  • 1. Data: 2006-07-20 11:53:42
    Temat: Pierwszy PIT-5
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Mam niewątpliwą przyjemność złożenia pierwszej deklaracji PIT-5. Prowadzę
    małą działalność oprócz pracy etatowej. Jestem VAT-owcem i sam prowadzę
    KPiR. Do rozliczenia używam bardzo przydatnej mi aplikacji Ramzes.
    Zatrzymałem się na pozycji 32 "Straty z lat ubiegłych...". W roku 2005 w
    deklaracji PIT 36 zał. B wykazałem stratę w wysokości 1200 zł, (musiałem
    trochę zainwestować). Czy w tej pierwszej deklaracji mogę te stratę jakoś
    odliczyć od Dochodu, jeśli tak to w jakiej kwocie.
    Proszę o w miarę szybką pomoc, dzisiaj już 20:)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-20 12:46:12
    Temat: Re: Pierwszy PIT-5
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    severin wrote:

> [...]
    > pierwszej deklaracji mogę te stratę jakoś odliczyć od Dochodu, jeśli
    > tak to w jakiej kwocie. Proszę o w miarę szybką pomoc, dzisiaj już

    Można odliczać stratę w ciągu 5 lat nie więcej niż 50% rocznie.
    Czyli w aktualnym PIT-5 możesz odliczyć nie więcej niż 600 zł.

  • 3. Data: 2006-07-20 13:08:56
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 14:46:12 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > Można odliczać stratę w ciągu 5 lat nie więcej niż 50% rocznie.
    > Czyli w aktualnym PIT-5 możesz odliczyć nie więcej niż 600 zł.

    A teraz predko do US, 15:30 za chwile :)

  • 4. Data: 2006-07-20 13:26:42
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A teraz predko do US, 15:30 za chwile :)

    u nas jest poczta 24 h :-)

  • 5. Data: 2006-07-20 14:11:16
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-07-2006 o 15:26:42 gasper <g...@p...comp> napisał:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > u nas jest poczta 24 h :-)

    U mnie tez ale potem moze byc ze pusta koperte wyslales ;)

  • 6. Data: 2006-07-20 14:34:21
    Od: "severin" <s...@w...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > A teraz predko do US, 15:30 za chwile :)

    Heh, za pozno;o) Nie odliczylem w tej deklaracji, ale w US zapewniono mnie,
    ze strate moge odliczyc przy zeznaniu rocznym, jak rowniez skladki ubezp.
    zdrowotnego.
    dzieki wszystkim, pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-07-21 12:31:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    severin wrote:

    > Heh, za pozno;o) Nie odliczylem w tej deklaracji, ale w US zapewniono
    > mnie, ze strate moge odliczyc przy zeznaniu rocznym, jak rowniez
    > skladki ubezp. zdrowotnego.

    Możesz odliczyć w następnym PIT-5. Nie musisz czekać na koniec roku.