  • 1. Data: 2006-04-25 11:57:04
    Temat: Rozliczenie PIT z niepracująca żoną
    Od: "Włodek Siekierski" <s...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Dosyć banalne pytanie, ale pierwszy raz będę sie rozliczał jako żonaty Czy
    mogę sie rozliczyć pitem37 z niepracująca zoną - zero przychodu. Pytam, bo po
    wstawieniu zer w jej rubrykach wychodzi mi ładne parę groszy nadpłaty :)), w
    przeciwnym przypadku mam "do zaplaty" :(

    Włodek

  • 2. Data: 2006-04-25 12:06:13
    Temat: Re: Rozliczenie PIT z niepracująca żoną
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Włodek Siekierski wrote:

> [...]
    > Pytam, bo po wstawieniu zer w jej rubrykach wychodzi mi ładne parę
    > groszy nadpłaty :)), w przeciwnym przypadku mam "do zaplaty" :(

    Jeśli byliście małżeństwem przez cały rok 2005, macie wspólnotę
    majątkową i nie ma innych ograniczeń, to możesz rozliczać się razem z
    żoną.

  • 3. Data: 2006-04-25 12:48:41
    Od: <g...@n...pl>

    > Jeśli byliście małżeństwem przez cały rok 2005, macie wspólnotę
    > majątkową i nie ma innych ograniczeń, to możesz rozliczać się razem z
    > żoną.

    I na pewno wyjdzie ci nadpłata.

  • 4. Data: 2006-04-25 15:55:52
    Temat: Re: Rozliczenie PIT z niepracuj?ca żon?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <g...@n...pl> napisał w wiadomości

    > I na pewno wyjdzie ci nadpłata.

    Nie jest to takie oczywiste, ale na pewno - w przypadku calkowicie zerowych
    dochodow zony, roznica pomiedzy kwotami z rozliczen indywidualnego i
    wspolnego wyniesie ok 530 zl

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-04-25 21:21:57
    Od: "Włodek Siekierski" <s...@N...gazeta.pl>

    =?ISO-8859-2?Q?W=B3odek_Siekierski?= <s...@W...gazeta.pl> napisał
    (a):

    > wychodzi mi ładne parę groszy nadpłaty :))

    Dziękuje wszystkim za pomyślne wiadomości ;)

    Pozdrawiam
    Włodek

  • 6. Data: 2006-04-27 00:17:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    SDD napisał(a):
> [...]
    >
    > Nie jest to takie oczywiste, ale na pewno - w przypadku calkowicie zerowych
    > dochodow zony, roznica pomiedzy kwotami z rozliczen indywidualnego i

    Chyba że razem z zerowym dochodem żony będzie kilka złotych poniżej
    dwukrotnego drugiego progu podatkowego. Wtedy troche więcej.

    p. m.