    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pare pytan roznego typu
    Date: Thu, 6 Dec 2007 10:40:26 +0100

    On Wed, 5 Dec 2007, arkady wrote:

    > W razie mozliwosci prosze o odpowiedz na pytania dot. podatku dochodowego
    > prawnych i fizycznych i ewentualnie art. ustaw

    Ustawy masz tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ;)

    > D. Czy uzyskane odszkodowanie za OC jest przychodem?

    Oczywiście. Rzecz jasna o ile mowa o odszkodowaniu *w związku z DG*,
    bądź w przypadku osób prawnych i innych instytucji podlegających
    pod CIT, bo coś mało precyzyjne to pytanie, IMO.

    > E. czy uzyskane przez spoldzielnie odsetki to dochod opodatkowany, dochod
    > wolny od opodatkowania czt przychod wolny od opodatkowania?

    IMVHO - "zależy". Zależy co to za spółdzielnia, bo AFAIK niekiedy
    jest zwolnienie "ze względu na przeznaczenie na cele statutowe".
    Aby powołać się na przykład co mam na myśli: art.17.1.4 ustawy
    o CIT. IMO j.w., pytanie nie jest dość precyzyjne.

    > H. Jesli jest strata podatkowa to powieksza ja jeszcze dochod wolny
    > od opodatkowania (jeszcze wieksza strata)

    To jest stwierdzenie, być może do dyskusji, ale oszukujesz pisząc że
    masz *pytania* :D

    > I. Czy 10% na poczet firm pozytku publicznego

    *FIRM*???
    Czy przypadkiem nie są to pytania spisywane przez studenta, który podczas
    słuchania o co pytają błądził myślami w obłokach? ;>

    > obliczamy od dochodu przed czy po opodatkowaniu?

    Jak chodzi np. o to co w art. 18 CIT (w żadnym wypadku nie dotyczy to
    jednak FIRM "pożytku..." :P) to oczywiście przed...

    > czy jest to koszt?

    A jakim prawem, spełnia definicję kosztu?
    Przecież to zwyczajne ODLICZENIE
    To że potrafi dać *skutek* podobno do kosztu o niczym IMO nie przesądza.

    > L. czy obowiazek podatkowy powstaje w momenice uzyskania zaliczek bez
    > uzyskania towarow,

    Jaaaasne.
    A pytasz o obowiazek wobec *którego podatku*?
    Bo tak się składa, że dla PCC i dochodowego jest inaczej niż dla VAT...

    > co w przypadku pelnego
    > zamortyzowania sprzetu komputerowego jesli sprzedamy go za iles tam tysiecy
    > zlotych mamy z tego przychod?

    A niby dlaczego nie? :O Oczywiście. art.14.2.1, tym razem z ustawy o PIT
    (a w CIT chętni sobie znajdą "odpowiednik").

    > Czy wierzytlenosci odpisane za niescialgalne
    > wrzucamy w koszty z VATem?

    A do tego pytania to ja mam pytanie (dla grupowiczów): jaki jest status
    przepisu o "złych długach" w VAT, bo ostatnio nie śledziłem, a wiem że
    były dyskusje nad wprowadzeniem możliwości korekty - oczywiście odpowiedź
    na pytanie powyżej zależy od odpowiedzi na to, czy można ów VAT
    "odzyskać".

    > M. Czy uzyskane dochody z SSE

    A tu pytanie do pytającego: co to za zwierz, to SSE? Mi się wyłącznie
    kojarzy z tym, czego nie mam w starym kompie a mam w nowym (ściślej
    w starym nie mam SSE3, SSE2 jest)!

    > N. czy wyplacona dywidenda wplywa na koszt?

    A dywidendę to się liczy i wypłaca PRZED opodatkowaniem CIT czy jednak
    PO?
    ;)

    > O. kto decyduje o rozdysponowaniu zysku spolek skarbu Panstwa? Min. Skarbu?

    A ma "złotą akcję" czy nie, i czy przepisy o "złotej" już zostały
    zaskarżone w organach UE czy nie, bo nie śledziłem?
    :)

    pzdr, Gotfryd