    From: u...@n...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PZU i OC
    Date: Thu, 16 Dec 2004 08:29:19 +0000 (UTC)

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    :
    : U?ytkownik <u...@n...pl> napisa? w wiadomo?ci news:
    :
    :> Sprawa dotyczy ubezpieczenia OC posiadacza pojazdu machanicznego.
    :
    :
    : NTG
    :
    :> Przez
    :> wiele lat ten pojazd byl ubezpieczony na nazwisko pewnej osoby w PZU.
    :> Niestety ta osoba zmarla kilka lat temu, ale PZU co roku przysyla druk do
    :> wypelnienia - tzn. do przedluzenia tego obezpieczenia. Tej osobie
    :> przyslugiwalo ponad 60% znizki na ubezpieczenie pojazdu. Pare dni temu
    :> znowu nadszedl poczta kolejny druk i teraz zastanawiam sie czy to
    :> jest zgodne z prawem - czy PZU nie bedzie mnie scigac za to ze
    :> pojazd nadal jest ubezpieczany na nazwisko osoby, ktora juz nie zyje.
    :> Czy cos takiego jest dozwolone?
    :
    : Nie.
    : Poza tym nic nie da - na dokumencie ubezpieczenia musi by? w?a?ciciel
    : (posiadacz) pojazdu, a nie osoba trzecia.
    : A samoch?d musi ju? mie? poprawne papiery, nieprawda??
    : Czyli i tak takie ubezpieczenie nie jest ubezpieczeniem obowi?zkowym
    : samochodu.
    :> Bo wtedy bedzie problem kogo wpisac jako posiadacza pojazdu (wlasciciel
    :> nie zyje)
    :
    : Co znaczy w?a?ciciel nie ?yje?
    : To jakim prawem dysponujesz tym samochodem?

    Ogolnie chodzi o to ze wlascicielem pojazdu byl ojciec i na niego byl
    zerejstrowany. Niestety ojciec zmarl pare lat temu, ale PZU nadal wysyla
    na jego adres przekazy do zaplaty, na ktorych figuruje jego nazwisko.
    Akurat sprawa tego ubezpieczenia zajmuje sie po raz pierwszy, bo wczesniej
    zajmowal sie tym ktos inny.
    Teraz nie wiem czy pzu moze mnie skasowac za te poprzednie lata, kiedy
    pojazd (motor) byl nadal ubezpieczony na osobe niezyjaca.

    Czyli ogolnie - powinienem zglosic to ze pierwotny wlasciciel nie zyje?
    Skasuja mnie za to?

    usw