  • 1. Data: 2006-04-25 13:28:44
    Temat: Pełna księgowość - osoba fizyczna a zdrowotne
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Jak rozksięgować ubezpieczenie zdrowotne przy pełnej
    księgowości osoby fizycznej ?

    Więc jest tak
    Zdrowotne do zapłaty (ZZ)
    Zdrowotne odliczone (ZO)
    Zdrowotne nieodliczone(ZN)

    Kwota zdrowotnego nie podlegająca odliczeniu (ZN), to musi
    pójść na rozliczenia z właścicielem, bo nie jest kosztem
    Kwota do zapłaty (ZZ) idzie na rozrachunek zdrowotnego
    Gdzie wrzucić (ZO) ?
    Myślałem żeby wrzucić na konto podatku dochodowego na
    zespół 8, ale wtedy w sprawozdaniu będzie tam kwota
    podatku nie zgodna z przekazaną do US.
    Zdrowotne jednak trzeba jakoś ująć w sprawozdaniu, bo ma
    ono wpływ na wynik.
    Gdzie to ująć ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2006-04-25 14:54:09
    Temat: Re: Pełna księgowość - osoba fizyczna a zdrowotne
    Od: "Andrew" <a...@n...spam.poczta.onet.pl>

    Lipas wrote:
> [...]
    > podatku nie zgodna z przekazaną do US.
    > Zdrowotne jednak trzeba jakoś ująć w sprawozdaniu, bo ma

    Zdrowotne nie ma wpływu na wynik. zasadą jest że u osób fizycznych nie
    wykazuje się podatku dochodowego (zysk brutto jest równy zyskowi netto) Więc
    i zdrowotnego nie ma od czego odliczać. Zdrowotne księguje się w całości na
    rozrachunki z właścicielem
    Andrew

  • 3. Data: 2006-04-26 10:38:50
    Temat: Re: Pe?naksi?gowoœae - osoba fizyczna a zdrowotne
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Andrew,

    W Twoim liście datowanym 25 kwietnia 2006 (16:54:09) można przeczytać:
> [...]
    A> i zdrowotnego nie ma od czego odliczać. Zdrowotne księguje się w całości na

    Z czego wynika ta zasada, żeby nie wyliczać zysku brutto i
    netto u osoby fizycznej ? Bo wydaje mi się to trochę dziwne,
    sprawozdanie nie odzwiercieldli stanu rzeczywistego.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 4. Data: 2006-04-26 10:52:36
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 26 kwietnia 2006 (12:38:50) można przeczytać:
> [...]

    L> netto u osoby fizycznej ? Bo wydaje mi się to trochę dziwne,
    L> sprawozdanie nie odzwiercieldli stanu rzeczywistego.

    Chyba zrozumiałem i ma to sens. Podatki, Zusy i zdrowotne to
    sprawy osobiste człowieka, a sprawozdanie dotyczy firmy.
    Akurat u mnie jest tak, że jednen cżłowiek ma jedną firmę,
    ale w gdyby miał więcej, to podatek, zusy i zdrowotne
    związane byłby ze wszystkimi firmami a nie tylko z tą
    jedną. Czy dobrze kombinuję ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2006-04-26 12:11:09
    Temat: Re: Pe^(3)naksie^gowo?? - osoba fizyczna a zdrowotne
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Lipas napisał(a):
> [...]
    > ale w gdyby miał więcej, to podatek, zusy i zdrowotne
    > związane byłby ze wszystkimi firmami a nie tylko z tą

    Dobrze kombinujesz.
    Do tego np. jakby sie rozliczał z zoną, to jego podatku nie da sie
    praktycznie ustalić, to będzie podatek wspólny.
    I pewnie jeszcze jakiś inny argument by się znalazł ;)

    Maddy

    ps: ustaw sobie kodowanie na iso-8859-2!

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813