  • 1. Data: 2005-03-18 07:56:27
    Temat: Pieczątka firmy
    Od: "Pawel" <d...@s...mowie.nie>

    Moze troche nie ta grupa, ale mam nadzieje, ze u tak
    kompetentnych osob otrzymam kompetentna odpowiedz.
    Otoz zalozylem DG i teraz czas na pieczatke. Czy
    powinno sie tam znalezc nazwisko wlasciciela, czy nie
    koniecznie? Czy systarczy sama nawa (pelna), NIP, REGON,
    adres. Na co powinienem zwrocic uwage?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2005-03-18 08:45:37
    Temat: Re: Pieczątka firmy
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "Pawel" <d...@s...mowie.nie> napisał w wiadomości
> [...]
    > powinno sie tam znalezc nazwisko wlasciciela, czy nie
    > koniecznie? Czy systarczy sama nawa (pelna), NIP, REGON,

    DG jako osoba fizyczna powinna obok ustalonej sobie nazwy winna na
    pieczątce umieścić swoje imię i nazwisko
    np. . "DRUTOMEX" Jan Kowalski ponieważ to osoba fizyczna prowadzi
    działalność pod szyldem a nazwa nie ma żadnego uprawnienia do czynności
    prawnych prawnej -jest przypisana do osoby fizycznej a nie ma
    osobowości prawnej

    --
    == opix ==

  • 3. Data: 2005-03-18 09:13:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2005, Pawel wrote:

    >+ powinno sie tam znalezc nazwisko wlasciciela, czy nie

    Jeśli ma tam być *firma* a jest to 1-os DG to nazwisko
    i imię właściciela są podstawową częścią *firmy* !
    "Inne oznaczenia" są dodatkiem...

    >+ koniecznie? Czy systarczy sama nawa (pelna), NIP, REGON,
    >+ adres. Na co powinienem zwrocic uwage?

    Zadajesz googlowi pytanie tak:
    http://tiny.pl/htzq
    czyli:
    http://groups.google.pl/advanced_group_search?q=rego
    n+piecz%C4%85tka+OR+piecz%C4%85tce+group:*.prawo*&nu
    m=100&hl=pl&lr=&c2coff=1&safe=off&as_drrb=b&as_mind=
    12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=18&as_maxm=12&as_m
    axy=2005
    ...i po kliknięciu masz:
    http://tiny.pl/htzx
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=regon&as_oq=piec
    z%C4%85tka%20piecz%C4%85tce&as_ugroup=*.prawo*&as_dr
    rb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=1981&as_maxd=18&as
    _maxm=12&as_maxy=2005&lr=&num=100&hl=pl

    ...co błyskawicznie prowadzi do wniosku że JESLI masz pieczątkę której
    używasz jako pieczęci *firmowej* to jedyny znany przepis jest
    ze statystyki publicznej i stanowi iż musi na niej (na CO NAJMNIEJ
    JEDNEJ PIECZĄTCE - oczywiście *o ile* masz pieczątki :)) być
    REGON :)

    A reszta... reszta do woli :)
    Oczywiście ze względu na *praktyczną użyteczność* takiej pieczęci
    wszystko co wymieniasz (plus ew. telefony :)) jest IMO w sam raz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-18 11:29:45
    Od: "LuK" <l...@u...o2.pl>

> [...]
    > działalność pod szyldem a nazwa nie ma żadnego uprawnienia do czynności
    > prawnych prawnej -jest przypisana do osoby fizycznej a nie ma

    zdażyło mi się kilka razy wystawić fakturę na "samą nazwę" tzn. "DRUTOMEX"
    ul Kartonowa 20. Raz nawet człowiek do mnie zadzwonił i powiedział aby
    wystawić fakturę tylko na nazwe firmy, a jego nazwiska nie pisac. Moje
    pytanie: dlaczego ? :). Oczywiście nie były to sp. z o.o.

    pozdrawiam
    luk

  • 5. Data: 2005-03-18 18:50:44
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > ...co błyskawicznie prowadzi do wniosku że JESLI masz pieczątkę której

    a ja z uporem maniaka dodaję, że pieczątka w DG jest rzeczą zbędną a wręcz
    szkodliwą, ze względu na kłopotliwość
    pomijając oczywiście upierdliwość ze strony podobno kapitalistycznych firm
    jak TP SA lub Cyfra+, które uporczywie domagają się pieczątek na umowie :))

  • 6. Data: 2005-03-18 20:04:35
    Od: "Pawel" <d...@s...mowie.nie>

> [...]
    > jak TP SA lub Cyfra+, które uporczywie domagają się pieczątek na umowie

    Proszę Cię wyjaśnij mi dlaczego tak uważasz??
    dlaczego: "pieczątka w DG jest rzeczą zbędną a wręcz szkodliwą..." ??

    Paweł

  • 7. Data: 2005-03-18 21:39:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Mar 2005, Faust wrote:

    >+ a ja z uporem maniaka dodaję, że pieczątka w DG jest rzeczą zbędną a wręcz
    >+ szkodliwą, ze względu na kłopotliwość

    Wolno ci uważać.
    Po prawdzie ja nie znam przepisu nakazujacego UŻYWAĆ pieczątki więc
    nie wiem na czym potencjalna "kłopotliwość" miałaby polegać :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-03-19 01:15:30
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > Po prawdzie ja nie znam przepisu nakazujacego UŻYWAĆ pieczątki więc
    > nie wiem na czym potencjalna "kłopotliwość" miałaby polegać :]

    Nie wiem jak innym, ale mi nie udało się odebrać na poczcie niczego
    awizowanego na firmę bez pieczątki. Poczta Polska jest "trochę"
    konserwatywna, ale "tak ma".

    Jacek

    PS
    Dzięki Gotfryd za krótki kurs szukania w grupach dyskusyjnych. Teraz będzie
    mi łatwiej coś znaleźć.

  • 9. Data: 2005-03-19 18:25:29
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Jacek <n...@w...pl>
    w wiadomości <news:d1fu7g$n36$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Nie wiem jak innym, ale mi nie udało się odebrać na poczcie niczego
    > awizowanego na firmę bez pieczątki. Poczta Polska jest "trochę"
    > konserwatywna, ale "tak ma".

    Nie dalej jak dwa tygodnie temu J. Weiss temat drążył i nie jest prawdą
    jakoby -- znaczy się Gotfryd nie zna, Weiss nie zna, pan nie zna, pani nie
    zna... przepisu *NAKAZUJĄCEGO UŻYWAĆ*, ale wiele instytucji (zwłaszcza banki
    -- a jak sie nie podoba to możesz wybrać inny bank ;>) wymagają takowej.

    Wg pocztowego rzecznika (OIDP) jest to ułatwienie dla klientów, którzy
    dzięki pieczątce nie muszą nosić ze sobą sterty aktualnych "papierów"

    Aczkolwiek zdarza się, że petent przed zrealizowaniem awizo musi pofatygować
    sie do punktu "pieczątkowego" oddalonego o 100 metrów od "pocztowego" i
    poczekać 5 minut na "wyrobienie" pieczątki...

    --
    Samemu to mozesz pomylic te przewody. To może byc fatalne w skutkach.
    Odkręcajac FDD od obudowy to wkrętak może się osunąc i zepsujesz dysk

  • 10. Data: 2005-03-19 18:52:31
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > Po prawdzie ja nie znam przepisu nakazujacego UŻYWAĆ pieczątki więc
    > nie wiem na czym potencjalna "kłopotliwość" miałaby polegać :]

    naprzykład na konieczności jej zabezpieczania przed kradzieżą , a przecież
    podpisu nikt ci nie ukradnie
    czy chociażby konieczności jej noszenia (kieszeń,teczka) celem przybicia jej
    na miejscu gdzie coś podpisujesz
    a tak informujesz zaiteresowanych że pieczątki nie masz i kropka :))

    natomiast moje poglądy na ten temat nie wynikają z prywatnego widzimisię,
    lecz z tradycji i logiki odmiennej od polskich przyzwyczajeń - do tej pory
    pamiętam, kiedy w czasach głębokiej komuny zacząłem jako młody student
    pracować na targach poznańskich, gdzie przeżyłem szok kulturowy. zatrudniła
    mnie firma z danii a po zakończonych negocjacjach moi duńscy koledzy
    otrzymali informację, która wprawiła ich w euforię : na podpisanie kontraktu
    miał przyjechać prezes firmy z PIECZĄTKĄ!!! Okazało się, że ta firma -
    istniejąca od 200 lat - od samego początku posiada tylko TĄ JEDYNĄ i używa
    wyłącznie w takich okolicznościach.
    Jak widać takie podejście do biurokracji i dokumentów jest
    trudnoprzyswajalne w naszym kraju nawet w obecnych czasach :)))