  • 1. Data: 2007-04-28 08:25:04
    Temat: Płatności kartą z konta osobistego a KUP i Kpir
    Od: e...@w...pl

    Witam.

    Mam mały dylemat. Trochę wczoraj pogooglowałem i poszukałem, ale nie
    znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak. Za paliwo,
    które sobie wrzucam w KUP, płacę kartą z konta osobistego. Konto
    osobiste nie jest zgłoszone w US. Jak to wygląda w świetle prawa, czy
    tak można. Bo jeżeli się będą podczas kontroli czepiać i wyrzucą mi to
    kosztów, to będzie to jakiś cholerny absurd, ponieważ tak samo mógłbym
    przelać sobie pieniądze z konta firmowego na konto osobiste. Pobrać tą
    samą kartą w bankomacie pieniądze i nimi zapłacić za paliwo. Dla mnie
    sytuacja jest taka sama, więc mam pytanie jak do tego podchodzi US.
    Czy mam wszystkie faktury za paliwo wyrzucać z KUP (a mam tego sporo)?

    PS. Mam konto w mBanku, gdzie konta osobistego nie można wykorzystywać
    do prowadzonej działalności gospodarczej.

    Dzięki za odp.

    Pozdrawiam,
    McWilk

  • 2. Data: 2007-04-28 09:27:24
    Temat: Re: Płatności kartą z konta osobistego a KUP i Kpir
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Witam::)w KpiR nie stanowi to problemu(mnie kontrola
    niekwestionowała),wątpliwości mogłyby powstać w sytuacji odwrotnej,tzn
    wpływu na konto firmowe nieoznaczone jako "zasilenie rachunku" przez
    właściciela,ale to juz inna bajka:)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2007-04-28 10:50:42
    Od: e...@w...pl

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź, ale i tak nadal mam watpliwości.
    Różny US może różnie takie sytuacje traktować. Słyszałem już o takiej
    sytuacji, że US dowalił jakiejś osobie podatek jak sobie przelewała
    pieniądze z konta firmowego na konto osobiste. US potraktował to tak.
    Konto firmowe jest firmę (osoba fizyczna), konto osobiste jest na
    osobę prywatną. W świetle prawa są dwa byty prawne. Więc jeżeli są to
    dwa byty prawne, to dla osoby prywatnej jest to nieopodatkowany
    dochód, który należy opodatkować. Raz że tej osobie dowalili podatek
    to jeszcze karę. Po prostu chore. To Państwo jest po prostu chore...

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2007-04-28 10:58:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    <e...@w...pl> w
    ups.com>:

> [...]
    > pieniądze z konta firmowego na konto osobiste. US potraktował to tak.
    > Konto firmowe jest firmę (osoba fizyczna), konto osobiste jest na

    A ta "osoba prywatna" to ma inny NIP, PESEL czy nagle przestała być osobą
    fizyczną

    > W świetle prawa są dwa byty prawne.

    Musze w lustro popatrzeć... Prawnie, ten z lustra to nie moje odbicie, tylko
    osoby prowadzącej DG? A jeśli tylko lewym okiem tylko zerknę, a prawe
    zasłonię?

    > Więc jeżeli są to dwa byty prawne, to dla osoby prywatnej jest to nieopodatkowany
    > dochód, który należy opodatkować.

    Jakbys nie zauważył, to dochody na rachunkach bankowych osób fizycznych
    prowadzonych bez związku z DG sa juz opodatkowane

    > Raz że tej osobie dowalili podatek to jeszcze karę. Po prostu chore. To Państwo
    jest po prostu chore...

    Słyszałeś... To teraz podaj coś więcej, co możnaby żuć...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-04-28 12:05:36
    Od: DarkStar <p...@g...com>

    Jeżeli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, to w
    świetle prawa "jesteś swoją firmą", czyli nie są to dwa inne podmioty.
    Przy metodzie memoriałowej w KPiR Urzędu Skarbowego nie interesuje w
    jaki sposób zapłaciłeś za towary/usługi. W drugą stronę - nawet nie
    interesuje ich czy kontrahent zapłacił Ci za wykonaną usługę :P, liczą
    się tylko dokumenty księgowe.
    Przy metodzie kasowej już chyba sposoby płatności mają znaczenie, ale
    nie wiem jak to dokładnie wygląda.

    Co do Twoich płatności.. Ja np. zakupy wrzucane w KUP robię czasem
    niefirmową kartą kredytową - faktura jest na firmę, a że ja zapłaciłem
    niefirmową kartą, to już moja sprawa (regulamin banku (również mBank)
    nie zabrania).

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2007-04-28 14:43:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Konto firmowe jest firmę (osoba fizyczna), konto osobiste jest na
    > osobę prywatną. W świetle prawa są dwa byty prawne.

    Opisujesz to tak dokładnie, że można odnieść wrażenie,
    że nie tylko słyszałeś, ale wręcz sam tego doświadczyłeś :-)
    Tak mogły informować panie z okienka w US,
    ale nie sądzę, żeby US się aż tak kompromitował.