzierać że "musi
    być wartość zakupu" skoro sam zrobiłem inaczej :]

    >+ > 2. Co mam zrobic jezeli po wprowadzeniu komputera do DG np. kupie nowa
    >+ > czesc jak np. szybszy proceser lub nowa plyte glowna - jak to rozpisac?
    >+ > i co ze starym procesorem lub plyta??????
    >+
    >+ zwiekszyc wartosc srodka trwalego o cene nowych elementów

    No, to zależy *za ile* dokupi, nieprawdaż ?
    Powiadasz że dokupi (do starego kompa) procesor ponad 1500 zł ?

    >+ najlepiej jakby firma modernizujaca odkupila od ciebie stare czesci i
    >+ wystawila fakture
    >+ z uwzglednieniem odkupionych elementów...

    Dobrze gadasz, IMO :)
    BTW: "oryginalny" post został oznaczony i zapomniałem o nim, dzięki
    tobie rozpętuje się dyskusja :)

    >+ UWAGA! uwazaj na licencje OEM, które moga byc scisle zwiazane z niektórymi
    >+ elementami...

    Tia... no i zaraz będzie "czy programy OEM dopisać do WP" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)