  • 1. Data: 2007-05-17 13:17:20
    Temat: Pit rozliczenie wspólne
    Od: "Kris" <l...@p...pl>

    Witam,

    mam następujący problem :zmienił się adres urzędu skarbowego, wysłałem PIT
    na stary adres US.
    Dostałem zwrot, po czym zaniosłem osobiście PIT do US, poinformowano mnie że
    OK, nie ma problemu, prosze o podanie, ksero nadania z 30.04.

    Dzisiaj odbieram polecony z poczty a tam informacja, że nie mogę rozliczyć
    się wspólnie z małżonką.(Pit po terminie ?)

    Jedyne informacje jakie udało mi się znaleźć w sprawie to decyzja NSA sygn.
    akt I SA/Ka 1630/2001. z 2002 roku.

    Czy coś się zmieniło od tamtego czasu, czy mogę na jakiejś podstawie złożyć
    odwołanie od tej decyzji ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-18 17:23:17
    Temat: Re: Pit rozliczenie wspólne
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    > Dzisiaj odbieram polecony z poczty a tam informacja, że nie mogę rozliczyć
    > się wspólnie z małżonką.(Pit po terminie ?)

    A znasz powód, dla którego nie możesz roliczyć się z małżonką? US podał taki
    powód? Bo złożenie PITa po terminie to nie powód. Poza tym jesteś w stanie
    udowodnić, ze terminu dotrzymałeś...

    Może chodzi o coś zupełnie innego... Spełniacie wszystkie warunki, żeby móc
    rozliczyć się razem?

    Art. 6. [Opodatkowanie małżonków] 1. Małżonkowie podlegają odrębnemu
    opodatkowaniu od osiąganych przez nich dochodów.

    2. [17] Małżonkowie podlegający obowiązkowi podatkowemu, o którym mowa w
    art. 3 ust. 1, między którymi istnieje przez cały rok podatkowy wspólność
    majątkowa, pozostający w związku małżeńskim przez cały rok podatkowy, mogą
    być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu
    rocznym, z zastrzeżeniem art. 6a, opodatkowani łącznie od sumy swoich
    dochodów określonych zgodnie z art. 9 ust. 1 i 1a, po uprzednim odliczeniu,
    odrębnie przez każdego z małżonków, kwot określonych w art. 26 i art. 26c; w
    tym przypadku podatek określa się na imię obojga małżonków w podwójnej
    wysokości podatku obliczonego od połowy łącznych dochodów małżonków, z tym
    że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów (przychodów) opodatkowanych
    w sposób zryczałtowany.

    3. Zasada wyrażona w ust. 2 ma zastosowanie również, jeżeli jeden z
    małżonków w roku podatkowym nie uzyskał przychodów ze źródeł, z których
    dochód jest opodatkowany zgodnie z art. 27, lub osiągnął dochody w wysokości
    nie powodującej obowiązku uiszczenia podatku.

    8. [19] Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma
    zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby
    samotnie wychowującej dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy
    art. 30c, ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24
    sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym.

    MoJoRa

  • 3. Data: 2007-05-18 20:58:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 May 2007, MoJoRa wrote:

    > A znasz powód, dla którego nie możesz roliczyć się z małżonką? US podał taki
    > powód? Bo złożenie PITa po terminie to nie powód.

    A to skąd wziąłeś/wzięłaś??
    Wniosek jest "wyrażony w zeznaniu" i musi *być w terminie* ("wyrażony").
    Patrz niżej :)

    > Poza tym jesteś w stanie udowodnić, ze terminu dotrzymałeś...

    To jest zupełnie osobna sprawa i jak widać US właśnie ten fakt podważa.

> [...]
    > być jednak, z zastrzeżeniem ust. 8,
    > na wniosek wyrażony we wspólnym zeznaniu rocznym,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > 8. [19] Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma
    > zastosowania w sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby

    No dobra.
    A to dlaczego wycinasz:
    +++
    10. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania
    do podatników, którzy wniosek, wyrażony w zeznaniu podatkowym, okreœlony
    w ust. 2 i 4, złożš po terminie, o którym mowa w art. 45 ust. 1
    ---

    ...hę? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-05-20 00:11:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MoJoRa" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    >Bo złożenie PITa po terminie to nie powód.

    Powód.

    10. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania do

    podatników, którzy wniosek, wyrażony w zeznaniu podatkowym, określony w

    ust. 2 i 4, złożą po terminie, o którym mowa w art. 45 ust. 1.