  • 1. Data: 2007-12-05 10:52:33
    Temat: Pare pytan roznego typu
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    W razie mozliwosci prosze o odpowiedz na pytania dot. podatku dochodowego
    prawnych i fizycznych i ewentualnie art. ustaw
    A. jesli dywidende wyplaca spolka komandytowa spolce zoo to placi sie
    ryczalt jesli tak to kto? a moze to to przychod spolki komandytowej lub zoo
    B. kurs podatkowy dla przychodow to dzien przed sprzedaza, czy ostatni dzien
    przrd sprzedaza
    C. spolka majaca straty wchodzi w sklad grupy podatkowej. czy grupa
    podatkowa mozle rozliczyc strate tej spolki? Jesli tak to ile lat?
    D. Czy uzyskane odszkodowanie za OC jest przychodem? A moze nadwyzka
    przychodu nad kosztem?)
    E. czy uzyskane przez spoldzielnie odsetki to dochod opodatkowany, dochod
    wolny od opodatkowania czt przychod wolny od opodatkowania?
    F. Gmina uzyskala dostacje. Czt placi od niego podatek? Czy zwolniona?
    G. Czy Zaklady Zwiazkowe sa zwolnione podmiotowo czy sa zwolnione od podatku
    w dziedzinach okreslonych statutem
    H. Jesli jest strata podatkowa to powieksza ja jeszcze dochod wolny od
    opodatkowania (jeszcze wieksza strata)
    I. Czy 10% na poczet firm pozytku publicznego obliczamy od dochodu przed czy
    po opodatkowaniu? czy jest to koszt?
    K. Umowa na czas nieokreslony na dostawe sprzetu. Sprzet amortyzuje
    odbiorca, ale zgodnie z umowa do zaplaty za sprzet jest on wlasnoscia
    dostawcy. Wciaz jest brak zaplaty. Czy odbiorca moze amortyzowac? A moze to
    leasing?
    L. czy obowiazek podatkowy powstaje w momenice uzyskania zaliczek bez
    uzyskania towarow, kiedy obow. dla licencji? co z podatkiem nieslusznie
    pobranym czy jest obowiazek podatkowy, co z obligacjami ktore zostaly wraz z
    odetkami zwrocone? co z dywidendami jeslu platnik potracil juz podatek? czy
    powiekszenie kapitalu zakladowego wplywa na obow podatkowy? co z obligacjami
    zdyskontowanymi czy podlegaja podatkowu? co w przypadku pelnego
    zamortyzowania sprzetu komputerowego jesli sprzedamy go za iles tam tysiecy
    zlotych mamy z tego przychod? Czy wierzytlenosci odpisane za niescialgalne
    wrzucamy w koszty z VATem?
    M. Czy uzyskane dochody z SSE sa zwolnione z opodatkowania? Czy placone ub.
    spol. w spolce to koszt czy pomniejsza dochody?
    N. czy wyplacona dywidenda wplywa na koszt? czy otrzymane zwroty doplat to
    przychod? czy swiadczenia dl wspolpracownikow to koszt? czy nagrody rzeczowe
    w ramach premii to mozemy jako koszt potraktowac? jezeli kupujemy jakis
    sprzet juz amortyzowany czy amortyzujemy tak samo dalej?
    czy roznice kursowe raxhunkowe wplywaja na wynik roku obrotowego? obecnego
    albo przyszlego? czy koszty za okres ktory nieznamy rozliczamy wg proporcji?
    czy wydatki na technologie odliczamy w koszty? czy VAT naliczony zwrocony
    pomniejsza koszty a moze zwieksza dochody? a moze nie ma wplywu?
    O. kto decyduje o rozdysponowaniu zysku spolek skarbu Panstwa? Min. Skarbu?
    R. Jesli zbywajacy sprzeda nabywcy akcje to przychod powstaje u tego co
    zachowuje kontrole (u zbywcy, nabywcy?
    S. Jaki to typ przedsiebiorstwa w Polsce, ktore ma siedziba zagranica, w
    kraju dziala w formie zakladu?
    T. Czy w przypadku pod. od sr. transp. za okres rejestracji czasowej juz
    oplacamy podatek od sr. transportowych?
    U. Spolka W ma dwoch udzialowcow zagranicznych Xi Y. X kieruje przerobem,
    dokonuje dostawy komponentow, odpowiada za przerob. Czy dochod za przerob
    nalezy do spolki W czy X? Czy stan finansowy spolki X bedzie odzwierciedlany
    w finansach spolki W?

  • 2. Data: 2007-12-06 09:40:26
    Temat: Re: Pare pytan roznego typu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007, arkady wrote:

    > W razie mozliwosci prosze o odpowiedz na pytania dot. podatku dochodowego
    > prawnych i fizycznych i ewentualnie art. ustaw

    Ustawy masz tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ujednolicone-akty-
    prawne-1.html
    ;)

    > D. Czy uzyskane odszkodowanie za OC jest przychodem?

    Oczywiście. Rzecz jasna o ile mowa o odszkodowaniu *w związku z DG*,
    bądź w przypadku osób prawnych i innych instytucji podlegających
    pod CIT, bo coś mało precyzyjne to pytanie, IMO.

    > E. czy uzyskane przez spoldzielnie odsetki to dochod opodatkowany, dochod
    > wolny od opodatkowania czt przychod wolny od opodatkowania?

    IMVHO - "zależy". Zależy co to za spółdzielnia, bo AFAIK niekiedy
    jest zwolnienie "ze względu na przeznaczenie na cele statutowe".
    Aby powołać się na przykład co mam na myśli: art.17.1.4 ustawy
    o CIT. IMO j.w., pytanie nie jest dość precyzyjne.

    > H. Jesli jest strata podatkowa to powieksza ja jeszcze dochod wolny
    > od opodatkowania (jeszcze wieksza strata)

    To jest stwierdzenie, być może do dyskusji, ale oszukujesz pisząc że
    masz *pytania* :D

    > I. Czy 10% na poczet firm pozytku publicznego

    *FIRM*???
    Czy przypadkiem nie są to pytania spisywane przez studenta, który podczas
    słuchania o co pytają błądził myślami w obłokach? ;>

    > obliczamy od dochodu przed czy po opodatkowaniu?

    Jak chodzi np. o to co w art. 18 CIT (w żadnym wypadku nie dotyczy to
    jednak FIRM "pożytku..." :P) to oczywiście przed...

    > czy jest to koszt?

    A jakim prawem, spełnia definicję kosztu?
    Przecież to zwyczajne ODLICZENIE
    To że potrafi dać *skutek* podobno do kosztu o niczym IMO nie przesądza.

    > L. czy obowiazek podatkowy powstaje w momenice uzyskania zaliczek bez
    > uzyskania towarow,

    Jaaaasne.
    A pytasz o obowiazek wobec *którego podatku*?
    Bo tak się składa, że dla PCC i dochodowego jest inaczej niż dla VAT...

    > co w przypadku pelnego
    > zamortyzowania sprzetu komputerowego jesli sprzedamy go za iles tam tysiecy
    > zlotych mamy z tego przychod?

    A niby dlaczego nie? :O Oczywiście. art.14.2.1, tym razem z ustawy o PIT
    (a w CIT chętni sobie znajdą "odpowiednik").

    > Czy wierzytlenosci odpisane za niescialgalne
    > wrzucamy w koszty z VATem?

    A do tego pytania to ja mam pytanie (dla grupowiczów): jaki jest status
    przepisu o "złych długach" w VAT, bo ostatnio nie śledziłem, a wiem że
    były dyskusje nad wprowadzeniem możliwości korekty - oczywiście odpowiedź
    na pytanie powyżej zależy od odpowiedzi na to, czy można ów VAT
    "odzyskać".

    > M. Czy uzyskane dochody z SSE

    A tu pytanie do pytającego: co to za zwierz, to SSE? Mi się wyłącznie
    kojarzy z tym, czego nie mam w starym kompie a mam w nowym (ściślej
    w starym nie mam SSE3, SSE2 jest)!

    > N. czy wyplacona dywidenda wplywa na koszt?

    A dywidendę to się liczy i wypłaca PRZED opodatkowaniem CIT czy jednak
    PO?
    ;)

    > O. kto decyduje o rozdysponowaniu zysku spolek skarbu Panstwa? Min. Skarbu?

    A ma "złotą akcję" czy nie, i czy przepisy o "złotej" już zostały
    zaskarżone w organach UE czy nie, bo nie śledziłem?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-12-07 21:37:29
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 5 Dec 2007 11:52:33 +0100, arkady napisał(a):

    > W razie mozliwosci prosze o odpowiedz na pytania dot. podatku dochodowego
    > prawnych i fizycznych i ewentualnie art. ustaw

    ciągle mi było brak czasu na tę przyjemność (czyt. 100 pytań do ;)),
    dobrze, że Gotfryd coś pominął ;p

    > A. jesli dywidende wyplaca spolka komandytowa spolce zoo to placi sie
    > ryczalt jesli tak to kto? a moze to to przychod spolki komandytowej lub zoo

    Spółka komandytowa to spółka osobowa, dlatego każdy ze wspólników płaci
    zaliczkę na podatek na takich zasadach, na jakich jest opodatkowany. Stąd -
    osoba fizyczna oblicza go sobie wg skali, lub liniowo, tak jak się
    określiła na początku roku, a spółka z o.o. wpisuje ten przychód do
    przychodów finansowych i tam go opodatkowuje.

    Oczywiście warunkiem jest uzyskanie przychodu :)

    Tak na mój gust, to niezależnie od tego, czy za tym zyskiem kryje się kasa
    w postaci gotówki.
    Gdyby jej zabrakło, to z drugiej strony, po Wn będziesz miał to w
    należnościach, a wypłacone środki po prostu te należności zamienią na inne
    aktywa obrotowe w postaci namacalnej :))

    > B. kurs podatkowy dla przychodow to dzien przed sprzedaza, czy ostatni dzien
    > przrd sprzedaza

    Nie rozumiem pytania?! Czym różni się dzień przed sprzedażą od ostatniego
    dnia przed sprzedażą? ;>
    Masło maślane, czy może ja znowu czegoś nie widzę? ;>

    > C. spolka majaca straty wchodzi w sklad grupy podatkowej. czy grupa
    > podatkowa mozle rozliczyc strate tej spolki? Jesli tak to ile lat?

    art. 7a ust. 3 uodop: Z dochodu podatkowej grupy kapitałowej nie pokrywa
    się strat spółek wchodzących w skład grupy, poniesionych przez nie w
    okresie przed powstaniem grupy.

    Masz swoją odpowiedź! :)

    [...] (tu był Gotfryd ;))

    > F. Gmina uzyskala dostacje. Czt placi od niego podatek? Czy zwolniona?

    Ustawa o pdop, art. 6 ust. 1:
    zwalnia się od podatku [...]
    pkt 6 jednostki samorządu terytorialnego w zakresie dochodów określonych w
    przepisach ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

    Ustawa o dochodach jedn.sam...:
    Art. 3. 1. Dochodami jednostek samorządu terytorialnego są:
    [...]
    3) dotacje celowe z budżetu państwa.

    tu masz tę ustawę:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/samorzad/Dz.U.2003.203.1
    966.html

    > G. Czy Zaklady Zwiazkowe sa zwolnione podmiotowo czy sa zwolnione od podatku
    > w dziedzinach okreslonych statutem

    Podmiotowo, to masz art. 6 uopdop, tam takiego tworu brak :)
    http://www.lex.com.pl/w_ustawa.php?akt=00.54.654

    to będzie jedynie w dziedzinach określonych statutem, bo przecież i związki
    zawodowe, partie i stowarzyszenia mogą osiągać przychody z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej, choć tak szczerze, to mi się nie
    chce sprawdzać, czy związki i partie, bo stowarzyszenia na pewno tak :)

    [...Gotfryd...] ;)

    a w ogóle, to zgubiłeś "J"!!

> [...]
    > odbiorca, ale zgodnie z umowa do zaplaty za sprzet jest on wlasnoscia
    > dostawcy. Wciaz jest brak zaplaty. Czy odbiorca moze amortyzowac? A moze to
    Wyglądałoby na pierwszy rzut oka na leasing finansowy, ale nie słyszałam o
    umowie leasingu zawartej na czas nieokreślony.
    Umowa całkiem do d... tak IMO :)

    [...G...]

    > M. Czy uzyskane dochody z SSE sa zwolnione z opodatkowania?

    (Wyjaśnienie dla dociekliwych - SSE - specjalne strefy ekonomiczne :))
    Tak, dochody uzyskane z SSE są zwolnione z opodatkowania. Podstawą do
    korzystania ze zwolnienia jest zezwolenie na prowadzenie dział. na terenie
    SSE wydawane przez zarząd tej strefy .
    Podstawa do zwolnienia: art. 17 ust. 1 pkt 34

    > Czy placone ub.
    > spol. w spolce to koszt czy pomniejsza dochody?

    Pytanie dla wątkotwórcy - a ubezpieczenia społeczne czyje? zatrudnionych,
    czy wspólników?

    > N. czy wyplacona dywidenda wplywa na koszt?
    [G]
    > czy otrzymane zwroty doplat to przychod?

    Co za dopłaty, czy były kosztem przy wpłacaniu?

    > czy swiadczenia dl wspolpracownikow to koszt?

    współpracownik czyj? Jaki rodzaj współpracy? a może rodzina? ;>

    > czy nagrody rzeczowe
    > w ramach premii to mozemy jako koszt potraktowac?

    Nagrody i premia dla kogo? Dla pracowników?
    (zadaję więcej pytań niż Ty!:))

    > jezeli kupujemy jakis
    > sprzet juz amortyzowany czy amortyzujemy tak samo dalej?

    Zależy od kto od kogo :) (jakie to fajne! nic jasno nie da się powiedzieć)

    Jak kupisz od obcej osoby - dla Ciebie wartością przyjętą jest wartość
    zakupu, oczywiście powiększona o te różne "atrakcje", o których w ustawie:)

    > czy roznice kursowe raxhunkowe wplywaja na wynik roku obrotowego? obecnego
    > albo przyszlego?

    odroczony podatek dochodowy się kłania :)

    > czy koszty za okres ktory nieznamy rozliczamy wg proporcji?
    :))))
    więcej szczegółów!
    gdzie, w czym, w jakiej formie opodatkowania?

    > czy wydatki na technologie odliczamy w koszty?

    tak :) (jakie pytanie, taka odpowiedź)

    > czy VAT naliczony zwrocony
    > pomniejsza koszty a moze zwieksza dochody? a moze nie ma wplywu?

    nie ma wpływu

    [G]

    > R. Jesli zbywajacy sprzeda nabywcy akcje to przychod powstaje u tego co
    > zachowuje kontrole (u zbywcy, nabywcy?

    Sprzedający ma przychód, kupujący zainwestował, więc posiada aktywa
    finansowe, które dochód przyniosą w momencie zbycia, albo przy wypłacie
    dywidendy - przychód finansowy.

    > S. Jaki to typ przedsiebiorstwa w Polsce, ktore ma siedziba zagranica, w
    > kraju dziala w formie zakladu?

    Przeczytaj w ustawie o sobodzie prowadzenia działalności gospodarczej, coś
    po 80 artykule bodajże - przedstawicielstaw i oddziały przedsiębiorstw
    zagranicznych.
    Stawiam na Oddział przedsiębiorcy zagranicznego,bo przedstawicielstwo w
    zarkesie reklamy bodajże może :)

    > T. Czy w przypadku pod. od sr. transp. za okres rejestracji czasowej juz
    > oplacamy podatek od sr. transportowych?

    Nie wiem :)
    Na oko - tak.

> [...]
    > nalezy do spolki W czy X? Czy stan finansowy spolki X bedzie odzwierciedlany

    Udziałowiec X, więc posiada udziały w tej spółce W. Jeśli więc posiada
    udziały, to jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy, jest taki, że ma
    prawo do udziałów w zyskach spółki W.
    X sprzedaje przerobione komponenty do W. Wychodzi więc, że W kupuje od X
    gotowe komponenty. Dochód z tego tytułu dla X. Stan finansowy X nie będzie
    odzwierciedlony w finansach spółki W. Tam znajdą się tylko zapisy dotyczące
    poniesionego kosztu firmy W i stanu ich wzajemnych rozrachunków.
    Ot i tyle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna