eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty? › Re: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pełna księgowość - czy towary można bezpośrednio w koszty?
    Date: Thu, 24 Oct 2002 11:39:42 +0200

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3DAFE846.7020008@inzbud.pl...
    > Sytuacja wygląda tak - zgodnie z art. 17 ust.2 pkt.4 kierownik
    > jednostki może ustalic, że towary w momencie zakupu i produkty w
    > momencie wytworzenia beda ujmowane bezpośrednio w koszty - oczywiście
    > w sensie rachunkowym.
    > Koszty te będą korygowane o stan magazynu na dzień bilansowy - czyli
    > wlaściwie identycznie jak w KPiR.
    > Mam małe (ale tylko małe) wątpliwości czy w taki sam sposób moge
    > traktować koszty towarów i materiałów pod kontem podatkowym?
    >
    > Za - przepisy podatkowe nie roznicuja pod tym kontem PKiR i KH.
> [...]
    ------------------------------
    Sądze że jest to zgodne z przepisami podatkowymi ale gdzieś w Gofinie
    czytałam że skrabowy się czepiał terminu inwentaryzacji a już napewno odpisu
    w koszty w następny miesiąc po kwartale .Ja stosuję metodę zaliczenia w
    koszty w produkcji wyrobów i koryguję o stan koszty w inwentaryzacji ale
    robię to co miesiąc ponieważ zmiany kwartalne były bardzo duże np.200000
    a podatek płacę co miesiąc wiec zmieniłam terminy inw.i robimy to co
    miesiąc.Teraz doszły towary które też mam zamiar zaliczać bezpośrednio w
    koszty.Jest trochę na temat zaliczenia w koszty w Gofinie Zeszyty
    Rachunkowości nr.16 z 20.08.2002r jeszcze tak gruntownie nie przeczytałam
    tylko biorę do domu i ciągle brakuje mi czasu do przeczytania
    Jolka