    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Platnosc prywatna karta za f-re...
    Date: Tue, 18 Mar 2003 14:30:35 +0100

    On Tue, 18 Mar 2003, yba wrote:
    [...]
    >+ Ciekawe jest jeszcze to, ze kupujac za pomoca karty kredytowej naprade place
    >+ po ok. miesiacu, kiedy splacam karte. Jak sie to ma do przepisu, ze w "kup"
    >+ ida rzeczy "zaplacone"?

    A rozliczasz się kasowo ??
    Ja bym spłatę potraktował tak: jako OF masz umowę kredytową z bankiem
    (na kartę). Z tych środków udzielasz pożyczki na swoje DG.
    Wg ustawy taka "pożyczka własna" ani jej odsetki KUP nie są,
    IMHO traktujesz jako własne pieniądze ("po prostu").
    Natomiast czy fakt zapłaty kartą "osobistą" nie może spowodować
    zarzutu że owa karta (lub "jej" konto) jest kontem wykorzystywanym
    dla celów DG (i co za tym idzie - wykazywanym w ewidencji
    przychodów lub KPiR choćby odsetek) to już inna sprawa.
    IMO ryzyko jest !

    pzdr, Gotfryd