  • 1. Data: 2008-03-05 09:35:25
    Temat: Płatnik - podpis elektroniczny
    Od: "inst4nce" <i...@g...pl>

    Witam!

    Od lipca 2008 roku trzeba będzie podpisywać dokumenty Płatnika bezpiecznym
    podpisem elektronicznym.
    Czy zrealizowanie poniższych punktów wystarczy, aby to wszystko działało?

    1) Zakup bezpiecznego podpisu elektronicznego wraz z czytnikiem i
    oprogramowaniem.
    2) Instalacja oprogramowania, podłączenie czytnika.
    3) Ustawienia w Płatniku: "Ustawienia przekazu elektronicznego" -->
    "Certyfikaty" --> wybrać "Certyfikat osobisty użytkownika"
    4) Rejestracja certyfikatu kwalifikowanego Płatniku: "Przekaz" -->
    "Rejestruj certyfikat kwalifikowany"

    Nie mam jeszcze podpisu elektronicznego, ale przejrzałem opcje Płatnika i
    myślę, że to tak trzeba zrobić. Czy ktoś to potwierdzi?

    pozdrawiam
    inst4nce

  • 2. Data: 2008-03-05 11:41:00
    Temat: Re: Płatnik - podpis elektroniczny
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    inst4nce pisze:
> [...]
    >
    > Nie mam jeszcze podpisu elektronicznego, ale przejrzałem opcje Płatnika
    > i myślę, że to tak trzeba zrobić. Czy ktoś to potwierdzi?

    Wystarczy.
    U mnie wystarczyło. Zadziałało "od kopa". :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-03-05 20:15:59
    Od: "::" <n...@n...pl>

    Ten podpis to pic na wode i wyciaganie kasy.

  • 4. Data: 2008-03-05 21:04:00
    Od: Alan <a...@w...pl.ooo>

    :: pisze:
    > Ten podpis to pic na wode i wyciaganie kasy.

    A to dlaczego? Rozumiem, że cena nie jest zbyt 'smaczna' ale czy pic na
    wodę?

    --
    Alan

  • 5. Data: 2008-03-06 14:03:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 05 marzec 2008 22:04
    (autor Alan
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fqn1sv$air$1@achot.icm.edu.pl>):

    > A to dlaczego? Rozumiem, że cena nie jest zbyt 'smaczna' ale czy pic na
    > wodę?

    Pic. Ogromne niebezpieczeństwo, wręcz zabójcze... Posypią się afery na bank.
    Do tego duży koszt i zerowy zysk. Obecna wersja z podpisem z Zusu działa
    idealnie. Mogli tylko dorobić wydawanie automagiczne wznowionych.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 6. Data: 2008-03-06 14:27:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 15:03:47 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Do tego duży koszt i zerowy zysk. Obecna wersja z podpisem z Zusu działa
    > idealnie. Mogli tylko dorobić wydawanie automagiczne wznowionych.

    Afery jak afery. Ja bardziej bym się bał tego, co nie będzie pokazywane w
    TV.

    pozdr,
    tommyz

  • 7. Data: 2008-03-06 14:32:07
    Od: Alan <a...@i...pl.aaaaa>

    t...@o...pl pisze:

    > Afery jak afery. Ja bardziej bym się bał tego, co nie będzie pokazywane
    > w TV.

    będę drożył temat...

    o czym dokładnie piszecie? o złym wdrożeniu tego podpisu w ZUsie, czy o
    samym podpisie elektronicznym jako takim?

    jeżeli o samym podpisie elektronicznym jako takim to nie rozumiem obaw.
    wynalazek bardzo dobry.

    --
    Alan

  • 8. Data: 2008-03-06 14:36:47
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-03-2008 o 15:32:07 Alan <a...@i...pl.aaaaa> napisał(a):

> [...]
    > samym podpisie elektronicznym jako takim?
    >
    > jeżeli o samym podpisie elektronicznym jako takim to nie rozumiem obaw.

    Porównaj sobie wybory tradycyjne oraz te elektroniczne/internetowe - full
    materiałów
    na sieci. Możliwe że akurat jesteś tym, który wie dokładnie co się dzieje
    w czytyniku
    kart, sofcie i ma rentgena z debuggerem które śledzą ruch elektronów - czy
    czasem nie dzieje
    się coś złego. Ja nie mam takich zdolności ani oprzyrzadowania i dlatego
    do czynności
    o kluczowym znaczeniu wolę podpis tradycyjny - przynajmniej wiem dokładnie
    jak działa :)

    pozdr,
    tommyz

  • 9. Data: 2008-03-06 14:38:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    BTW zwrot "to nie moja ręka" nabierze nowego znaczenia :)

    pozdr,
    tommyz

  • 10. Data: 2008-03-06 18:08:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 06 marzec 2008 15:32
    wasz znak: <fqovam$fuv$1@news2.task.gda.pl>):

    > jeżeli o samym podpisie elektronicznym jako takim to nie rozumiem obaw.
    > wynalazek bardzo dobry.

    Bardzo zły, bowiem ten sam podpis może podpisać dowolne coś. W tej chwili
    panie mają klucz w szufladzie i hasło do niego zus. I dobrze.... wprawny
    przechwytywacz niewiele może namieszać a jeszcze mniej zyskać. W przypadku
    podpisu elektronicznego jego kompromitacja może skończyć się ogromnymi
    nadużyciami. Możesz obudzić się pewnego dnia w cudzym domu, z cudzym autem
    na podjeździe i dużą dawką kredytów w różnych bankach.

    Podpis elektroniczny to porażka. Powinni go używać tylko bardzo dobrze
    wyszkoleni specjaliści. A tu ZONK. W imię bezprawia zmusza się do tego
    obywateli o zerowej wiedzy technicznej, których ten mus będzie kosztował
    czasami cały majątek i całe życie.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com