  • Data: 2003-02-06 12:36:45
    Temat: Re: Pierwszy PIT-5 w roku
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:b1t9fo$656$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Maddy" [...]
    >
    > No to sprobujmy sie "podroczyc"..

    > Nie mowi o platnosci tylko o "terminie platnosci" i nie mowi czy "termin"
    > ten dotyczy ogolu odatnikow, czy podatnika ktory ma placic.
    > "terminy platnosci" zostaly okreslone wyraznie 20- luty ..... za
    miesiace...

    > Badzmy szczerzy.
    > Ustawa nie mowi o "podatku" lecz o "zaliczce"
    > o "podatku" w ciagu roku mowi "pit".

    > I tu jest problemik...
    > Jest "termin splatnosci", ale nie mamy nic placic, bo "z pita" wychodzi,
    > ze mamyzaplacic 0.

> [...]

    Prawdziwy smaczek zaczyna się kiedy odkryjemy własną pomyłkę i okaże się, że
    np. dwa miesiące temu nie wpisaliśmy przychodu lub zawyżyliśmy koszty.
    Chcielibyśmy to skorygować, ale nie mamy co korygować (zakładam, nie
    składalismy dekl., bo nie było potrzeby). I wtedy jesteśmy karani za
    niezłożenie dekl. w terminie. Gdybyśmy złożyli dekl. - zerową to moglibyśmy
    ją skorygować. Nie rozważam co to dla nas znaczy.

    Iwona