    From: "Cavallino" <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PZU i OC
    Date: Thu, 16 Dec 2004 09:31:06 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@bcn127.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik <u...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > : Co znaczy w?a?ciciel nie ?yje?
    > : To jakim prawem dysponujesz tym samochodem?
    >
    > Ogolnie chodzi o to ze wlascicielem pojazdu byl ojciec i na niego byl
    > zerejstrowany. Niestety ojciec zmarl pare lat temu, ale PZU nadal wysyla
    > na jego adres przekazy do zaplaty, na ktorych figuruje jego nazwisko.

    To już napisałeś wcześniej.
    Tyle że skoro właściciel zmarł to samochód musi być już przerejestrowany na
    nowego właściciela, tzn. spadkobiercę.

    > Akurat sprawa tego ubezpieczenia zajmuje sie po raz pierwszy, bo wczesniej
    > zajmowal sie tym ktos inny.
    > Teraz nie wiem czy pzu moze mnie skasowac za te poprzednie lata, kiedy
    > pojazd (motor) byl nadal ubezpieczony na osobe niezyjaca.

    PZU nie, państwo za nieprzerejestrowanie tak, UFG tak.

    > Czyli ogolnie - powinienem zglosic to ze pierwotny wlasciciel nie zyje?

    Jasne - w Sądzie Rejonowym, Urzędzie Komunikacji.
    Ale chyba nie chcesz powiedzieć, że przez kilka lat nikt nie nabył spadku?
    Czy tylko nie przerejestrował samochodu?