  • 21. Data: 2005-11-19 15:46:27
    Temat: Re: Paragon niefiskalny
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@p...pl> napisal(a):

    > " - Chcesz też mieć taką krowę?
    > - Nie! Niech mu ta krowa zdechnie!"
    >
    > Polskie piekło.

    Nie, to nie tak. Jeśli ktoś jawnie oszukuje, to stanowi nieuczciwą
    konkurencję. To tak jakbyś miał rywalizować biegnąć z kimś, kto jedzie
    na rowerze. Zawsze wygra. To nie piekiełko, tylko normalność. Jest
    milion legalnych sposobów na obniżanie podatków, ale nie można tolerować
    takiego najbardziej chamskiego - po prostu ich niepłacenia.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 22. Data: 2005-11-19 15:49:29
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@i...net.pl>

    > A to ciekawe. Sugerujesz, że jeśli ktoś kupił kasę, potem przekroczył
    > limit, to w następnym roku aż do przekroczenia limitu może nie
    > ewidencjonować kasą (bo nie ma obowiązku, rozporządzenie mówi o
    > przekroczeniu 40k)?
    > --
    To ze kupil kase to nie znaczy ze musi ja uzywac.
    Moze kupil bo chcial miec i uzywa niefiskalnej?

    Dla nowej dzialalnosci liczy sie moment przekroczenia 20tys.
    Jezeli nie osiagnie tego progu do konca roku, to w nowym roku obowiazuje go
    juz limit 40tys z lekkim zapasam czasowym. Jezleli w nastepnym roku tez nie
    przekroczy
    tych 40tys to nowy rok = nowy limit 40tys.
    (stan prawny na dzien dzisiejszy - nie wiadomo co przyniesie nowy rok).

  • 23. Data: 2005-11-19 15:56:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Samotnik,

    Saturday, November 19, 2005, 4:46:27 PM, you wrote:

    [...]

    > Nie, to nie tak. Jeśli ktoś jawnie oszukuje,

    A skąd taki wniosek? Dotychczasowy rozwój wątku na nic takiego nie
    wskazuje... To już raczej po jego autorze, chwytającym się tak
    'honorowych' rozwiązań, można się spodziewać kręcenia w podatkach.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2005-11-19 17:45:28
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    > A skąd taki wniosek? Dotychczasowy rozwój wątku na nic takiego nie
    > wskazuje... To już raczej po jego autorze, chwytającym się tak
    > 'honorowych' rozwiązań, można się spodziewać kręcenia w podatkach.

    Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji. Z zebranych informacji z kilku
    źródeł muszę się przyznać że nie miałem racji i sklep jest w porządku z
    przepisami.
    Po prostu kasę niesafiskalizowaną można traktować jako kalkulator z
    drukarka czego się nie domyślałem.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2005-11-19 17:46:15
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

  • 26. Data: 2005-11-19 17:47:47
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Witam,

    > Zadzwon, i podaj na grupe co Ci powiedzieli. Bardzo jestem ciekawy. Zwroc
    > tylko uwage
    > na metnosc wyjasnien.

    Już nie będę dzwonić zostałem przekonany że nie mam racji

    Pozdrawiam
    Marcin_P.

  • 27. Data: 2005-11-19 18:13:04
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > limit, to w następnym roku aż do przekroczenia limitu może nie
    > ewidencjonować kasą (bo nie ma obowiązku, rozporządzenie mówi o

    to sie nazywa nadinterpretacja;>

    lub wg innych spiskowa teoria dziejow - to tak ogolnie co do watku;>

  • 28. Data: 2005-11-19 18:21:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marcin_P." <n...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Pytam się bo na osiedlu 2 miesiące temu otwarli nowy sklep i zauważyłem że
    > niektóre paragony są fiskalne a inne niefiskalne. Sprawdzając wstecz
    > paragony zauważyłem że do końca października mieli 3 kasy w trybie
    > szkoleniowym (paragon niefiskaly) , i 1 listopada jedną kasę
    > zafiskalizowali
    > a 2 pozostałe nie.

    Nie musisz wszystkich kas mieć jednocześnie - wystarczy właśnie jedna co
    miesiąc.

  • 29. Data: 2005-11-20 09:26:52
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

> [...]
    > przepisami.
    > Po prostu kasę niesafiskalizowaną można traktować jako kalkulator z

    Hehe. Jasne. Jakos w to nie wierze. Nawet jezeli na kasie niesfikalizowanej
    tylko sie liczy, to potem zawsze na koncu trzeba wydrukowac paragon fiskalny
    (z tej zafiskalizowanej) !

    Fantom

  • 30. Data: 2005-11-20 09:32:22
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Nie musisz wszystkich kas mieć jednocześnie - wystarczy właśnie jedna co
    > miesiąc.

    Hmmm. Jezeli otowrzyli we wrtzesniu to juz od dnia otwarcia jedna powinna
    byc zafiskalizowana. A pozostaly dwoch nie moga uzywac (nie moga traktowac
    wydrukowanego z nich paragopnu jako dowod sprzedazy i dowod na odprowadzenie
    podatkow). Dopiero jak je zafiskalizuja to moga.

    Fantom