    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pare pytan roznego typu
    Date: Fri, 7 Dec 2007 22:37:29 +0100

    Dnia Wed, 5 Dec 2007 11:52:33 +0100, arkady napisał(a):

    > W razie mozliwosci prosze o odpowiedz na pytania dot. podatku dochodowego
    > prawnych i fizycznych i ewentualnie art. ustaw

    ciągle mi było brak czasu na tę przyjemność (czyt. 100 pytań do ;)),
    dobrze, że Gotfryd coś pominął ;p

    > A. jesli dywidende wyplaca spolka komandytowa spolce zoo to placi sie
    > ryczalt jesli tak to kto? a moze to to przychod spolki komandytowej lub zoo

    Spółka komandytowa to spółka osobowa, dlatego każdy ze wspólników płaci
    zaliczkę na podatek na takich zasadach, na jakich jest opodatkowany. Stąd -
    osoba fizyczna oblicza go sobie wg skali, lub liniowo, tak jak się
    określiła na początku roku, a spółka z o.o. wpisuje ten przychód do
    przychodów finansowych i tam go opodatkowuje.

    Oczywiście warunkiem jest uzyskanie przychodu :)

    Tak na mój gust, to niezależnie od tego, czy za tym zyskiem kryje się kasa
    w postaci gotówki.
    Gdyby jej zabrakło, to z drugiej strony, po Wn będziesz miał to w
    należnościach, a wypłacone środki po prostu te należności zamienią na inne
    aktywa obrotowe w postaci namacalnej :))

    > B. kurs podatkowy dla przychodow to dzien przed sprzedaza, czy ostatni dzien
    > przrd sprzedaza

    Nie rozumiem pytania?! Czym różni się dzień przed sprzedażą od ostatniego
    dnia przed sprzedażą? ;>
    Masło maślane, czy może ja znowu czegoś nie widzę? ;>

    > C. spolka majaca straty wchodzi w sklad grupy podatkowej. czy grupa
    > podatkowa mozle rozliczyc strate tej spolki? Jesli tak to ile lat?

    art. 7a ust. 3 uodop: Z dochodu podatkowej grupy kapitałowej nie pokrywa
    się strat spółek wchodzących w skład grupy, poniesionych przez nie w
    okresie przed powstaniem grupy.

    Masz swoją odpowiedź! :)

    [...] (tu był Gotfryd ;))

    > F. Gmina uzyskala dostacje. Czt placi od niego podatek? Czy zwolniona?

    Ustawa o pdop, art. 6 ust. 1:
    zwalnia się od podatku [...]
    pkt 6 jednostki samorządu terytorialnego w zakresie dochodów określonych w
    przepisach ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.

    Ustawa o dochodach jedn.sam...:
    Art. 3. 1. Dochodami jednostek samorządu terytorialnego są:
    [...]
    3) dotacje celowe z budżetu państwa.

    tu masz tę ustawę:
    http://www.prawo.lex.pl/bap/samorzad/Dz.U.2003.203.1
    966.html

    > G. Czy Zaklady Zwiazkowe sa zwolnione podmiotowo czy sa zwolnione od podatku
    > w dziedzinach okreslonych statutem

    Podmiotowo, to masz art. 6 uopdop, tam takiego tworu brak :)
    http://www.lex.com.pl/w_ustawa.php?akt=00.54.654

    to będzie jedynie w dziedzinach określonych statutem, bo przecież i związki
    zawodowe, partie i stowarzyszenia mogą osiągać przychody z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej, choć tak szczerze, to mi się nie
    chce sprawdzać, czy związki i partie, bo stowarzyszenia na pewno tak :)

    [...Gotfryd...] ;)

    a w ogóle, to zgubiłeś "J"!!

    > K. Umowa na czas nieokreslony na dostawe sprzetu. Sprzet amortyzuje
    > odbiorca, ale zgodnie z umowa do zaplaty za sprzet jest on wlasnoscia
    > dostawcy. Wciaz jest brak zaplaty. Czy odbiorca moze amortyzowac? A moze to
    > leasing?
    Wyglądałoby na pierwszy rzut oka na leasing finansowy, ale nie słyszałam o
    umowie leasingu zawartej na czas nieokreślony.
    Umowa całkiem do d... tak IMO :)

    [...G...]

    > M. Czy uzyskane dochody z SSE sa zwolnione z opodatkowania?

    (Wyjaśnienie dla dociekliwych - SSE - specjalne strefy ekonomiczne :))
    Tak, dochody uzyskane z SSE są zwolnione z opodatkowania. Podstawą do
    korzystania ze zwolnienia jest zezwolenie na prowadzenie dział. na terenie
    SSE wydawane przez zarząd tej strefy .
    Podstawa do zwolnienia: art. 17 ust. 1 pkt 34

    > Czy placone ub.
    > spol. w spolce to koszt czy pomniejsza dochody?

    Pytanie dla wątkotwórcy - a ubezpieczenia społeczne czyje? zatrudnionych,
    czy wspólników?

    > N. czy wyplacona dywidenda wplywa na koszt?
    [G]
    > czy otrzymane zwroty doplat to przychod?

    Co za dopłaty, czy były kosztem przy wpłacaniu?

    > czy swiadczenia dl wspolpracownikow to koszt?

    współpracownik czyj? Jaki rodzaj współpracy? a może rodzina? ;>

    > czy nagrody rzeczowe
    > w ramach premii to mozemy jako koszt potraktowac?

    Nagrody i premia dla kogo? Dla pracowników?
    (zadaję więcej pytań niż Ty!:))

    > jezeli kupujemy jakis
    > sprzet juz amortyzowany czy amortyzujemy tak samo dalej?

    Zależy od kto od kogo :) (jakie to fajne! nic jasno nie da się powiedzieć)

    Jak kupisz od obcej osoby - dla Ciebie wartością przyjętą jest wartość
    zakupu, oczywiście powiększona o te różne "atrakcje", o których w ustawie:)

    > czy roznice kursowe raxhunkowe wplywaja na wynik roku obrotowego? obecnego
    > albo przyszlego?

    odroczony podatek dochodowy się kłania :)

    > czy koszty za okres ktory nieznamy rozliczamy wg proporcji?
    :))))
    więcej szczegółów!
    gdzie, w czym, w jakiej formie opodatkowania?

    > czy wydatki na technologie odliczamy w koszty?

    tak :) (jakie pytanie, taka odpowiedź)

    > czy VAT naliczony zwrocony
    > pomniejsza koszty a moze zwieksza dochody? a moze nie ma wplywu?

    nie ma wpływu

    [G]

    > R. Jesli zbywajacy sprzeda nabywcy akcje to przychod powstaje u tego co
    > zachowuje kontrole (u zbywcy, nabywcy?

    Sprzedający ma przychód, kupujący zainwestował, więc posiada aktywa
    finansowe, które dochód przyniosą w momencie zbycia, albo przy wypłacie
    dywidendy - przychód finansowy.

    > S. Jaki to typ przedsiebiorstwa w Polsce, ktore ma siedziba zagranica, w
    > kraju dziala w formie zakladu?

    Przeczytaj w ustawie o sobodzie prowadzenia działalności gospodarczej, coś
    po 80 artykule bodajże - przedstawicielstaw i oddziały przedsiębiorstw
    zagranicznych.
    Stawiam na Oddział przedsiębiorcy zagranicznego,bo przedstawicielstwo w
    zarkesie reklamy bodajże może :)

    > T. Czy w przypadku pod. od sr. transp. za okres rejestracji czasowej juz
    > oplacamy podatek od sr. transportowych?

    Nie wiem :)
    Na oko - tak.

    > U. Spolka W ma dwoch udzialowcow zagranicznych Xi Y. X kieruje przerobem,
    > dokonuje dostawy komponentow, odpowiada za przerob. Czy dochod za przerob
    > nalezy do spolki W czy X? Czy stan finansowy spolki X bedzie odzwierciedlany
    > w finansach spolki W?

    Udziałowiec X, więc posiada udziały w tej spółce W. Jeśli więc posiada
    udziały, to jedyny pomysł, jaki mi przychodzi do głowy, jest taki, że ma
    prawo do udziałów w zyskach spółki W.
    X sprzedaje przerobione komponenty do W. Wychodzi więc, że W kupuje od X
    gotowe komponenty. Dochód z tego tytułu dla X. Stan finansowy X nie będzie
    odzwierciedlony w finansach spółki W. Tam znajdą się tylko zapisy dotyczące
    poniesionego kosztu firmy W i stanu ich wzajemnych rozrachunków.
    Ot i tyle :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna