  • 1. Data: 2005-02-12 20:24:11
    Temat: [Płatnik] Korekty zgłoszeń ZUS
    Od: "Wit Witerski" <u...@w...waw.pl>

    Mam problem ze zgłoszeniem pracownika do ZUSu.
    Otóż pracownik został zgłoszony do ZUS z dniem 01.09.2004 na druku
    zgłoszeniowym ZUS ZUA z kodem 011000 (umowa o pracę).
    Potem został błędnie zarejestrowany na umowę zlecenia, która go nie
    dotyczyła (błednie, bo umowa ta dotyczyła innego pracownika,
    noszacego to samo nazwisko...) i zarejestrowany ponownie na umowę o
    pracę z inną datą. (czyli drugi raz, co też nie tyczyło się jego ale
    innego pracownika).

    I co dalej? Otóż pracownik został wyrejestrowany z błędnej umowy
    zlecenie (druk ZUS ZWUA Z kodem 041000 z kodem tytułu ustania stosunku
    pracy 100 i datą zarjestrowania), potem został wyrejestrowany na ZWUA
    korekcie z kodem umowy o pracę i kodem tytułu ustania stosunku pracy
    600, a potem poszła jeszcze jedna korekta do ZWUA - tym razem z umowy
    zlecenia z kodem tytułu ustania stosunku pracy 600...

    I nie wiem za bardzo co dalej...
    Musze jakoś wyprostowac błędy innych, a nie wiem za bardzo co z tym
    zrobić...
    Czy jest szansa, ze wszystko weszło do systemu prawidłowo? Tzn. Czy do
    korekty można zrobić jeszcze jedną korektę? tj. czy Wyrejestrowanie z
    umowy zlecenia, (które potem zostało błędnie skorygowane na umową o
    pracę, ale później znowu skorygowane na umowę zlecenie z kodem 600...)
    zamyka sprawę? Czy trzeba jeszcze raz zgłosić pracownika na umowę o
    pracę z dniem wyrejestrowania na ZWUA?E.

  • 2. Data: 2005-02-12 20:51:42
    Temat: Re: [Płatnik] Korekty zgłoszeń ZUS
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Wit Witerski <u...@w...waw.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > noszacego to samo nazwisko...) i zarejestrowany ponownie na umowę o
    > pracę z inną datą. (czyli drugi raz, co też nie tyczyło się jego ale
    [ciach]

    Zaplątane to trochę. Najlepiej zrobisz jak osobiście udasz się do ZUS-u
    i nich oni sprawdzą jak to mają w systemie. Bo czasami niektórych
    zarejestrowań/wyrejestrowań nie przyjmuje system tylko odrzuca.

    Ale ja bym zrobiła tak. To co błędnie zarejestrowane np. ta umowa
    zlecenia. To wyrejestrować z takim samym kodem i dniem jak
    zarejestrowanie. Z tą umową o pracę to tak zmotane, że bez wizyty w
    zusie sie nie obędzie chyba. Dobra rada - im szybciej tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-12 22:51:21
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Wit Witerski" <u...@w...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    600...)
    > zamyka sprawę? Czy trzeba jeszcze raz zgłosić pracownika na umowę o
    > pracę z dniem wyrejestrowania na ZWUA?E.

    Z opisu zrozumiałam, że ten sam pracownik został zgłoszony do
    ubezpieczeń 3-krotnie:

    1)ZUS ZUA kod 0110 00 - od 01.09.2004, umowa o pracę, prawidłowo,
    należało zostawić bez korekty.

    oraz 2 razy błędnie:

    1) ZUS ZUA kod 0410 00 - umowa zlecenie (tego kodu już się nie używa
    tylko 0411 00).
    Korektę należało zrobić przez normalne wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    na druku ZUS ZWUA z początkową datą ubezpieczenia jak na druku ZUS
    ZUA, kod 0410 00, kod wyrejestrowania 600 (lub 100, bez znaczenia).

    2) ZUS ZUA kod 0110 00 - umowa o pracę.
    Korektę należało zrobić przez normalne wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    na druku ZUS ZWUA z początkową datą ubezpieczenia jak na druku ZUS
    ZUA, kod 0110 00, kod wyrejestrowania 600 (lub 100, bez znaczenia).

    Ponieważ operacji było więcej (zbędne ZUS ZWUA - korekta), najlepiej
    skontaktować się z oddziałem ZUS w celu uzyskania informacji, w jaki
    sposób wybrnąć z kłopotu lub poczekać (?? nie polecam) aż ZUS przyśle
    pismo z prośbą o wyjaśnienie.

    wa

  • 4. Data: 2005-02-13 18:29:22
    Od: "Wit Witerski" <u...@w...waw.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

    [...]

> [...]
    > zarejestrowanie. Z tą umową o pracę to tak zmotane, że bez wizyty w
    > zusie sie nie obędzie chyba. Dobra rada - im szybciej tym lepiej.

    Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze w związku z tym pytanie:
    A czy wizyta w ZUSie nie ściągnie przypadkiem kontroli? Bo słyszałam, że
    wyjaśnianie błędów (zwłaszcza takich zaplątanych/zamotanych) może skończyć
    się po miesiącu wizytą kontrolera z ZUSu. Czy jest to mit, czy uzasadniona
    obawa?

    E.

  • 5. Data: 2005-02-13 18:32:52
    Od: "Wit Witerski" <u...@w...waw.pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]

> [...]
    > należało zostawić bez korekty.
    >
    > oraz 2 razy błędnie:
    >
    > 1) ZUS ZUA kod 0410 00 - umowa zlecenie (tego kodu już się nie używa

    Moja pomyłka w poście - faktycznie obowiązuje 0411 00 i takowy poszedł do
    ZUSu.

    > Korektę należało zrobić przez normalne wyrejestrowanie z ubezpieczeń
    > na druku ZUS ZWUA z początkową datą ubezpieczenia jak na druku ZUS
    > ZUA, kod 0410 00, kod wyrejestrowania 600 (lub 100, bez znaczenia).

    Z doświadczenia wiem, że kod wyrejestrowaina 600 czy 100 ma znaczenie.
    Oczywiście zależy to od kontrolera z ZUS, bo "co ZUS to obyczaj" ;). Podczas
    jednej z kontroli inspektor z ZUS czepiał się że kodu 600 używa się w
    przypadku błędnych zgłoszeń przyczyn dot. pracodawcy, itp. Choć faktem jest,
    że niektórzy nie zwracają na to uwagi.

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź, E.

  • 6. Data: 2005-02-13 20:42:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > zaplątanych/zamotanych) może skończyć się po miesiącu wizytą
    > kontrolera z ZUSu. Czy jest to mit, czy uzasadniona obawa?

    Na to pytanie to nikt ci chyba nie odpowie. Raz na ileś lat ZUS w
    firmach robi kontrolę. A mylić się jest rzeczą ludzką - zresztą po to są
    dokumenty korygujące. Zawsze lepiej wygląda jak to ty skorygujesz błąd
    niż wyłapie to ZUS.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2005-02-15 17:24:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Feb 2005, Wit Witerski wrote:
    >+ Czy jest szansa, ze wszystko weszło do systemu prawidłowo?

    ...a to nie wiem...

    >+ Tzn. Czy do korekty można zrobić jeszcze jedną korektę?

    ...eksperymentalnie sprawdziłem iż coś po 8 korekcie
    system się sypie. Mianowicie po zmianie formatki wpłaty
    za ZUS (w banku) wypełniałem radośnie pole "numer deklaracji"
    w styczniu wartością 01, w lutym 02 itd.
    Gdzieś tak w listopadzie (ale to nie było w zeszłym roku
    - wcześniej) zwaliła się mi na głowę nawała pism z ZUSu:
    najpierw że "brak wpłaty do deklaracji" a gdzieś tak
    na 08 lub 09 coś w stylu że "system nie rozumie" :)
    Wniosek: do 07 (co najmniej) przewidziano :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)