    From: "Irena C." <i...@p...viknet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon za Internet
    Date: Fri, 14 Jan 2005 17:35:47 +0100

    Użytkownik "Mateusz Odrzywołek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4yrtsn7xxo3y$.8e16bgh7cbfl$.dlg@40tude.net...
    > Witam.
    >
    > Czy w chwili obecnej wystawiając Fakturę VAT za dostę do sieci Internet
    mam
    > obowiązek wydruku paragonu fiskalnego? Kasę fiskalną już mam.
    >
    > pozdrawiam
    >
    > Mateusz Odrzywołek

    Witam
    Jezeli chodzi o Internet to usługi te są sklasyfikowane jako uslugi
    telekomunikacyne ,
    przychodem są kwoty należne , choćby nie zostały faktycznie otrzymane art
    14. ustawa o pod. od os.fiz,
    inaczej mówiąc masz klienta , który Ci nie płaci ale masz z nim zawartą
    umowe i
    zgodnie z ta umową jest wyznaczony termin płatności za dany miesiąc
    i własnie w terminie płatności wykazujesz przychód od osób fizycznych o ile
    nie była wystawiana FV.
    ( W 2005 roku należy wystawiać wszystkim fakury, żeby mieli możliwość
    odliczyć od przychodu do 760 zł za Internet )
    Kasa fiskalna w tym przypadku dla usług telekomunikacyjnych
    nie jest potrzebna , ponieważ usługi telekomunikacyjne są zwolnione z
    obowiazku ewidencjonowania sprzedazy
    za pomoca kasy fiskalnej ..
    A jezeli chodzi o faktury za usługi za Internet to szerszy temat
    .Podatnicy , którzy prowadzą PKPiR mają możliwość wykazywania przychodu w
    dacie wystawienia Faktury , zasada ta jest najbardziej przejrzysta pośród
    przewidzianych rozwiąń.
    W tym przypadku nie ważne czy faktura zostanie zapłacona masz przychód i
    juz. To jest moja interpretacja byc moze nie mam racji.
    Pozdrawiam Irena