  • 1. Data: 2004-12-23 00:03:32
    Temat: Paragon od zaliczki
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Klient - osoba fizyczna - wpłaca przelewem zaliczkę za usługę, która będzie
    wykonana w przyszłości. Z tego, co wyczytałem tu:

    http://gofin.pl/podp.php/218/865/44905/

    należy wpłatę zafiskalizować od razu po otrzymaniu wpłaty. Ale jak do mnie
    wyciągi przychodzą po paru dniach, to nie jestem w stanie zafiskalizować
    tego w dniu wpłaty. Co zatem powinienem zrobić?

    P.

  • 2. Data: 2004-12-24 09:28:28
    Temat: Re: Paragon od zaliczki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Dec 2004, Paszczak wrote:

    >+ Klient - osoba fizyczna - wpłaca przelewem zaliczkę za usługę,

    Przelewem powiadasz... czyli "z konta na konto i nie kartą" :)
    Zastrzegam że rozporządzenie które łapię w garść (a raczej na
    monitor :)) może nie być aktualne (choć *treść* raczej aktualna
    jest :)) - jak ci się podoba coś takiego:

    +++ rozp. MF. z dnia 23 grudnia 2002 r. w sprawie kas rejestrujących +++
    § 2. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynności wymienione w załączniku nr 1
    do rozporządzenia;
    [....duuuużo...]
    Załącznik nr 1
    WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
    [...]
    49 Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym
    (pocztą lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za
    które to czynności zapłata w całości następuje za pośrednictwem
    poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika, z wyłączeniem
    płatności dokonywanych czekiem, bankową kartą płatniczą lub
    kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie wynika, jakiej
    konkretnie transakcji zapłata dotyczyła
    ---

> [...]
    >+ http://gofin.pl/podp.php/218/865/44905/
    >+
    >+ należy wpłatę zafiskalizować od razu po otrzymaniu wpłaty.

    ...ale oni w tym miejscu nie rozpatrywali szczegółowo *czy w ogóle*
    trzeba *każdą formę* fiskalizować :)
    Na grupie już był poruszany problem z kłopotem (potencjalnym)
    z klientami-humorystami :> ze względu na wymóg żeby "jednoznacznie
    wynikało"...
    Z drugiej strony - jak NIE wynika ("za co wpłata") to można się
    spytać dlaczego miałaby być oVATowana :> (a co, może to pożyczka
    albo inne licho ?? :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-12-24 10:54:17
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    > jest :)) - jak ci się podoba coś takiego:

    Bardzo się podoba, dzięki :)

    > 1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynności wymienione w załączniku nr 1

    A co od 1 stycznia 2005? Będzie jakieś nowe rozporządzenie?

    I jeszcze jeden problem - wystawiam 'fizolowi' fakturę na przelew i nie
    fiskalizuję tego. Czekam na wpłatę, ale fizol odwiedza mnie osobiście i
    chce płacić gotówką. Czy mam to zafiskalizować w momencie wpłaty? Nie
    będzie przeszkadzała rozbieżność daty na fakturze (np. 10 grudnia) z
    datą na paragonie (późniejszą - np. 15 grudnia)?

    > Na grupie już był poruszany problem z kłopotem (potencjalnym)
    > z klientami-humorystami :> ze względu na wymóg żeby "jednoznacznie
    > wynikało"...

    Oooo tak, miałem przypadki jak kobita płaciła bez tytułu wpłaty (czy też
    jakimś mało treściwym tytułem, np. 'za fakturę'), a przelew wysyłała z...
    konta kolegi. Pomijam względy podatkowe, ale ja sam dla siebie nie mogłem
    tej wpłaty do niczego przypiąć :)

    P.

  • 4. Data: 2004-12-24 11:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Dec 2004, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ > 1) do dnia 31 grudnia 2004 r. - czynności wymienione w załączniku nr 1
    >+
    >+ A co od 1 stycznia 2005? Będzie jakieś nowe rozporządzenie?

    ...ktoś podawał link (do www.mofnet.gov.pl) z projektem
    rozporzadzenia.

> [...]
    >+ będzie przeszkadzała rozbieżność daty na fakturze (np. 10 grudnia) z
    >+ datą na paragonie (późniejszą - np. 15 grudnia)?

    Moment.
    Coś postawiłeś na głowie :]
    Pytałeś poprzednio o *PRZEDPŁATY* - czyli przypadki kiedy pieniądze
    wpływają PRZED "wydaniem towaru lub wykonaniem usługi" !
    Do przedpłaty fakturę wydaje się *PO* przedpłacie ! - więc jakim
    prawem f-ra ma być wystawiona *wcześniej* ??
    A jeśli dla odmiany masz na myśli f-rę do "normalnej sprzedaży" to
    przecież paragon powinien być wystawiony "w momencie wydania" !
    Przekombinowałeś ;) ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-12-24 14:46:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

> [...]
    > A jeśli dla odmiany masz na myśli f-rę do "normalnej sprzedaży" to
    > przecież paragon powinien być wystawiony "w momencie wydania" !

    Tym razem to był drugi, osobny problem - mam na myśli fakturę do normalnej
    sprzedaży usługi telekomunikacyjnej w firmie ISP. Powiedzmy strona WWW.
    Strona działa od 1 grudnia. Faktura jest z 1 grudnia. Termin płatności do 14
    grudnia. Klient przychodzi 5 grudnia z gotówką. Kiedy to powinno być
    zafiskalizowane? 5 grudnia?

    P.

  • 6. Data: 2004-12-24 18:04:39
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    14
    > grudnia. Klient przychodzi 5 grudnia z gotówką. Kiedy to powinno być

    1 grudnia.

  • 7. Data: 2004-12-24 21:26:44
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:
    > 14
    >
    > 1 grudnia.

    A zatem wspomniane poprzednio zwolnienie w przypadku przelewów można w w/w
    firmie zastosować tylko do przedpłat/zaliczek. Jeśli usługa 'zacznie być
    wykonywana', to paragon musi być. Right?

    P.

  • 8. Data: 2004-12-25 09:51:46
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > A zatem wspomniane poprzednio zwolnienie w przypadku przelewów można w w/w
    > firmie zastosować tylko do przedpłat/zaliczek. Jeśli usługa 'zacznie być
    > wykonywana', to paragon musi być. Right?

    Nie.
    Paragon musi być chwilę przed wystawieniem faktury.
    Wykonywanie usługi ma mniej z tym wspólnego.

  • 9. Data: 2004-12-25 10:43:07
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Cavallino <k...@...pl> wrote:

    > Nie.
    > Paragon musi być chwilę przed wystawieniem faktury.
    > Wykonywanie usługi ma mniej z tym wspólnego.

    Ale jak to się ma do cytowanego przez Gotfryda zwolnienia w przypadku
    zapłaty przelewem?

    Tzn. jeśli wystawię fakturę na przelew i nie wydrukuję paragonu, to jedynym
    wyjściem z sytuacji jest _zmuszenie_ klienta do zapłaty przelewem?

    A czy można wziąć od klienta gotówkę, wpłacić na osobiste konto i zrobić
    przelew na konto firmowe o tytule 'Zapłata za FV xxx/2004, klient Jan
    Kowalski'? Z tego będzie _jednoznacznie_ wynikało za co jest zapłata, czyli
    zgodnie z cytowanym przepisem fiskalizowanie nie będzie wymagane.

    Generalnie chodzi mi o to, jak wybrnąć z sytuacji, gdy faktura jest
    wystawiona, paragonu nie ma, a klient chce płacić gotówką. Bo możliwość
    niedrukowania paragonów bardzo by nam ułatwiła sprawę (gotówką jest
    płacone jakieś 1-2% faktur).

    A może - w przypadku, gdy klient chce zapłacić gotówką - wydrukować fakturę
    korektę do tej faktury bez paragonu i ponownie wystawić fakturę razem
    z paragonem?

    P.

  • 10. Data: 2004-12-27 16:12:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ sprzedaży usługi telekomunikacyjnej w firmie ISP. Powiedzmy strona WWW.

    1. Nie podejmuję się powiedzieć czy "strona WWW" to "działalność
    telekomunikacyjna"
    2. Będę gryzł :]

    Po kolei:
    1. za niepodanie że to o "telekomunikację" chodzi
    2. za nieprzeczytanie (w końcu !!) tego *precyzyjnego*[1] (ang. "fine",
    jedno z tłumaczeń ;)) załącznika - czyli RT*F*A (Annex) :> !
    ++++++
    Załącznik nr 1
    WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA
    17 64.2 Usługi telekomunikacyjne
    ------

    Zwracam uwagę że tam nie ma "ex" !

    Wrr....