    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [Płatnik] Korekty zgłoszeń ZUS
    Date: Sat, 12 Feb 2005 23:51:21 +0100

    Użytkownik "Wit Witerski" <u...@w...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:culom8$28l$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > zgłoszeniowym ZUS ZUA z kodem 011000 (umowa o pracę).
    > Potem został błędnie zarejestrowany na umowę zlecenia, która go nie
    > dotyczyła (błednie, bo umowa ta dotyczyła innego pracownika,
    > noszacego to samo nazwisko...) i zarejestrowany ponownie na umowę o
    > pracę z inną datą. (czyli drugi raz, co też nie tyczyło się jego ale
    > innego pracownika).
    >
    > I co dalej? Otóż pracownik został wyrejestrowany z błędnej umowy
    > zlecenie (druk ZUS ZWUA Z kodem 041000 z kodem tytułu ustania
    stosunku
    > pracy 100 i datą zarjestrowania), potem został wyrejestrowany na
    ZWUA
> [...]
    > Musze jakoś wyprostowac błędy innych, a nie wiem za bardzo co z tym
    > zrobić...
    > Czy jest szansa, ze wszystko weszło do systemu prawidłowo? Tzn. Czy
    do
    > korekty można zrobić jeszcze jedną korektę? tj. czy Wyrejestrowanie
    > umowy zlecenia, (które potem zostało błędnie skorygowane na umową o
    > pracę, ale później znowu skorygowane na umowę zlecenie z kodem
    600...)
    > zamyka sprawę? Czy trzeba jeszcze raz zgłosić pracownika na umowę o
    > pracę z dniem wyrejestrowania na ZWUA?E.

    Z opisu zrozumiałam, że ten sam pracownik został zgłoszony do
    ubezpieczeń 3-krotnie:

    1)ZUS ZUA kod 0110 00 - od 01.09.2004, umowa o pracę, prawidłowo,
    należało zostawić bez korekty.

    oraz 2 razy błędnie:

    1) ZUS ZUA kod 0410 00 - umowa zlecenie (tego kodu już się nie używa
    tylko 0411 00).
    Korektę należało zrobić przez normalne wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    na druku ZUS ZWUA z początkową datą ubezpieczenia jak na druku ZUS
    ZUA, kod 0410 00, kod wyrejestrowania 600 (lub 100, bez znaczenia).

    2) ZUS ZUA kod 0110 00 - umowa o pracę.
    Korektę należało zrobić przez normalne wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    na druku ZUS ZWUA z początkową datą ubezpieczenia jak na druku ZUS
    ZUA, kod 0110 00, kod wyrejestrowania 600 (lub 100, bez znaczenia).

    Ponieważ operacji było więcej (zbędne ZUS ZWUA - korekta), najlepiej
    skontaktować się z oddziałem ZUS w celu uzyskania informacji, w jaki
    sposób wybrnąć z kłopotu lub poczekać (?? nie polecam) aż ZUS przyśle
    pismo z prośbą o wyjaśnienie.

    wa