  • 1. Data: 2009-03-06 12:58:05
    Temat: ulga na dziecko??
    Od: flatron <g...@N...fm>

    tak to wygląda (pit dziecka):
    przychód: 4521,35
    dochód 3617,08
    ulga na internet 720
    podstawa obliczenia podatku 2885
    a wiec do zapłaty 0
    czy w takim wypadku (pit dziecka powyżej) mogę skorzystać z ulgi na dziecko

  • 2. Data: 2009-03-06 13:06:39
    Temat: Re: ulga na dziecko??
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    flatron pisze:
> [...]
    > a wiec do zapłaty 0
    > czy w takim wypadku (pit dziecka powyżej) mogę skorzystać z ulgi na dziecko

    Jak widać - nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-06 13:33:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "flatron" <g...@N...fm> napisał w wiadomości
    > tak to wygląda (pit dziecka):
    > przychód: 4521,35
    > dochód 3617,08
    > ulga na internet 720
    > podstawa obliczenia podatku 2885
    > a wiec do zapłaty 0
    > czy w takim wypadku (pit dziecka powyżej) mogę skorzystać z ulgi na
    > dziecko

    Gdyby dochod byl nizszy od kwoty progowej, mozna by bylo. Skoro jest
    wyzszy - nie mozna.
    Nie jest ostotna podstawa obliczenia podatku.
    A dziecko niech zlozy swojego PIT-a.
    Dostanie zwrot pobranych zaliczek. Zawsze to cos.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-03-06 13:45:44
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    SDD pisze:
    > U?ytkownik "flatron" <g...@N...fm> napisa? w wiadomo?ci
    > Gdyby dochod byl nizszy od kwoty progowej, mozna by bylo. Skoro jest
    > wyzszy - nie mozna.
    a ile wynosi kwota progowa?

    I czy w ogóle można zrobić rozliczenie 1 PIT-em matki samotnie
    wychowującej dziecko, jeśli to dziecko w ciągu roku uzyskało
    pełnoletność i otrzymuje rentę po zmarłym ojcu (do momentu uzyskania
    pełnoletności renta przychodziła na matkę, po uzyskaniu na dziecko)?

  • 5. Data: 2009-03-06 16:51:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Radzik pisze:
> [...]
    > pełnoletność i otrzymuje rentę po zmarłym ojcu (do momentu uzyskania
    > pełnoletności renta przychodziła na matkę, po uzyskaniu na dziecko)?

    jednym pitem nie

    jeżeli jest spełniony warunek wspólnego rozliczania (1. dziecko
    pełnoletnie uczy się i mam mniej niż chyba 26 lat 2. ew. dochód
    osiągnięty przez to dziecko (bez wliczania renty) nie przekracza progu
    "zerowego" 3. matka nie osiąga dochodów wykluczających wspólne
    rozliczanie) to matka może się rozliczyć z dzieckiem jako samotny rodzic
    składając wspólnego PITa (bez renty dziecka), a dziecko składa swojego
    PITa uwzględniającego rentę i ew. dochód.

    andy_nek