  • Data: 2005-01-03 19:45:03
    Temat: Re: Paragon od zaliczki
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Mon, 27 Dec 2004, Paszczak wrote:
    > [...]
    >
    > Yps... znaczy znam takiego co czyta tylko początki cytatów posyłanych
    > na grupę, tak ?? ;)

    Jeszcze raz muszę wrócić do tego wątku, bo nadal tego nie rozumiem.

    Załóżmy, że _nie_ mówimy o usługach telekomunikacyjnych 64.2 (bo jest
    wątpliwość, czy strona WWW to usługa telekom.).

    Wystawiam fakturę za świadczenie usług, za którą osoba fizyczna ma zapłacić
    przelewem w ciągu 14 dni. To nie ma być zaliczka. W myśl rozporządzenia,
    które zacytowałeś jest to zwolnione z obowiązku ewidencjonowania, tak?

    "Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za
    które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z wyłączeniem
    płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła"

    Zatem wystawiam fakturę, nie fiskalizuję i wysyłam klientowi?

    Jeśli klient zapłaci przelewem i z przelewu "jednoznacznie wynika" - to jest
    OK.

    Jeśli klient po 14 dniach przyjdzie do mnie z gotówką - to co wtedy?
    Zafiskalizować w dniu wpłaty? Wystawić korektę to starej faktury, wystawić
    nową i od razu zafiskalizować?

    (podobnie - co zrobić, jak uznam, że z otrzymanego przelewu nie wynika
    jednoznacznie, bo wysłał z konta babci i dał tytuł "za fakturę").

    P.