    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon
    Date: Sun, 3 Feb 2013 00:47:11 +0100

    Użytkownik "Tata" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:kdm9r2$d6d$1@news.dialog.net.pl...
    > Nie wiem czy trafiłem na dobrą grupę, ale innej nie znalazłem. Sytuacja
    > oryginalna z wczoraj. W małym sklepie klientka kupuje np. ziółka, na
    > ladę dostaje paragon zakupu tych ziółek wraz z resztą, ale mówi
    > sprzedawcy, że paragonu nie chce i żeby sprzedawca wyrzucił go do kosza.
    > Kupująca udaje się do drzwi sklepu żeby wyjść, ale w tym momencie
    > wchodzi dama z UKS, wraz z towarzyszącym facetem, i pyta się klientki
    > czy ma paragon (nie czy dostała paragon). Klientka odpowiada, że
    > paragonu nie ma i wtedy dama z UKS mówi sprzedawcy, iż ma zmuszać
> [...]

    Przepis mówi, że ma wręczyć.
    Czyli przekazać do dyspozycji klienta a ten robi z nim już co chce czyli nie
    odbiera, etc.
    Wystarczy paragon położyć na ladę (oddać do dyspozycji klienta).
    Jak klient położył na ladzie odliczoną kwotę i ulotnił się przed
    wydrukowaniem
    paragonu tym samym zrezygnował/zadysponował nim wedle własnego uznania.
    Tyle może sprzedawca zrobić bo nie ma żadnej prawnej formy przymusu
    by klient paragon odebrał.

    Pytanie się klientki... [...].
    A to tak wolno?
    Tak anonimowo?
    Przesłuchiwanie świadka określają odrębne przepisy nakazujące powiadomienie
    strony o terminie i miejscu przesłuchania z wyprzedzeniem ileśtam dni.

    Była letnia a teraz jest zimowa akcja paragonowa bo łostoski nie ma na
    premie.