  • Data: 2013-08-22 17:46:30
    Temat: Re: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł wrote:

    > Nie wiem, nie uzgadnialiśmy czy czy to brutto, czy netto.

    czyli brutto.

    > Tak naprawdę żadnej umowy nie zawarliśmy, ani ustnej, ani pisemnej,

    no to skad wiedziales co masz robic i skad wiedziales ze masz zrobic.

    > umówiliśmy się tylko na podpisanie umowy i w tym celu dostarczyłem
    > wymagane ode mnie ksera dokumentów.

    i co? zaczales robic sam dla siebie, czy ktos kazal cos robic?

    > Wstępnie ustaliłem tylko że stawka wynosi 10zł/h i nie było mowy czy to
    > netto, czy brutto, czy brutto brutto, wszystko miało stać się jasne po
    > otrzymaniu umowy do podpisania.

    > Ale jakie brutto mam wpisać? bo każda forma zatrudnienia ma inne brutto,
    > ja wiem ile dostałem do ręki, czyli zdaje się netto, wiesz, umowa o
    > pracę, zlecenie, dzieło, może coś jeszcze.

    z netto zawsze daje sie policzyc brutto. przynajmniej w przyblizeniu.

    > Dzięki za konkretną podpowiedź:)

    > Nie prowadzę DG, więc niby jak miałem dostać brutto?

    w umowie stoi 1000 zl i dostales 1000 zl.
    a dlaczego by nie. mogli nawet i 2000 zl
    pytanie ile bedziesz musial oddac i dlaczego nie.

    > Zresztą kwotą minimalną brutto na ten rok zdaje się jest 10zł/h a ja
    > dostałem mniej, wiec raczej o brutto nie może być mowy.
    > Bardziej chodzi mi o to że firma pewnie oszczędza na ZUS pracownika,
    > pewnie wcale go nie płacąc, obiecuje umowę a faktycznie ludzie robią na
    > czarno.
    > A ja wolał bym mieć składki popłacone.

    wiec dowiedz sie w firmie na podstawie czego ci zaplacili. moze sami nie
    wiedza o co chodzi.