  • 1. Data: 2005-01-13 23:50:42
    Temat: Paragon za Internet
    Od: Mateusz Odrzywołek <s...@w...pl>

    Witam.

    Czy w chwili obecnej wystawiając Fakturę VAT za dostę do sieci Internet mam
    obowiązek wydruku paragonu fiskalnego? Kasę fiskalną już mam.

    pozdrawiam

    Mateusz Odrzywołek

  • 2. Data: 2005-01-14 15:27:45
    Temat: Re: Paragon za Internet
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    jeżeli sprzedajesz osobom fizycznym to tak
    udokumentowanie sprzedaży fakturą nie zwalnia z obowiązku ewidencjonowania
    sprzedaży na kasie

  • 3. Data: 2005-01-14 16:35:47
    Od: "Irena C." <i...@p...viknet.pl>

> [...]
    mam
    > obowiązek wydruku paragonu fiskalnego? Kasę fiskalną już mam.

    Witam
    Jezeli chodzi o Internet to usługi te są sklasyfikowane jako uslugi
    telekomunikacyne ,
    przychodem są kwoty należne , choćby nie zostały faktycznie otrzymane art
    14. ustawa o pod. od os.fiz,
    inaczej mówiąc masz klienta , który Ci nie płaci ale masz z nim zawartą
    umowe i
    zgodnie z ta umową jest wyznaczony termin płatności za dany miesiąc
    i własnie w terminie płatności wykazujesz przychód od osób fizycznych o ile
    nie była wystawiana FV.
    ( W 2005 roku należy wystawiać wszystkim fakury, żeby mieli możliwość
    odliczyć od przychodu do 760 zł za Internet )
    Kasa fiskalna w tym przypadku dla usług telekomunikacyjnych
    nie jest potrzebna , ponieważ usługi telekomunikacyjne są zwolnione z
    obowiazku ewidencjonowania sprzedazy
    za pomoca kasy fiskalnej ..
    A jezeli chodzi o faktury za usługi za Internet to szerszy temat
    .Podatnicy , którzy prowadzą PKPiR mają możliwość wykazywania przychodu w
    dacie wystawienia Faktury , zasada ta jest najbardziej przejrzysta pośród
    przewidzianych rozwiąń.
    W tym przypadku nie ważne czy faktura zostanie zapłacona masz przychód i
    juz. To jest moja interpretacja byc moze nie mam racji.
    Pozdrawiam Irena

  • 4. Data: 2005-01-14 18:11:32
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    > Kasa fiskalna w tym przypadku dla usług telekomunikacyjnych
    > nie jest potrzebna , ponieważ usługi telekomunikacyjne są zwolnione z
    > obowiazku ewidencjonowania sprzedazy
    > za pomoca kasy fiskalnej ..

    Ale Mateusz napisał, że już ma kasę, a zatem cały przychód musi już
    ewidencjonować

    > To jest moja interpretacja byc moze nie mam racji.
    No właśnie

  • 5. Data: 2005-01-14 18:27:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, Tomek wrote:

    >+ jeżeli sprzedajesz osobom fizycznym to tak
    >+ udokumentowanie sprzedaży fakturą nie zwalnia z obowiązku ewidencjonowania
    >+ sprzedaży na kasie

    Ekhm... a nasłuchałem się niedawno od grupowicza któremu zapodawałem
    cytat z rozporządzenia usiłując nie zauważyć właśnie *zwolnienia*
    "dla telekomunikacyjnych".
    I spec sygnaturkę zapodaję ;)

> [...]
    >+ > Internet mam
    >+ > obowiązek wydruku paragonu fiskalnego? Kasę fiskalną już mam.

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

  • 6. Data: 2005-01-14 19:41:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > za pomoca kasy fiskalnej ..
    >+
    >+ Ale Mateusz napisał, że już ma kasę, a zatem cały przychód musi już

    Proszę podstawę prawną...
    AFAIK:
    1. Minister ma prawo przyznać zwolnienia (wg ustawy)
    2. Zwolnienia są w rozporządzeniu
    3. Zwolnienia dzielą się na względne (warunkowe) i bezwzględne
    (bezwarunkowe).

    Przykład zwolnienia warunkowego:
    ++++
    § 3. 1. Do dnia 31 grudnia 2005 r. zwalnia się z obowišzku
    ewidencjonowania:

    1) podatników dokonujšcych sprzedaży towarów i usług wymienionej
    ^^^^^^^^^^
    w poz. 1-39 załšcznika do rozporzšdzenia, jeżeli w poprzednim roku
    podatkowym udział obrotów z tytułu tej sprzedaży w obrotach ogółem
    podatnika z działalnoœci wymienionej w art. 111 ust. 1 ustawy był większy
    niż 70%;
    2) podatników, z zastrzeżeniem ust. 6, opłacajšcych zryczałtowany
    podatek dochodowy w formie karty podatkowej w zakresie działalnoœci
    wymienionej: [[[cięcie bo dużo...]
    -jeżeli wczeœniej nie powstał wobec nich obowišzek ewidencjonowania;
    ---

    Zawuważ przy okazji że to jest zwolnienie PODMIOTOWE (choć akurat
    ten fakt jest bez znaczenia dla warunkowości na którą kładę nacisk).

    A teraz dla odmiany:
    ++++
    § 2. Zwalnia się z obowišzku ewidencjonowania:
    [...cięcie...]
    3) do dnia 31 grudnia 2005 r. - sprzedaż w zakresie czynnoœci
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    wymienionych w załšczniku do rozporzšdzenia.
    ----

    To zwolnienie jest BEZWARUNKOWE.
    Przy okazji - to jest inne zwolnienie, bo przedmiotowe.
    Z ewidencjonowania nie jest zwolniony PODATNIK - ale CZYNNOŚĆ.
    Ta jedna, konkretna czynność...

    >+ > To jest moja interpretacja byc moze nie mam racji.
    >+ No właśnie

    Zgoda.
    Tyle że masz kolejną interpretację do obalenia ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-14 21:34:55
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl>

    > Zawuważ przy okazji że to jest zwolnienie PODMIOTOWE (choć akurat
    > ten fakt jest bez znaczenia dla warunkowości na którą kładę nacisk).

    Ma znaczenie. Przyjmując założenie, że ma kasę (bo musi z innego powodu) to
    nie jest podmiotem zwolnionym z obowiązku ewidencjonowania.
    Może żeczywiście powinienem spytać zamias z góry zakładać, że musi.
    Co do czynności to rzeczywiście nie doczytałem, sama czynność jest zwolniona

  • 8. Data: 2005-01-14 22:24:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Ma znaczenie. Przyjmując założenie, że ma kasę (bo musi z innego powodu) to
    >+ nie jest podmiotem zwolnionym z obowiązku ewidencjonowania.

    Nie rozumiemy się: to co podajesz to jest KONKRETNE zwolnienie
    podmiotowe :) A że jest tylko jedno... to trudno za pomocą przykładu
    się powołać na inne.
    Chodzi o to iż ono jest *wielowarunkowe*: nie wystarczy iż podatnik
    podpada pod przepis, musi *dodatkowo* spełnić inne wymogi ("nie
    mieć kasy").
    Natomiast to drugie zwolnienie oprócz tego że jest przedmiotowe
    jest jeszcze "jednowarunowe" - a ponieważ jeden warunek jest
    oczywisty :) to pisałem "bezwarunkowe".
    Wiedząc co ustawodawcy poprzednio powyczyniali można jeszcze
    sobie wyobrazić teoretyczne zwolnienia:
    - podmiotowe, i to nie kolidujace z istniejącymi :> na
    przykład "zwolniona z kasy jest sprzedaż paliwa nauczycielom"
    że przypomnę iż w operacji gospodarczej biorą udział zazwyczaj
    DWA podmioty i takie zwolnienie - nie dla kasy ale dla VAT
    i nie dla nauczycieli ale dla szkół - juz było :>
    - warunkowe podmiotowe (j.w. plus jakiś warunek, niekoniecznie
    "posiadanie kasy" a np. obrót...)

    Oczywiście to nie musi być koniec listy :]

    Niemniej - jest prawdą to co piszesz że zwolnienie podmiotowe
    ma jeden wspólny warunek: "nie miał wcześniej kasy".
    Ale tak nie *musi* być :)
    No i nie ma wpływu na zwolnienia *bez*dodatkowo*warunkowe*
    (tj. opisane tylko jednym warunkiem :])

    >+ Co do czynności to rzeczywiście nie doczytałem, sama czynność jest zwolniona

    No ja wywinąłem lepszy numer: przeczytałem pobieżnie listę warunków,
    zacytowałem najdłuższe zdanie i uparcie twierdziłem że na końcu
    zdania nie ma tekstu który tam był :>
    Na szczęście grupowicze nie dali się przekonać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)