  • 1. Data: 2009-03-07 10:16:45
    Temat: Po 5 latach 5tys ODSETEK od 2 tys ?????
    Od: "henk" <h...@i...pl>

    Witam
    w 2004 roku wziolem z ROR w PKO 2 tys zlotych, krotko pozniej ruszyla u
    mnei lawina problemow, interes upadl(nie bede wchodzil w szczegoly),
    oczywiscie monitowano mnei o splate kredytu,w koncu bank juz sie nei odzywal
    jak sie przekjonal ze mam statut bezrobotnego bez prawa do zasilku, teraz po
    latach bank sie odezwal, za pozyczone 2tys. chca obecnei 6710zl , Interesuje
    mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek
    przez 5 lat ? od 2 tys?

  • 2. Data: 2009-03-07 10:35:32
    Temat: Re: Po 5 latach 5tys ODSETEK od 2 tys ?????
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-03-2009 o 11:16:45 henk <h...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek

    Jak można chować głowę wpiasek i mieć pretensje do kogoś
    że chce zwrotu długu - a nie do siebie..

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-03-07 10:35:41
    Od: "h" <h...@h...he>

    Użytkownik "henk" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek
    > przez 5 lat ? od 2 tys?

    Interes prowadziłeś i się dziwisz ? Ja się nie dziwię, ze upadł.

    Szacuj odsetki 20% rocznie
    Po 5 latach 2+2*(1,2*1,2*1,2*1,2*1,2)=2+2*2,5=2+5=7

    Ciekawe jak dużo kredytobiorców ma taki sam problem.
    Szczególnie tych hipotecznych we frankach.
    Też się dali zaskoczyć i pójdą na barykady?
    W szkole na lekcjach matematyki nie uważali, bo to za trudne i Giertych
    zrobił dobrze likwidując egzamin z matematyki.
    Niech więc cierpią i nie zawracają dupy innym. Nie uważałeś jak robisz, to
    teraz rób jak uważasz.

  • 4. Data: 2009-03-07 10:46:08
    Od: "henk" <h...@i...pl>

    > Jak można chować głowę wpiasek i mieć pretensje do kogoś
    > że chce zwrotu długu - a nie do siebie..

    Nie mam "pretensji"(???) lecz chcialbym poznac mechanizm prawny naliczenia
    po 5 latach ,5tys zł odsetek od kwoty kredytu 2 tys.

  • 5. Data: 2009-03-07 11:03:07
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    henk <h...@i...pl> wrote:

    > Nie mam "pretensji"(???) lecz chcialbym poznac mechanizm prawny naliczenia
    > po 5 latach ,5tys z? odsetek od kwoty kredytu 2 tys.

    Odsetki od przeterminowanych należności zazwyczaj są wysokie, do tego
    dochodzą koszty monitów/itp. To całkiem możliwe, że przez 5 lat tyle
    się uzbierało, i nadal rośnie. Po szczegóły najlepiej zajrzyj do umowy
    lub skontaktuj się z bankiem. Im szybciej oddasz tym mniej stracisz.

    a.

  • 6. Data: 2009-03-07 11:35:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    henk wrote:

    > Nie mam "pretensji"(???) lecz chcialbym poznac mechanizm prawny
    > naliczenia po 5 latach ,5tys zł odsetek od kwoty kredytu 2 tys.

    Mechanizm jest prosty:
    od 2000zł to masz prawie 5000 zł przy odsetkach rzędu 20% rocznie
    -kapitalizowane raz do roku.
    A odsetki pewnie doliczają miesięcznie,
    bo taki jest pewnie okres rozliczania kredytu w rachunku,
    więc wystarczy na tę kwotę pewnie kilkanaście procent,
    do tego koszty obsługi itp.
    Więc pewnie sie pomylili i powinno byc może nawet więcej

  • 7. Data: 2009-03-07 12:22:25
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-03-2009 o 11:46:08 henk <h...@i...pl> napisał(a):

    > Nie mam "pretensji"(???) lecz chcialbym poznac mechanizm prawny naliczenia
    > po 5 latach ,5tys z? odsetek od kwoty kredytu 2 tys.

    To nie jest "mechanizm prawny" tylko zwykłe procenty.
    Na matematyce w podstawówce też chowałeś głowę w piasek :-) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-07 12:27:35
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    henk napisal:
> [...]
    > mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek

    Hm, to 'tylko' 27% rocznie. Ujdzie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2009-03-07 12:57:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > henk wrote:

    > Więc pewnie sie pomylili i powinno byc może nawet więcej

    Coz - banki uwielbiaja wrecz kopac lezacych :)
    Typowy przyklad, to kilkudziesieciozlotowa oplata (np. mBank: 30, Alior: 50)
    za kazdy przelew przy realizacji tytulow wykonawczych.
    Czyli tak - masz dzialalnosc, klienci i kontrahenci wplacala Ci kase na
    konto. Cos sie zalamuje, nawala glowny odbiorca, itp. Lub tez skarbowka cos
    Ci tam kwestionuje, pojawia sie duza kasa do zaplacenia, ktorej Ty nie masz.
    Przychodzi do banku tytul wykonawczy i np. Klient wplaca Ci na konto 40 zl,
    Bank realizujac tytul wykonawczy przelewa 10 zl na konto komornika(poborcy
    skarbowego), a 30 kasuje za przelew.

    Zlodziejstwo w majestacie prawa i bialych rekawiczkach :) Jesli sie
    chcialbys przed tym uchronic, musisz zlamac prawo (np. podawac inny numer
    konta klientom).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-03-07 14:33:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    henk wrote:
> [...]
    > mnei jak mozna tak naliczyc odsetki , bo to masakra ..prawie 5 tys odsetek

    podaj jakie było oprocentowanie kredytu, czestotliwosc naliczania i
    oprocentowanie należnosci przeterminowanych to ci policzę.
    Przez 5 lat, to sie po prostu uzbierało.