  • 1. Data: 2009-08-29 20:48:12
    Temat: Paragon a faktura
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Czy kupujac towar najpierw na paragon, a potem idac po fakture moge zarzadac
    od sprzedawcy fakture na czesc pozycji z paragonu? Czy musze brac na calosc?

    pozdrawiam
    MIX-NET

  • 2. Data: 2009-08-29 21:04:58
    Temat: Re: Paragon a faktura
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > od sprzedawcy fakture na czesc pozycji z paragonu? Czy musze brac na calosc?

    Całość. A druga sprawa, że jeśli chciałbyś na firmę, to bym Ci odmówił jej
    wystawienia lub dopisał, że zakupy były "na cele nie związane z DG".

  • 3. Data: 2009-08-30 07:37:32
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Całość. A druga sprawa, że jeśli chciałbyś na firmę, to bym Ci odmówił jej
    > wystawienia lub dopisał, że zakupy były "na cele nie związane z DG".

    Juz sie dowiedzialem w 2 innych miejscach + sprawdzenie w praktyce. W
    skrocie. Nie masz racji

    MIX-NET

  • 4. Data: 2009-08-30 07:49:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:

    > Całość. A druga sprawa, że jeśli chciałbyś na firmę, to bym Ci odmówił
    > jej wystawienia lub dopisał, że zakupy były "na cele nie związane z DG".

    Jeśli na fakturze są wszystkie dane firmowe to możesz dopisać również,
    że są to prezenty dla królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków.
    Skutek (w kontekscie wpuszczenia w koszty) będzie identyczny.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-08-30 08:08:01
    Od: <s...@a...pl>

    > Juz sie dowiedzialem w 2 innych miejscach + sprawdzenie w praktyce. W skrocie.
    > Nie masz racji

    Każdy ma swoją wiedzę, popartą własnym doświadczeniem lub dokumentami :)
    Powodzenia!

  • 6. Data: 2009-08-30 08:14:09
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeśli na fakturze są wszystkie dane firmowe to możesz dopisać również, że są
    > to prezenty dla królewny Śnieżki i siedmiu krasnoludków.
    > Skutek (w kontekscie wpuszczenia w koszty) będzie identyczny.

    Pewny jesteś? W przypadku kontroli mogą (nie muszą bardziej powęszyć). Jeśli
    dojdzie do krzyżowej kontroli, to w przypadku możliwosci złozenia wyjaśnień
    przeze mnie oświadczę, że kupiłeś jako konsument. Jak odbijesz tą piłęczkę,
    jeśli US zakwestionuje Ci koszt?

    Nie zmusisz mnie do innego oświadczenia, bo:
    1) nie lubię osób, kótre kupują na odległość, sprawdzają sprzęt i: (a) odsyłają
    (b) chcą fakturę na firmę
    2) na firmę muszę fakturę wysatwić obligatoryjnie. Wystawienie jej po 7 dniach
    (a zazwyczaj tak jest) byłoby przyznaniem się do wykroczenia/przestępstwa
    obowiazkowego niewystawienia (własnie, jak jest ten przypadek traktowany?)

  • 7. Data: 2009-08-30 09:02:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    s...@a...pl wrote:

> [...]
    > wyjaśnień przeze mnie oświadczę, że kupiłeś jako konsument. Jak odbijesz
    > tą piłęczkę, jeśli US zakwestionuje Ci koszt?

    Zakwestionowanie kosztu z powodu dopisku na fakturze? No coś Ty?
    IMHO to się w żadnym sądzie nie obroni.

    > Nie zmusisz mnie do innego oświadczenia, bo:
    > 1) nie lubię osób, kótre kupują na odległość, sprawdzają sprzęt i: (a)
    > odsyłają (b) chcą fakturę na firmę

    Fakturę masz obowiązek wystawić. Wysyłać faktury już nie musisz.
    Niech sobie przyjedzie i odbierze, skoro był taki "sprytny".

    Natomiast robienie problemów z wystawianiem faktury to jest IMHO strzał
    we własną stopę i proszenie się o kłopoty.

> [...]
    > dniach (a zazwyczaj tak jest) byłoby przyznaniem się do
    > wykroczenia/przestępstwa obowiazkowego niewystawienia (własnie, jak jest

    Jeśli klient po siedmiu dniach chce wymienić paragon na fakturę to
    oczywiście należy go olać z powodów oczywistych, o których pisałeś.
    Była dyskusja na ten temat jakiś czas temu.

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-08-30 09:22:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Zakwestionowanie kosztu z powodu dopisku na fakturze? No coś Ty?
    > IMHO to się w żadnym sądzie nie obroni.

    Przecież napisał Ci, że nie na podstawie dopisku.
    Dowód sobie możesz zaksięgować jaki chcesz,
    ale w obliczu dodatkowych "wyjaśnień" on się może nie obronić.

  • 9. Data: 2009-08-30 09:41:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > Przecież napisał Ci, że nie na podstawie dopisku.
    > Dowód sobie możesz zaksięgować jaki chcesz,
    > ale w obliczu dodatkowych "wyjaśnień" on się może nie obronić.

    Ale jakich wyjaśnień?

    Coś w tym rodzaju:
    "Klient uparcie domagał się faktury. Broniłem się jak mogłem i uległem
    dopiero jak mi pogroził kontrolą z US. Ale w odwecie zrobiłem mu jakiś
    debilny dopisek. Byłem dzielny! Prawda?"

    Czy to miałeś na myśli?

    Może jeszcze, żeby była jasność.

    Nie pochwalam kombinowania z niby sprzedażą konsumencką i zamianą
    paragonów na faktury jak mi się towar spodoba. Ale tego typu działania
    to raczej trzeba sobie wpisać w ryzyko działalności, skoro już ktoś
    zajmuje się sprzedażą wysyłkową. A recydywistów zawsze można
    "przeczołgać" wystawiając fakturę do odbioru w siedzibie.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-08-30 09:57:57
    Od: rezist <r...@p...pl>

    > Całość.

    To przejdz sie do jakiegokolwiek Saturna, kup dwie pierdoly,
    zapindalaj z rachunkiem do punktu wystawiania faktur.
    Dostaniesz papier na dowolne pozycje z rachunku.

    Oczywiscie minus taki ze rachunek jest w tym momencie jedynym
    dowodem zakupu, a biorac fakture rachuneczek zostawiasz
    w Saturnie.

    I podejrzewam, ze praktyka dotyczy nie tylko tej sieci.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com