    From: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit rozliczenie wspólne
    Date: Fri, 18 May 2007 19:23:17 +0200

    > Dzisiaj odbieram polecony z poczty a tam informacja, że nie mogę rozliczyć
    > się wspólnie z małżonką.(Pit po terminie ?)

    A znasz powód, dla którego nie możesz roliczyć się z małżonką? US podał taki
    powód? Bo złożenie PITa po terminie to nie powód. Poza tym jesteś w stanie
    udowodnić, ze terminu dotrzymałeś...

    Może chodzi o coś zupełnie innego... Spełniacie wszystkie warunki, żeby móc
    rozliczyć się razem?

    Art. 6. [Opodatkowanie małżonków] 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu
    opodatkowaniu od osiąganych przez nich dochodów.

    2. [17] Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w
    art. 3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy wspólność
    majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą
    być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu
    rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a, opodatkowani łącznie od sumy swoich
    dochodów określonych zgodnie z art. 9 ust. 1 i 1a, po uprzednim odliczeniu,
    odrębnie przez każdego z małżonków, kwot określonych w art. 26 i art. 26c; w
    tym przypadku podatek określa się na imię obojga małżonków w podwójnej
    wysokości podatku obliczonego od połowy łącznych dochodów małżonków, z tym
    że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów (przychodów) opodatkowanych
    w sposób zryczałtowany.

    3. Zasada wyrażona w ust. 2 ma zastosowanie również, jeżeli jeden z
    małżonków w roku podatkowym nie uzyskał przychodów ze źródeł, z których
    dochód jest opodatkowany zgodnie z art. 27, lub osiągnął dochody w wysokości
    nie powodującej obowiązku uiszczenia podatku.

    8. [19] Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma
    zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby
    samotnie wychowującej dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy
    art. 30c, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24
    sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym.

    MoJoRa