    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Sun, 30 Aug 2009 11:02:13 +0200

    s...@a...pl wrote:

    > Pewny jesteś? W przypadku kontroli mogą (nie muszą bardziej powęszyć).
    > Jeśli dojdzie do krzyżowej kontroli, to w przypadku możliwosci złozenia
    > wyjaśnień przeze mnie oświadczę, że kupiłeś jako konsument. Jak odbijesz
    > tą piłęczkę, jeśli US zakwestionuje Ci koszt?

    Zakwestionowanie kosztu z powodu dopisku na fakturze? No coś Ty?
    IMHO to się w żadnym sądzie nie obroni.

    > Nie zmusisz mnie do innego oświadczenia, bo:
    > 1) nie lubię osób, kótre kupują na odległość, sprawdzają sprzęt i: (a)
    > odsyłają (b) chcą fakturę na firmę

    Fakturę masz obowiązek wystawić. Wysyłać faktury już nie musisz.
    Niech sobie przyjedzie i odbierze, skoro był taki "sprytny".

    Natomiast robienie problemów z wystawianiem faktury to jest IMHO strzał
    we własną stopę i proszenie się o kłopoty.

    > 2) na firmę muszę fakturę wysatwić obligatoryjnie. Wystawienie jej po 7
    > dniach (a zazwyczaj tak jest) byłoby przyznaniem się do
    > wykroczenia/przestępstwa obowiazkowego niewystawienia (własnie, jak jest
    > ten przypadek traktowany?)

    Jeśli klient po siedmiu dniach chce wymienić paragon na fakturę to
    oczywiście należy go olać z powodów oczywistych, o których pisałeś.
    Była dyskusja na ten temat jakiś czas temu.

    Piotrek