    From: "Paulus" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Pensje finansowane z unijnych pieniędzy"
    Date: Fri, 29 Sep 2006 23:28:28 +0200

    W wiadomosci: Pine.WNT.4.64.0609292217330.3660@athlon64,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:

    > Tak.
    > Zwolnionie ma miejsce u tego co *otrzymuje* przychód wymieniony
    > w przepisach, a nie w momencie kiedy on te *otrzymane* środki
    > wydaje na jakikolwiek cel - bezpośrednio, pośrednio związany
    > bądź też wcale niezwiązany z danym przychodem.

    No wlasnie. Podatnik - osoba fizyczna - otrzymuje przychod pochodzacy ze
    srodkow bezzwrotnej pomocy. Przychod z tytulu umowy o prace w zakaldzie
    pracy, ktore taki a taki program - wymieniony w updof realizuje.
    Czy Tobie - i ministerstwu - chodzi o to, ze to to nie osoba fizyczna tylko
    zaklad pracy realizuje ten program upowazniajacy do zwolnienia z podatku?
    (Jak sie doczytalem dalej, o to chyba wlasnie chodzi...)

    > A jak ten "bezpośrednio otrzymujący dotację UE" kupuje jakiś
    > materiał do wykonania dotowanej usługi (dajmy na to że usługi),
    > a jednocześnie *to samo* kupuje dla "nieunijnych" usług (identycznych)
    > i kupuje materiały w "jakiejś firmie" oraz "w firmie szwagra"
    > to co, może szwagrowi "przekazać" zwolnienie a tym drugim nie? ;)
    > Jakby coś takiego dopuścić, to okazałoby się że pół Polski
    > "świadczy dla UE" :)

    Hmm... cos w tym jest. Tylko to niepokojaco brzmi troche.

    > A jest tak?

    Ano jest. PIT 11 - otrzymywany od pracodawcy, sekcja F, pole 78.
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2006/pit_11_8b.pdf

    > To trzeba spytać tego MF co podpisał rozporządzenie sprzeczne
    > z ustawą :> (formularze są załącznikami do rozporządzeń, stanowią
    > ich część).
    > Powiedz o które pole chodzi:

    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/pit_2005/rozliczenie_roczne/pit37.pdf
    > ...bo nie kojarzę.

    Nie, na tym nie ma, no bo te przychody sa zwolnione z podatku, wiec na tym
    PICie nawet nie ma ich gdzie ywkazac. Znaczy - chyba sa zwolnione. Znaczy -
    tak uwazal Dzial Plac... No i mam dylemat, czy ich z ewentualnego bledu
    wyprowadzac.

    > Ależ tak!
    > Ale "bezpośrednio z UE" otrzymuje TYLKO ten co realizuje umowę
    > i bierze dofinansowanie! - czyli ten kto prowadzi DG, wynajmuje,...
    > Jego pracownik/zleceniobiorca/wykonawca/... otrzymuje je już
    > *pośrednio*.

    No to mi odpowiedziales na pytanie z poczatku. chociaz mam wrazenie, ze w
    wyjasnieniu MF chodzilo o jeszcze cos innego, bo w wiekszosci projektow jest
    dodatkowy etep, czyli budzet panstwa. Nie we wszystkich rodzajach projektow
    jednak tak jest, nie zawsze zaanagazowane sa srodki krajowe, niektore
    projekty w 100% sa finansowane przez UE. Z pisma MF wynikaloby, ze
    zwolnienie nie obowiazuje dlatego, ze pieniadze pochodza ze srodkow
    pozyczonych z budzetu panstwa.

    > Thx za dyskusję - bo rozumienie tematyki bywa kontrowersyjne, wiem,
    > ale jak dla mnie wynika (wyjątkowo przy podatkach :>) z logiki
    > i IMO warto nakarmić googla "na potem" :) żeby przyszli dyskutanci
    > mieli jakiś wstępny ogląd sytuacji.

    Ja tez dziekuje, choc wnioski z dyskusji srednio dla mnie pocieszajace,
    szczerze mowiac.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc